Barebackpad? (of ander optie?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Barebackpad? (of ander optie?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:59

Mijn verzorgpony heeft een drukplek van het zadel, dus dat komt er nooit meer op.
Het is niet mijn pony dus zadel laten aanpassen gaat ook niet werken, en een nieuwe kopen, laten maken ook niet (de eigenaar is vrij ernstig ziek, en daar heb ik eigenlijk geen contact meer mee)
Nu was mijn vraag of er iets is (met beugels voor het geval dat hij omspringt en ik daar even contact mee kan zoeken?) is als een barebackpad, of een soortgenoot ervan Tong uitsteken
Het gaat om een fjord van 1 meter 35 hoog.
Het moet niet een te duur geintje worden, want ik heb geen geldboompje enz.. Misschien dat jullie ideeen hebben?
groetjes angela

Elinaa

Re: Barebackpad? (of ander optie?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:17

een bbp zou kunnen, maar dan wel zonder beugels want dat drukt alsnog op zn rug en is verraderlijk als ie opzij springt en je denkt er steun aan te hebben want je glijd zo met pad en al opzij. tja..verder zijn er niet echt goedkope dingen die je zou kunnen gebruiken ben ik bang, toch maar ander zadel lijkt me

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 17:23

elinax21 schreef:
een bbp zou kunnen, maar dan wel zonder beugels want dat drukt alsnog op zn rug en is verraderlijk als ie opzij springt en je denkt er steun aan te hebben want je glijd zo met pad en al opzij. tja..verder zijn er niet echt goedkope dingen die je zou kunnen gebruiken ben ik bang, toch maar ander zadel lijkt me

het is niet mijn paard, en ik ga geen zadel kopen daarvoor... Hoe lief hij ook is, als ik met hem moet stoppen heb ik aan dat zadel niks meer..

de beugels van de bbp zouden er toch niet aanzitten als ze in noodgevallen (tis geen stuiterbal buiten, hij springt alleen weleens even 1 pas en dan wil ik graag steun) niet te gebruiken zijn? Ik weet dat je niet mag gaan lichtrijden enz..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:49

Je kan het zadel toch altijd weer verkopen als het eventueel verkocht moet worden..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:05

ze zijn niet voor noodgevallen, alleen voor t opstappen en lekkerder zitten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:37

El_Beauty schreef:
Je kan het zadel toch altijd weer verkopen als het eventueel verkocht moet worden..

de eigenaar zit in een verzorgingstehuis, en het is onbekend hoelang het dier nog in zijn bezit zal zijn.
dan koop ik straks een zadel, wat passend gemaakt moet worden, en dan is het dier verkocht...
Dat zadel is dan de nieuw-waarde nooit meer waard, dus dat is voor mij niet rendabel. Ik ben ook maar een gewone scholier van 16 jaar die alles moet kopen van een weekend-werk-salaris... Dat is dus echt géén optie..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:40

Misschien een idee om met een longeersingel/voltigebeugel en een dekje daaronder te gaan rijden? Heb je geen beugels, maar kan je je altijd vastgrijpen in geval van nood.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 18:48

dat zit dus niet lekker Haha! (al geprobeerd, maar niet comfortabel in geval van draf of (dat nog niet geprobeerd) galop ) je zit dan met je benen over de singel (binnenkant van je dijen) en dat doet pijn...
of daar moet dan weer iets overheen, maar dat lijkt me allemaal een beetje omslachtig,,,

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:55

Met je benen over de longeer/voltigesingel? Bij voltigesingels heb je altijd van die lussen, dit is ter versteviging van je zit. Je kan je benen dan daar in doen, en dan hoeven ze toch zeker niet over de beugel Lachen Daarnaast kun je net zoals bij voltige ook een voltigedekje eronder doen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 19:03

Boyke_Candy schreef:
Met je benen over de longeer/voltigesingel? Bij voltigesingels heb je altijd van die lussen, dit is ter versteviging van je zit. Je kan je benen dan daar in doen, en dan hoeven ze toch zeker niet over de beugel Lachen Daarnaast kun je net zoals bij voltige ook een voltigedekje eronder doen...

als je dus erover gaat doet het zeer...
en erachter zitten dan zit je te ver naar achter...
het gaat echt maar over een dwergjes-fjordje hoor Haha! en ik ben redelijk lang, dus veel ruimte nodig om mijn benen kwijt te kunnen Tong uitsteken

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:07

bij voltige zit dat ook oged, en zit best. maar goedkoop zijn die dingen zeker niet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 19:38

elinax21 schreef:
bij voltige zit dat ook oged, en zit best. maar goedkoop zijn die dingen zeker niet

inderdaad, ik heb eens gekeken, daar word je niet goed van Bloos
dan kan ik beter een barebackpad nemen, die zijn goedkoper... En aan een voltige-singel zitten ook geen beugels voor je voeten Tong uitsteken
ik zou willen dat ik geld had voor een op maat gemaakt dressuurzadel... Verdrietig

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:20

Als je pony drukplekken heeft zal een goed dressuurzadel ook niet helpen vrees ik. Mijn tip was alleen maar, maak van die lussen om je benen in te doen aan een longeersingel bijv. net zoals je bij een voltigebeugel hebt. Dat kan je ook zelf knutselen aan een longeersingel. Als je een barebackpad hebt kan je er toch geen beugels aan maken, dan is de druk helemaal niet goed verdeelt over de paardenrug en zal jou pony alleen nog maar meer last gaan krijgen.

