Veiligheidsbeugels met slag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Veiligheidsbeugels met slag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 19:17

Hallo

Ik wil heel graag veiligheidsbeugels aanschaffen. Nu vond ik die met een slag best mooi al ik heb geen ijslander Haha! . Wie heeft er ervaringen mee?

Oakland1990

Re: Veiligheidsbeugels met slag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:32

die heb ik ook gehad, maar kreeg last in mijn enkels (medisch probleem normaal heb je geen last) Ik heb ze nu thuis liggen, als je wilt kun je ze wel overnemen, PB maar...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:36

Ik heb volgens mij van zulke, met veersysteem ook nog!
Ik vind het fijne beugels, maar de "voet" van de beugels is metaal (je kan er geen blokjes in doen dus) en ik had wat gladde laarzen en dan heb je niet zoveel grip. Maar ik heb er andere zolen onder laten zetten toen was het weer ok trouwens.

Ik vind het wel een fijn systeem, alhoewel ik niet meer van mijn paard ben gevallen sinds ik die dingen heb! (ze zijn echt HEEL veilig, haha). Dus ik weet niet of je voet er inderdaad snel uitkomt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 20:38

Even in je profiel gespiekt, en ziet er goed uit die beugels! Valt me mee hoe vreemd het staat gezien het meestal bij ijslanders gebruikt word.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:47

Mijne kunnen beugelzooltjes Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:51

Welshcobfan schreef:
Even in je profiel gespiekt, en ziet er goed uit die beugels! Valt me mee hoe vreemd het staat gezien het meestal bij ijslanders gebruikt word.

Oh ja, verrek, ze staan in mijn profiel haha. Nee, staat best stoer hoor! Ik had ook geen idee dat het "ijslandertypisch" was, ik wilde gewoon veiligheidsbeugels. (val je eerder van je ijslander eigenlijk Clown ? Knipoog )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:22

Ik heb ze ook, met beugelzooltjes Clown . Vind het erg fijne beugels, mijne hebben ook een haak die dwars staat zodat je beugelriemen recht hangen Lachen .
In mijn profiel staan ook wel wat foto's, op een 3/4 arabiertje Lachen .

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 06:24

Ik rijd altijd met die beugels, raak helemaal in de war met gewone beugels omdat die zo onlogisch hangen :p Ben al van veel paardjes af gevallen met die dingen maar nog nooit blijven hangen erin. Zo handig dat ze altijd goed hangen, als je je beugels verliest stap je er zo weer in. je hebt ze ook dat de ophangen er niet dwars op staat, dat vind ik maar ondingen! Zorg wel dat de buitenste boog naar voren hangt, anders hebben ze geen nut.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 14:10

Thanks!
Mijn bijrijdster is al een keer blijven hangen in mijn normale beugels (met als gevolg: half jaar revalidatie). Ik wil het niet nog een keer zien gebeuren...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:17

ik heb de sprenger HS Bow Balance, óók met slag erin, en ik rij dressuur, ze hangen aan m'n dressuurzadel, ziet er helemaal niet gek uit.