Ik longeer hem nu aan het halster met een hoofdstel erover heen. Ik had een dubbel gebroken watertrensje. Maar merkte dat hij dat moeilijk aannam. Ben toen op een happy mouth bitje over gestapt en dat ging echt super. Alleen word/is dat bitje aan de krappe kant en heb ik weer een dubbel gebroken watertrensje geprobeerd. Die neemt hij nu heel makkelijk aan. Alleen heeft meneer hele gevoelige mondhoekjes en schuurt het bitje daar een beetje. Hij krijgt er geen wondjes van alleen wat velletjes los. Nu wil ik graag overstappen op een ander bitje. Is een bustrens dan beter?
Hij word over een paar maandjes ingereden. En wil gelijk een bitje wat ook goed bevalt met rijden. Hij is heel gevoelig en reageert super druk. Ik zou hem daarom ook op touwhalster kunnen inrijden. Maar vind het ook belangrijk dat hij met bit gereden kan worden.
Maar welk bit is daar nu geschikt voor?
Is een dubbelgebroken kneveltrens iets of maar gewoon een dubbelgebroken happy mouth of maar gewoon een simpele dubbel gebroken?
Ik ben echt opzoek naar een heel zacht bitje met een fijne ligging in de mond. En niet al te dik.
Ik heb een myler bit voor mijn belse knol zou dat ook iets zijn voor hem (wel een andere maat