Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welshfreak schreef:Die heb ik ook, net hoofdstel, maar je ziet snel dat het leder gebruikt is. Vind ik persoonlijk...
Agnes75 schreef:Ik begrijp het niet helemaal?Mijn paard heeft nogal een grote kaak en nu denk ik er over om een hoofdstel met gedeeld kopstuk te kopen, zodat het niet zo drukt achter haar oren.
Agnes75 schreef:Nou kan ik ook wel weer een grotere frontriem kopen, maar dat gedeelde kopstuk lijkt me dan een betere oplossing. Dan heeft mijn paard ook geen 2 lagen riemen op elkaar die achter haar oren drukken, maar 2 riempjes naast elkaar, waarvan er maar 1 een klein beetje drukt en de keelriem dus helemaal niet.
Agnes75 schreef:waarvan er maar 1 een klein beetje drukt en de keelriem dus helemaal niet
Helma_Amber schreef:Agnes75 schreef:Nou kan ik ook wel weer een grotere frontriem kopen, maar dat gedeelde kopstuk lijkt me dan een betere oplossing. Dan heeft mijn paard ook geen 2 lagen riemen op elkaar die achter haar oren drukken, maar 2 riempjes naast elkaar, waarvan er maar 1 een klein beetje drukt en de keelriem dus helemaal niet.
In het voorste lusje van het kopstuk gaan nog wel twee riemen over elkaar heen; het kopstuk en de neusriem, in het achterste lusje van het kopstuk zit alleen de keelriem
Kylan schreef:Ik denk niet dat het helpt om de frontriem meer ruimte te geven trouwens. Ik denk dat je beter een grotere frontriem kan kopen.
Utan schreef:Agnes75 schreef:waarvan er maar 1 een klein beetje drukt en de keelriem dus helemaal niet
Is het dan niet zo dat het juist scherper is omdat het oppervlak kleiner is?