Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yulan schreef:Ik zou ze niet gebruiken ipv van beschermers.
Want als de beschermers een goede tik krijgen van de hoeven, komen er krassen op, maar een bandage vangt die klappen helemaal niet op!
Ik rijd graag met allebei, maar ik rijd enkel met bandages voor de mooiigheid.
mariska1989 schreef:Ik gebruik ook juist in de natte tijden bandages, omdat in de blubbak toch behoorlijk wat zand opspat (modder, korreltjes e.d.) en dat zou kunnen gaan schuren tussen been en peesbeschermer wanneer deze nat is. Ik gebruik dus ook beide
floor01 schreef:Een groot fabeltje is dat beenbescherming steun zou bieden aan de benen. Dit doet geen enkele beenbescherming, zelfs bandages niet!!!
Beenbescherming is er om de benen van buitenaf te beschermen, bandages pur voor de show. Mijn paard werd jarenlang met bandages gereden vanwege een oude peesblessure, dit zou immers het meeste 'steun' bieden. Ik heb het er met diverse da over gehad, en dit was volkomen zinloos. Ik kon beter de pezen van binnen hard maken door bv veel te stappen over de harde weg!
Precipitator schreef:Persoonlijk vind ik Peesbeschermers beter. Ten eerste duurt het veel langer om om te doen. Het kan ook afzakken wat ook nog eens gevaarlijk kan zijn. En als, vooral in de zomer, kan het erg warm worden onder die bandages. Wat weer erg slecht voor de pezen is! Dus bij een wedstrijd is bandages leuk maar ik zou bij een training peesbeschermers gebruiken