Wie heeft er een Br Mozart zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

Wie heeft er een Br Mozart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:56

ik ben op zoek naar een nieuw zadel, en heb van iemand gehoord dat het Zadel Br Mozart een fijn zadel is, dat het zadel een fijne zit heeft, nu is mijn vraag wie of welke mensen hebben ervaring met dit merk zadel, ik zou dat graag willen weten of er positieve reacties zijn over dit merk zadel
alvast bedankt Bloos

wendjuh

Re: Wie heeft er een Br Mozart zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:50

please mensen graag reacties?? Bloos
of zijn er weinig mensen die ervaring hebben met dit merk zadel??
laat het me weten als je iemand kent met dit merk zadel, of als je er zelf 1 hebt
bedankt

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:56

Ik heb er op de manege ooit een keertje op gereden, helaas paste het niet mooi op het manege paard dus toen is het achteraf ergens opgehangen, maar ik vond het wel fijn zitten. Br heeft naar mijn idee wel mooi leer, ook voor hoofdstellen.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 21:00

oke, maar tog bedankt voor je berichje Knipoog

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:51

Ik heb ook een mozart. Ik geloof dat ie van de zomer 3 jaar oud is en hij ziet er nog super uit (foto's dat ik ermee rijd in profiel). Ik heb het eerste model van de mozart, BR heeft het type daarna een keer vernieuwd en dat is de mozart II dacht ik. De Mozart II is iets anders, de kussens en de achterboom zijn wat aangepast, verder weet ik het niet precies.

Ik vind het een super fijn zadel, heb het op een pony en op een paard gehad en lag eigenlijk altijd goed. Het leer blijft ook heel mooi, zadel ziet er nog altijd uit als nieuw. De zit is ook heel fijn vind ik, wel best diep (de mozart II is iets minder diep dacht ik) doordat die achterboom zo hoog is.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:07

oke thanx LolaTFB

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:18

Ik ben ook erg gek op BR. Zitten erg lekker. Ik weet niet meer op welk type ik van BR gereden heb. Het zadel blijft inderdaad mooi.

Omdat het een 'productiezadel' is moet je wel goed checken of hij niet scheef is. Er zijn zeker goeie te vinden maar ook slechte.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:40

creool schreef:
Ik ben ook erg gek op BR. Zitten erg lekker. Ik weet niet meer op welk type ik van BR gereden heb. Het zadel blijft inderdaad mooi.

Omdat het een 'productiezadel' is moet je wel goed checken of hij niet scheef is. Er zijn zeker goeie te vinden maar ook slechte.

Is dat wel waar van dat productie zadel? Bij mij staat namelijk aan de onderkant in de zweetbladen gedrukt dat ie "handcrafted in europe" is.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:46

Dit is wat een zadelmaker/verkoper mij heeft verteld. Hij was eerder dealer van deze zadels en sprak de vertegenwoordiger erop aan dat hij weleens scheve zadels tegenkwam en de vertegenwoordiger vertelde toen: Tja bij een productiezadel kom je dit weleens tegen en daar is de prijs ook naar. Deze zadelmaker is toen gestopt als dealer van de BR zadels.

De enige handgemaakte (handcrafted) zadels zijn voor mij de Daaleman en Hulzeboszadels, deze worden aangemeten en handgemaakt op je paard.

BR zadel valt bij mij ook in de categorie B zadels (qua prijs en populairiteit) al vind ik ze zeker niet voor een A zadel onderdoen.

Ik ben nu op zadeljacht en 1 van de eerste zadels die ik heb geprobeert was een BR, helaas paste die niet goed op mijn paard.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 12:32

nog een vraagje heeft iemand foto's van dit zadel, kan het bijna nergens vinden op internet

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:45

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:55

bedankt, en ik had die topic nog niet gezien Knipoog