Cook bitloos hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

konyn

Cook bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:26

Ik ben er over aan het denken het bitloze 'Cook' hoofdstel te kopen (of eerst die van Northon om te kijken hoe ze erop reageerd..), heeft iemand hier ervaring mee? Paardjelief is namelijk erg sterk dus ik vraag me af of ik hiermee wel sterk genoeg kan maken als ze opeens bedenkt dat het tijd is om te gaan rennen Clown
De reden dat ik denk over een bitloos hoofdstel is niet omdat ik graag NH wil gaan doen, maar omdat de eigenaar van het paard de mond nogwel eens stuktrekt en we dus lang niet kunnen rijden. (2 weken lang longeren wordt ook saai voor zo'n beest)

Afbeelding
(Cook systheem)

germie

Re: Cook bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:29

Ik rij ook wel eens bitloos. Ook met een nep dr. cook. Zie voor foto's de link onderaan in m'n profiel. Je kunt gewoon net zo rijden als met bit. Dus aan de teugel e.d. gaat ook gewoon. Mijn paard loopt net zo makkelijk met bit als zonder.

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:54

ok bedankt! gaat dat zo makkelijk met alle paarden?
Als ik het goed begrijp kun je je (in principe) met een bitloos hoofdstel van Cook net zo sterk maken als met een bit?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:10

je hoeft je niet sterk te maken. Met bit is dat ook niet goed, en hoeft het niet. Nu hoeft het ook niet. Ik heb geen problemen gehad met omschakelen of weglopende paarden.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:12