Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:De werking van een mexicaanse neusriem is idd scherper wanneer een paard zijn mond open doet. Dit werkt al zo als je bv druk zet op de teugels en het paard er doorheen wil lopen bv. Dus bij een beetje openen is de druk veel groter dan bij een andere neusriem.
Bij het openen van de mond wordt er namelijk druk gegeven op een groter gedeelte van het hoofd, dan bij bv een hoge neusriem met sperriempje.
Vaak wordt advies gegeven om deze neusriem te kopen wanneer het paard de druk op de kiezen van een hoge neusriem niet prettig vind.
Ik heb een vriendin afgeraden deze neusriem te halen voor het mooie en alleen te doen wanneer het echt nodig is. Zelfde advies zou ik nu ook willen geven.
Wil je een neusriem voor het mooie, koop dan één die zachter werkt dan deze
RianneH schreef:Bedoel je niet kleiner?Bij het openen van de mond wordt er namelijk druk gegeven op een groter gedeelte van het hoofd, dan bij bv een hoge neusriem met sperriempje.
RianneH schreef:De werking van een mexicaanse neusriem is idd scherper wanneer een paard zijn mond open doet. Dit werkt al zo als je bv druk zet op de teugels en het paard er doorheen wil lopen bv. Dus bij een beetje openen is de druk veel groter dan bij een andere neusriem.
RianneH schreef:Maar dan heeft de neusriem nut, hier is het alleen voor het mooie. Altands zo komt het over.
RianneH schreef:Ik bedoel wel een groter deel van het hoofd, een andere neusriem geldt 'alleen', voornamelijk voor de neus zelf, de Mexicaanse neusriem 'gebruikt' veel meer hoofd
RianneH schreef:Dus bij een beetje openen is de druk veel groter dan bij een andere neusriem.
Utan schreef:RianneH schreef:Maar dan heeft de neusriem nut, hier is het alleen voor het mooie. Altands zo komt het over.
Als ze hem juist gebruikt kan de neusriem ook geen kwaad en heeft hij zelfs voordelen! Waarom zou ze hem dan niet kopen?
Utan schreef:RianneH schreef:Ik bedoel wel een groter deel van het hoofd, een andere neusriem geldt 'alleen', voornamelijk voor de neus zelf, de Mexicaanse neusriem 'gebruikt' veel meer hoofd
Druk verdeeld over een groter oppervlakte is minder scherp. Denk bv maar aan een speldenprik ivm een prik van een potlood. Een mexicaanse neusriem is bij opening van de mond juist scherper omdat alle druk inwerkt op dat kleine rondje van de neusriem.
Citaat:Ik heb zelf ook een mexicaanse neusriem, en heb m gewoon losjes vast zitten. Waarom ik er een heb? Nou omdat ik t mooi vind. Gewoon kopen dus als je het mooi vind, want er zijn zoveel dingen die bij verkeerd gebruik scherper inwerken.
RianneH schreef:Helemaal mee eens Shenavallie! Bepaalde dingen zijn zo overduidelijk onnodig scherp, maar wel in de mode.. Jammer...