Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:De Pfiff Amaretto is niet alleen een prachtig zadel om te zien en perfect afgewerkt, het is ronduit een heerlijk rijzadel dat aan al je wensen voldoet.
Het heeft een zeer goede pasvorm op Barokke paarden.
De pommel is niet te hoog waardoor je bekken juist wordt gekanteld.
Belangrijk is echter dat voor een mooie zit en goede inwerking een zadel goed past. Laat u dus adviseren.
Maten: 17,5 inch, 18 inch
Kamerbreedtes: I (29 of smal), II (30 of normaal), III(31 of breed)
Kleuren: Choco bruin, Cognac, Zwart
€949.00
creool schreef:Ik weet eigenlijk zo net nog niet of een goedkoper zadel 'slechter' is dan een duurder 'merk' zadel (passier-kn-stubben)
Ik denk dat leerkeuze en afwerking ook prijsbepalend zijn, dat heeft niets met de pasvorm en kwaliteit van de boom te maken. Kentaur valt in mijn ogen ook in het rijtje van de goedkopere zadels.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook geneigd ben eerder voor een tweedehands duurder 'merk' zadel te kiezen dan voor een nieuwe goedkoper zadel.
Ratjetoe schreef:@Nouvel, ik heb een Pfiff Amaretto gehad en daar ben/was ik zeer over te spreken. Ik rij geen dressuur vandaar dat ik het zadel verkocht heb, maar het is kwalitatief een goed zadel! Mooi leer en een superfijne zit en dikke wrongen!
Nouvel schreef:Ik zag pas ergens op internet een heel mooi zadel van Pfiff, de Amaretto geloof ik.
ben wel benieuwd hoe die is qua pasvorm en kwaliteit...Citaat:De Pfiff Amaretto is niet alleen een prachtig zadel om te zien en perfect afgewerkt, het is ronduit een heerlijk rijzadel dat aan al je wensen voldoet.
Het heeft een zeer goede pasvorm op Barokke paarden.
De pommel is niet te hoog waardoor je bekken juist wordt gekanteld.
Belangrijk is echter dat voor een mooie zit en goede inwerking een zadel goed past. Laat u dus adviseren.
Maten: 17,5 inch, 18 inch
Kamerbreedtes: I (29 of smal), II (30 of normaal), III(31 of breed)
Kleuren: Choco bruin, Cognac, Zwart
€949.00
bron: http://www.equihof.be/webshop/index2.htm
iemand hier al ervaringen mee toevallig?
Kylan schreef:Hmm, die Pfiff Amaretto kan best een goed zadeltje zijn. Alleen vind ik de breedste boommaat nogal smal, daar moet je dus mee oppassen. Een 31 is bij de meeste merken een smalle medium boom, hier is het breed.