Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, voor oude topics, maar ik vond het niet echt vergelijkbare situaties.
Gister ben ik er achter gekomen dat Judy aan beide kanten achter de elleboog een schuurplek heeft van de singel. Ze staat buiten, dus behoorlijk dik in haar wintervacht, haren van zo'n 4-5 cm, het is me dus niet meteen opgevallen dat er kale plekjes zaten... Ze zijn niet geirriteerd, en kunnen er ook niet langer dan 1 a 1,5 week zitten. Ze is de afgelopen weken op een dieet gezet, omdat madam een beetje te dik was. Hierdoor is de singel te los komen te zitten, hij zat aan beide kanten al op het hoogste gaatje. Dit wist ik een week, maar ik wist niet dat het zoveel kwaad kon.
Maar nu zitten ze er dus wel. Ik heb gister de echt lange haren een eind ingekort, zodat ik de plekken beter in de gaten kan houden. Ik had alleen vaseline liggen in de ehbo doos, dus heb dat er maar op gesmeerd.
Nu bedacht ik me dat ik misschien beter van dat 'calendulan zalf' erop kan smeren, dat is tegen schaaf & brandwonden. In een ander topic las ik dat ze uierzalf erop smeerden, wat is slimmer?
De plekken zijn niet rood/geirriteerd, alleen kaal.
Ik ga straks een nieuwe singel kopen, deze die ik nu heb is van neopreen, met een soort gelvulling, en heb er nooit problemen mee gehad(rij er al mee sinds de zomer).
Mijn plan was om even een weekje zonder zadel te gaan rijden, om die plekken rust te geven, en volgende week verder te kijken hoe dat het gaat. Desnoods nog een weekje langer. Hoelang duurt het gemiddeld voordat zulke plekken zich herstellen/herstelt hebben?
En als je wacht totdat het grotendeels herstelt is, moet je dan ook nog een singelbontje erom heen doen ter extra bescherming?
Wilde na het rijden gewoon de plek afspuiten met koud water, en er dan een zalfje op smeren. Of heeft er iemand een beter idee?
Nouja, nog een hoop vragen dus. Hoop dat iemand de antwoorden voor me heeft.