Hoe vaak wisselen jullie sjabrakjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Hoe vaak wisselen jullie sjabrakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:09

Hoe vaak wisselen jullie je sjabrak? Ik rij nu een paardje en elke keer als ik kom is het dekje nog vochtig, nu is het niet mijn paard, rij maar 1 x in de week, samen met een iemand anders die meerdere dagen komt.

Nu wil ik eigenlijk wisselen van dekje, ik vind het niet fris, het lijkt mij wel om er even een droge onder te doen. Toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-07 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Jeany

Re: sjabrakjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:13

ik heb er 2 dekjes liggen, en wissel dus af als het nat is/ keer erop ook... en als ze écht ranzig gaan worden gaan ze in de was....

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:14

Ik gebruik een dekje 2 x, soms maar 1 x als het dekje te nat is. En dan gaat er weer een schone op. Lachen
Ik heb hier ook een stapel dekjes van hier tot.. dus dat lukt wel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:16

Voor Anouk heb ik bijna iedere keer een ander, maar is niet nodig hoor. Clown
Ben Setjesfreak Schijnheilig
Farouche heb ik een paar Pads voor, maar nu ze zo éxtréém verhaard word die regelmatig verwisseld,
die zit echt binnen paar keer rijden onder de witte haren, en dan heeft ze ineens een Wit shabrak ipv Zwart/grijs of Roze Clown

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:17

als het dekje nat is doen we die in de was, en doe ik de volgende dag een andere op

Cemlys

Re: Hoe vaak wisselen jullie sjabrakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:05

hangt er een beetje vanaf. in de zomer zijn de dekjes vaak vuiler en meer bezweet dan in de winter. Als ik zie dat ze aan de binnekant vuil worden of hard dan neem ik een ander. Ik heb er meerdere dus kan makkelijk wisselen. Ik wissel behoorlijk snel denk ik maar dan wassen ze ook beter.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:05

bij mij gaan de dekjes er altijd onder weg na het rijden omdat ze anders plat worden door het gewicht van het zadel en in de zon verkleuren. maar het in de was doen gaat sporadisch, eens per 3 maanden hebn ik een dekjes wasdag en gaan er minimaal 10 dekjes de was in Clown

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:10

ik gebruik een dekje meestal 2 a 3 dagen, wassen doe ik bijna nooit of de ze moeten heel vies zijn

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:18

Ik heb gebruik een sjabrak meestal 2x. Is hij na 1x al vies of erg nat van het zweet, was ik hem meteen na gebruik. Ik doe meestal 1 sjabrak in de was per keer en gebruik een speciaal wasmiddel en wasprogramma om ze ondanks het vele wassen mooi te houden.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:34

Ik wissel eigenlijk steeds. Was een dekje denk ik 1x in de maand, (ongeveer 3 a 4 keer gebruikt) tenzij maya heel erg gezweten heeft.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:37

als het dekje vies is doe ik er een andere op en gaat ie in de was. Tosca is geschoren dus ze is eigenlijk nooit vies. Had al mn dekjes verkocht maar nu ben ik weer een voorraadje aan aan het leggen Lachen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:39

Ik heb er drie in stal hangen en wissel die een beetje af. Als ze smerig zijn. gaan ze in de wasmachine.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:41

Na het rijden haal ik het dekje altijd onder het zadel vandaan, zodat als het evt. nat/vochtig is, het beter kan drogen. Welk dekje ik gebruik hangt van mijn bui af, ik wissel dus erg vaak. Maar als 1 dekje nog vochtig is, gebruik ik in ieder geval een andere.

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:44

Ligt eraan , als het dekje nat is gaat het mee naar huis. En ik neem ook zeker elke zaterdag mee , want dat ik me invet dag . Dan maak ik zeg maar alles schoon wat er schoon te maken valt:P Maar qua haren valt het bij mij mee , want ze is geschoren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:56

Elke keer een schone, ik rij gewoon op manegepaarden maar die zweten nogal (ooit gekocht omdat het paard waar ik op reed een dekje had dat standaard zo nat was, die dag nog niet gelopen, alsof er een emmer koud water over was gegooid. Het paard had ook lichte zadelnijd)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:02

ik doe er niet vaak een schone onder, alleen als het dekje echt nat is of als het hard is van vuil en zweet (soms lijkt het niet echt nat en is het de volgende dag toch hard en vuil, dan gaat het in de was).
verder niet eigenlijk, van alsmaar wassen worden mn dekjes niet mooier... en wedstrijden rijden we niet, dus geen snel-vies-wordende-witte dekjes...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:28

ik gebruik t liefst een dekje hoogstens 1 a 2 keer, lady zweet tijdens het rijden best erg, en vind het zelf ook niet zo'n fijn gevoel als ik in bezweette kleren rondloop Knipoog ,
maar ook omdat ik het zadel vaak op de bakrand leg, en dan zit er toch altijd wel wat zand op het dekje,
en ja als je ze op tijd wast blijven ze mooier, (krijg je ze sneller schoon)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:33

wanneer het dekje vies is, tijdens de verhaarperiode en de inter is dat altijd wat vaker.. Knipoog 1x in de anderhalve week tot 2.5 weken Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:25

Als ik echt volop train: dagelijks.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:30

Ik heb 3 dekjes en rij 2 a drie keer per week. Ik kan dus mooi afwisselen en ieder dekje een keer per week gebruiken. Ze zijn dan altijd droog. Verder haal ik de dekjes altijd onder het zadel uit en is de zadelkamer verwarmd, dat scheelt ook nogal!
Als ze vies zijn was ik ze, meestal is dat een keer in de 3 maanden.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:34

Na het rijden haal ik altijd het dekje/pad onder mijn zadel weg.
Meestal pak ik de volgende dag dan een nieuwe.

En ja ik ben setjesfreak Vork

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:40

Ik gebruik mijn dekje 3 tot 4 keer maar na het rijden han ik het dekje lekker open om te verluchten in de zadelkamer... Maar als je paard op de manege staat is dit natuurlijk niet altijd mogelijk aangezien je dan je dekje ook dagelijk kwijt kan zijn of maak je kans dat het op een ander paard terecht komt. Bij mij is dit natuurlijk niet mogelijk aangezien de paarden niet op de maege staan maar lekker thuis.

In elk geval een nat dekje zou ik niet op mijn paard leggen

groetjes

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:40

MissBambi schreef:
wanneer het dekje vies is, tijdens de verhaarperiode en de inter is dat altijd wat vaker.. Knipoog 1x in de anderhalve week tot 2.5 weken Knipoog

Ik was even bang dat ik de enige was die het zo deed. *LOL*

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:42

1 x in de week of 1 x in de 2 weken. Nadat ik 5 tot 10 x ermee heb gereden. In de winter tenminste, in de zomer verwissel ik het als er veel zweet onder zit, dus dan sowieso als ik bijv naar het bos ben geweest.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:46

ik heb overdreven veel dekjes .. ben dekjes verslaafd.. heb ongv 1 keer in de 2 weken het zelfde dekje op jaja ik heb er 16..Tong uitsteken alle kleuren..