sprenger K&K dynamic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

sprenger K&K dynamic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:32

Ik heb de zoekfunctie gebruikt... maar kon niet echt een goed topic vinden
Als je een link hebt naar een topic ontvang ik deze graag Clown

Wie heeft dit bit, waarom en hoe doet je paard het erop?
mondstuk e.d. zien er goed uit, alleen op de foto te zien was het een D-trens en geen bus? Zelf heb geen ervaring met D trensen bij Riena... maar verder ziet dit eruit als een mooi en zacht bit.
Vooral het ontwerp van het mondstuk vind ik er veel mond-vriendelijker uit zien als mijn huidige dubbel gebroken bustrens van HH...

quote Ooteman:
Citaat:
K&K bit Dynamic RS
Door de ergonomische vorm van het mondstuk ligt dit bit zeer goed in de mond. De druk in de mond wordt gelijkmatig verdeeld over de tong en de tongranden. Hierdoor wordt het paard gestimuleerd om het bit aan te nemen en aan de teugel te blijven. Het bit heeft een zachte, maar effectieve inwerking. Verkrijgbaar met aurigan mondstuk en D-ring van roestvrijstaal. De dikte is 16 mm. Verkrijgbaar in de maten 11.5 t/m 14.5 cm.

Afbeelding

marloezzke

Re: sprenger K&K dynamic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:53

hij is er ook in watertrens in bus weet ik niet zeker, ha hem zelf deze week proberen.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:55

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van dit bit. Toen ik het bit kocht vond ik hem aan de dunne kant, maar mij werd verzekerd dat het een zacht bit is omdat deze naar de mond gevormd is.

Ik rijd mijn paard al vanaf het begin met een d-trens, voor de rustige ligging. Je kunt het bit moeilijk door de mond trekken.

Een aanrader, alleen de prijs....................misschien komt Harry Horse binnenkort met een namaak?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:40

marloezzke schreef:
hij is er ook in watertrens in bus weet ik niet zeker, ha hem zelf deze week proberen.

Watertrens hou ik niet van, aanleuning vind ik te wisselend aanvoelen bij warina wanneer er een watertrens in hangt Lachen
En de Bustrens is een heel ander bit... het mondstuk is anders van vorm, ook de prijs scheelt heel erg Knipoog

Mettetje schreef:
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van dit bit. Toen ik het bit kocht vond ik hem aan de dunne kant, maar mij werd verzekerd dat het een zacht bit is omdat deze naar de mond gevormd is.

Ik rijd mijn paard al vanaf het begin met een d-trens, voor de rustige ligging. Je kunt het bit moeilijk door de mond trekken.

Een aanrader, alleen de prijs....................misschien komt Harry Horse binnenkort met een namaak?

HH heeft idd de bus al in de maak... maar het mondstuk vind ik toch niet zo fijn gevormd als de K&K, vooral de overgang van middenstuk naar mondstuk
En 79 euro is op zich zo bij elkaar gespaard Clown

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:42

Citaat:

Die van HH is niet van aurigan hé? Daar heeft sprenger een patent op namelijk

Ik heb dit bit, verleden week gekocht, reed eerst met de watertrens variant.

deze Bus/D trens (zit er een beetje tussenin) is ergonomischer gevormd

Ik vind het de prijs zeker waard, met mn vorige bit heb ik 3 paarden gereden, heb dat bit 8 jaar gehad, en hij is nog steeds goed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:44

klopt de hh is van argentaan... ook een legering met koper, maar toch net niet hetzelfde.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:50

en de prijs, ach ik heb er 79,00 voor betaald, maar hij ligt wel in de mond van m'n paard, dus in dat opzicht ben ik wel bereid er een aardig centje voor neer te leggen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 18:21

Ik heb de mijne nou binnen gekregen... vind hem er best klein uit zien Clown Terwijl het de zelfde maat is als het andere dubbel gebroken bit Verward Maarja dat kan natuurlijk gezichtsbedrog wezen, hij is natuurlijk heel appart van vorm Haha!
Het viel me op dat de verschillende gedeelten vrij ver van elkaar kunnen 'draaien' lijkt me ook veel prettiger dan zo'n star ding in je mond Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:35

Als nog iemand interesse heeft in de K&K Ultra waterrent dubbelgebroken, ik heb er ééntje liggen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:08

Nog even sparen. Lachen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:19

Ik heb bovenstaand bit nu 3 keer gebruikt, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken..
Hiervoor reed ik met KK dubbel-gebroken bustrens. Daar reageerde mijn paard goed op, alleen vond ik hem zelf erg zwaar. Vandaar dat ik uit kwam op de nieuwe variant. Die is wat lichter en natuurlijk een stuk dunner. Maar ik kan nog niet zeggen of mijn paard het bit werkelijk fijner vind.

Wat vinden jullie nu je een paar weken verder bent? Tevreden of toch niet??

