wat voor singel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

wat voor singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 14:49

Omdat zack zijn singel te groot wordt, (naja zack valt af van het werken Knipoog )

Nu heeft hij dus een kleinere nodig, het aansingelen gaat namelijk erg rot.(moet echt tot het 2de gaatje van boven)
Nu heb ik samen met Ellen wat gevonden:

Afbeelding
Harry's Horse® Gelsingel.
Voorkom drukplekken en geeft uw paard maximaal comfort, deze singel is aan de binnenzijde zeer zacht gevoerd door een speciale drukverdelende gel-inlage. Singelgespen zijn voorzien van elastiek voor extra bewegingsvrijheid. Alle onderdelen zijn rond afgewerkt zodat het paard nagenoeg geen drukkingen of beschadigingen kan oplopen. Ideaal voor paarden met overgevoeligheid voor de singel. Makkelijk in onderhoud, door de gladde buitenzijde eenvoudig af te spoelen. Maten 90 t/m 150 cm. 314.0435 Kleur zwart.

Harry's Horse® Singel 'Microskin neoprene'.
Afbeelding
Singel van zeer zacht Microskin neoprene. Machinewasbaar op 30°C. Eèn zijde voorzien van elastiek.

Maten 95, 100, 105, 110, 115, 120, 125, 130, 135 en 140 cm.

314.0035 Kleur zwart.

Harry's Horse® Singel 'Sharkskin'.
Afbeelding
Zachte en comfortabele singel met Sharkskin (gepatenteerd) closed cell neoprene, welke zorgt voor een goede drukverdeling en afvoer van transpiratie. Sharkskin neoprene blijft goed op zijn plaats zitten, ook als het paard nat is. Makkelijk in onderhoud, eenvoudig af te spoelen. RVS gespen met aan een zijde elastiek.

Dit zijn de singels die mij aanspreken, wat vinden jullie?

This_is_me

Re: wat voor singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:49

Hoi hoi

Ik zou zelf niet kiezen voor de singel waar elastiek in zit. Ik heb die nl ook gehad (ander vorm) en doordat er elastiek in zit kun je niet optimaal aansingelen waardoor het zadel weer zou kunnen gaan schuiven, met nadruk op ZOU.. het hoeft dus niet. Mijn paard had er echt alleen maar last van.

Ik zou gaan voor een simpele neoprene singel, makkelijk schoon te maken en lekker zacht.

Ook daar had ik persoonlijk geen baat bij (of mn paardje iig) want die bleek alergisch te zijn voor dat spul (staan schimmels om bekend) en reed zich open aan alle twee de kanten.. erg jammer want het zijn "lekkere" singels

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:52

Ik zou juist kiezen voor de elastiek singel die heb ik ook, maar bij schuift het zadel absuluut niet

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 15:55

Ik wil zelf geen neopreem (bijv. die van wintec) die nemen het zweet niet op, het blijft zitten.

@Update
wat is jou ervaring met die singels?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:54

Ik zou liever kiezen voor een leren singel met elastiek. Leer is gewoon het fijnste materiaal voor op een paard, niet zo zweterig als dat kunststof.
Elastiek vind ik ideaal, dan hoef je niet zo strak aan te singelen. Als je zadel gaat schuiven als je een singel met elastiek om hebt, dan past je zadel gewoon niet goed.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:46

Ik zou voor de gelsingel gaan, ook omdat deze het dunst is. Wat je veel bij haflingers en Fjorden ziet is dat de singel wat schuift omdat ze wat breder gebouwd zijn en vaak meer een buik hebben. Een dunnen singel blijft dan beter op zn plek dan een wat dikkere singel (spreek uit ervaring Knipoog)

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:13

Harry's Horse® Gelsingel. volgens mij heb ik die ook met elastiek maar die is wel goed maar hij singels vet makkelijk aan en aan de andere kant niet erg irietand en hij kan ook zo door dat elastiek losjes gaan zitten

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:45

ik heb een thorowgood singel (ziet er bijna precies hetzelfde uit als die eerste singel van HH) Alleen heeft die van mij een soort luchtkussentjes oid. Ik vind het een heel fijne singel! Makkelijk schoon te maken, de vorm is goed en aan 1 kant zit elastiek.
Een zadel gaat niet zomaar schuiven door een elastieken singel, dan ligt je zadel niet goed of singel je te losjes aan.

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:32

haha dat was het problem ook verders uitstekende singel hoor:P

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 15:12

had even voor de makkelijkheid even alleen die van HH erop gezet.
Verder schuift zijn singel niet (omdat hij gewoonweg niet te dik is Tong uitsteken )
@alytje
dat is deze ook geloof ik.
weet jij de prijs nog?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 15:53

De Thorowgood kost bij Divoza 37 euro Lachen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:07

Ik verkoop en gebruik zelf singels van Harry Horse, en ik vind de nieuwe mikroskin neoprene echte geweldig, makkelijk schoon te houden, erg zacht en ik ben voorstander van (goed) elastiek op singels omdat veel paarden te strak worden aangesingeld en dus singelnijd hebben. De gewone neoprene singels zijn ook super

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:18

Alytje schreef:
De Thorowgood kost bij Divoza 37 euro Lachen

Jaa die zou ik dan ook nemen, heb ik aan mijn dressuurzadel fijn ding en ze zweet er wel iets minder onder dan onder een dichte neopreen.