Goedkope voltigesingels vind je in Duitsland op Ebay, en je hebt simpele modellen van ongeveer 100 euro Lachen Dat het niet past kan niet, er loopt een ponytje van 122 mee in de voltigesport en die heeft ook gewoon een voltigesingel op. Zo groot zijn ze niet Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:21

Boyke_Candy schreef:
Als je pony drukplekken heeft zal een goed dressuurzadel ook niet helpen vrees ik. Mijn tip was alleen maar, maak van die lussen om je benen in te doen aan een longeersingel bijv. net zoals je bij een voltigebeugel hebt. Dat kan je ook zelf knutselen aan een longeersingel. Als je een barebackpad hebt kan je er toch geen beugels aan maken, dan is de druk helemaal niet goed verdeelt over de paardenrug en zal jou pony alleen nog maar meer last gaan krijgen.

knipje

mag ik zeggen dat dat heel eng klinkt Bloos heb je een foto?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:34

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:40

*10e keer ruzie met edit quote knop*
Laatst bijgewerkt door o0marije0o op 28-02-07 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:41

Een barebackpad zit echt niets beter dan een dekje met singel hoor Clown, vond ik tenminste altijd.
Je hebt tegenwoordig best oude merkzadeltjes voor een nette prijs te koop die hun waarde behouden Ja.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:42

Je kunt toch ook zonder beugels rijden op een bbp. Die dingen zitten goddelijk. Het is heel goed voor je houding. Dus ook nog erg leerzaam voor jezelf Ja
Ik neem ook niet aan dat dit voor altijd is. Wanneer de drukplekken dan weg zijn kun je altijd weer rustig een beetje met het zadel afwisselen.
De oorzaak van drukpekken zijn echter wel een slecht passend zadel, het is dus eigenlijk wel het verstandigst om die na te laten kijken. Misschien eens over hebben met de eigenaar. En als argument gebruiken dat een kappote rug veel meer schade oplevert dan een zeer tijdelijke iets minder gevulde portomonee.

Evt kijken voor een pannekoekzadeltje? als de drukplekken door een slecht liggent zadel komen en de eigenaar geen zin heeft om een zadelmaker te laten komen kijken.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:44

Ezumii schreef:
Een barebackpad zit echt niets beter dan een dekje met singel hoor Clown, vond ik tenminste altijd.
Je hebt tegenwoordig best oude merkzadeltjes voor een nette prijs te koop die hun waarde behouden Ja.

Dan heb jij nooit op een goede gezeten. Ik heb nu op 2 verschillende bbp-en gereden. Ze zitten heerlijk dik en zacht. Omdat het zo dik is is het schokdempent wat je paard en jouw bil ook wel erg fijn zullen vinden. Het is echt niet verlelijkbaar met een shabrakje met dekensingel imo

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:47

Ik heb toch een behoorlijk dure gehad, moet toch goed zijn? Mijn erváring was dat het nog steeds niet lekker zat, maar ik ben ook geen zonder-zadel-rijd-fan Clown.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:49

Ezumii schreef:
Ik heb toch een behoorlijk dure gehad, moet toch goed zijn? Mijn erváring was dat het nog steeds niet lekker zat, maar ik ben ook geen zonder-zadel-rijd-fan Clown.

Okey nou dat kan. Ik vind het goddelijk zitten Vork

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:15

bedenk da tje met een pannekoek wel redelijk stevig kunt zitten, maar dan ook niet lichtrijden want de druk wordt niet verdeeld, en is dus heel slecht voor de rug.

ik heb ook een bbp, maar ja ligt er al een jaar en paard wordt pas volgend jaar ingereden, heb wel eens gepast en t was veel te groot, maar goed lijkt me ook geen kwaad kunnen toch. lijkt mij wel fijn zitten iig. verder ook aan het sparen voor een boomloos zadel maar ja, die zijn ook erg duur. passen overigesn wel op bijna alle paarden dus mocht je ooit een ander paard verzorgen of kopen zou ie daar zeer waarschijnlijk ook op passen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:41

of je test een test boomloos zadel Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 09:12

Dat van het lichtrijden weet ik idd, was ik ook niet van plan Lachen
Een zadel wil ik echt niet doen, het risico dat het dier over 1 of 2 maanden weg moet is veel te groot, noem het egoistisch maar dat wil ik niet..
o0marije0o:
Het zadel komt er never nooit meer op, het past hem niet, en daar heeft hij zoveel moeite voor gedaan om er doorheen te lopen en mij heel subtiel te kennen te geven dat het zeer deed...
arans:
Zo'n boomloos zadel test je een ?week? en dan moet die weer weg... zit ik alsnog zonder Knipoog

Ik denk dat het een barebackpad wordt, en ik ga van de week, vanavond of zondag, even proberen die lussen aan mijn longeersingel te doen zoals Boyke_Candy zei Lachen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:58

Je kan er evt. ook nog een stuk touw om doen als handgreep... Mocht je paard ooit wegschieten Lachen