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:58

Jessix schreef:
Hiervoor reed ik met KK dubbel-gebroken bustrens. Daar reageerde mijn paard goed op, alleen vond ik hem zelf erg zwaar. Vandaar dat ik uit kwam op de nieuwe variant. Die is wat lichter en natuurlijk een stuk dunner. Maar ik kan nog niet zeggen of mijn paard het bit werkelijk fijner vind.

Ik heb ook een KK dubbel gebroken bustrens en overwoog ook om op dit nieuwe bit over te stappen. Ik vind de bustrens, zoals jij ookal zegt, behoorlijk zwaar. Ik ben benieuwd hoe jouw paard het bit zal ervaren de komende weken.. Ik had niet verwacht dat het toch nog zo'n grote ''omschakeling'' zou zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:04

Ja ik ben ook benieuwd hoe andere ruiters dit ervaren. Loopt jullie paard daar in een keer goed op of heeft het tijd nodig om te wennen?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:15

Ik heb dit bit ook gehad.
Eerste paar dagen liep hij er redelijk mee, maar later helemaal niet & kreeg hij wondjes van die D-ringen zeg maar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:49

Ben er achter dat ik het geen fijn bit vind.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:12

Ik heb het bit tweemaal gekocht, de eerste keer voor m'n vorige paard, super in de aanleuning en omdat er werd verteld dat het bit heel zacht was leek me dat een superfijne oplossing voor hem. Helaas werd ie er sterk en stug van. Daarna kreeg ik m'n huidige paard, juist wat moeilijker in de aanleuning, ook weer dit bit geprobeerd. Hier was helemaal niks mee te beginnen, trekken en vasthouden en niet ontspannen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:48

Ik heb er inmiddels ook een tijd mee gereden, in het begin leek het goed... maar na een week begon ze extreem stug aan te voelen.
We waren ook met de training een stapje verder gegaan, dus ik dacht dat het kwam dat ze de andere oefeningen moeilijk vond, of dat ik wellicht iets fout deed...
Dus heb ik mijn instructrice even op haar laten rijden en die zei na twee rondjes: "meteen dat rotbit eruit en je oude trensje er weer in" Bloos! Zij vond d'r ook stug aanvoelen met dit bit Haha!
No hangt er weet m'n oude vertrouwde bustrensje in en ze loopt stukken beter Clown
Ze werd met de K&K soms zo sterk... dat had ik niet eerder meegemaakt met haar.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:16

ik heb er ook een paar keer met een k&k dynamic gereden.
maar ik vond het niets en heb mijn vertrouwde myler maar weer ingehangen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:25

Heb er over zitten denken, meneer wordt op Myler te licht in aanleuning en op dubbel gebroken K&K soms weer veel te zwaar.

Nu is hij er goed 'vanaf' te rijden van het bit. Alleen de (nood)stop zit er wat minder op omdat meneer bit vastpakt. Niet altijd, maar juist op kritieke momenten.

Maar zo te horen is dit ook niet echt een optie?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:46

Hmm, er zijn niet echt veel mensen positief over dit bit... Nouja, dan hou ik het maar bij mijn dubbel gebroken k&k bustrens. Schijnbaar vind mijn paard het bit niet vervelend zwaar oid.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:56

Ik heb 'm ook en ben er wel echt super over te spreken, start nu in de Z en mijn S&T hangt onder de stof in de zadelkamer Ja. Heb er 3 paarden mee gereden en merkte bij alle 3 echt positieve verbetering. Meer kauwen en constanter aanleuning durven pakken. Aandachtspunt met rijden is wel dat ze, omdát het bit zo zacht is, iets meer aanleuning willen pakken en dat moet je als ruiter zijnde weer af laten vloeien. Doe je dat niet (of niet goed) lijkt het me dat ze idd wat stugger aan kunnen gaan voelen. Ik krijg juist altijd complimenten over de aanleuning! Ook moet je echt opletten dat het bit hoog genoeg hangt, mag gerust een gaatje hoger dan een 'normaal' bit.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:59

Remember schreef:
Ook moet je echt opletten dat het bit hoog genoeg hangt, mag gerust een gaatje hoger dan een 'normaal' bit.

En waarom is dat? Geld dat ook voor andere K&K bitten of echt specifiek voor dit bit?

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:02

Ik heb ook een K&K sprenger watertrens dubbel gebroken bit, en dit is voor mijn paard een heel fijn bit en ze reageerd hier erg goed op.
Heb alleen geen ervaring met de bustrens..

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:02

Ik ben er ook erg tevreden over Ja
Paard heeft een mega gevoelige mond maar wil met dit bit mooie druk aannemen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:03

MarchaL schreef:
Remember schreef:
Ook moet je echt opletten dat het bit hoog genoeg hangt, mag gerust een gaatje hoger dan een 'normaal' bit.

En waarom is dat? Geld dat ook voor andere K&K bitten of echt specifiek voor dit bit?

Zowiezo hangen veel bitten te laag Ja. Dit bit is naar voren gebogen als het ware, als het bit in de mond ligt ligt het middenstukje dus verder naar voren dan bij de meeste andere bitten.