Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:leuk hè mee kunnen naar zo'n beurs!
Ben je als één van e eerste bokkers op de hoogte!
Maar weer on- topic: ik zou vele malen eerder voor een thorowgood kiezen dan voor een moeilijk aanpasbaar wintec zadel.
De wintec is aanpasbaar in de boom, de thorowgood zo'n beetje overal.....
marloezzke schreef:door naar een goede ruitersportzaak te gaan met zadelpasservice en een eigen zadelmakerij zodat het zadel evenetueel aangepast kan worden waar nodig is.
harnessmaker schreef:Er kan bij iedere zadelmaker wel eens wat mis gaan, het blijft mensenwerk.
Ik kan maar één advies geven en dat is : ga naar een zadelmaker ie eventueel ook verkoopt dan naar een verkoper die wat klooit met zadels.
Koop bij de man die ook bouwen, corrigeren en herstellen kan!
Edit: hoe komen jullie aan een passend zadel???......
Daarom is er onderstaande website!
Hij is nog in opbouw en zal de komende weken vele updates krijgen maar er is al veel te vinden over zadels, passen, onderhoud en meer.
Met deze info kan je je een beter beeld gaan vormen van wensen en eisen, voor je een zadel gaat kopen.
De site is uiteraard promotioneel maar bovenal wil ik de site informatief houden, de keus waar je een zadel koopt is persoonlijk maar met enige achtergrond informatie sta je sterker in je schoenen en laat je je niet zo snel verleiden tot een aankoop die wordt opgedrongen.
Je kan je geld tenslotte maar één keer uitgeven ma doe het dan wel overwogen!
Succes!
singasong schreef:En wat kost dat bij jou als je hier zou komen passen? Laten we er even van uit gaan dat ik geen zadel koop, puur alleen het passen. Regio Rhenen/Kesteren/Tiel.
harnessmaker schreef:singasong schreef:En wat kost dat bij jou als je hier zou komen passen? Laten we er even van uit gaan dat ik geen zadel koop, puur alleen het passen. Regio Rhenen/Kesteren/Tiel.
Ik ga hier geen prijzen ed noemen om geen problemen te krijgen op bokt.
Op http://www.passendzadel.nl kan je de prijzen vinden.
Patrick
Stefje2 schreef:Mijne heeft een moeilijke rug. Hoge schoft. Ik ben nu aan het wachten op een Hulsebos zadel. Die heeft het zadel speciaal aangemeten voor hem dus hoop dat het nu gewoon helemaal goed gaat liggen
creool schreef:Oh... ik vind zadels ook 1 groot drama! Je wilt het beste voor je paard en tegelijkertijd is zadels een heel nauwkeurig iets. Een leek kan vaak niet bepalen of een zadel wel of niet goed ligt.
Ik ben op jacht gegaan naar tweedehandszadels. Mede door een contact met een aanbieder ben ik contact gaan zoeken met zadelmaker Van Triest. Ik heb hem gevraagd wat een goed zadel is en daar ben ik toen naar gaan zoeken. Vervolgens is Van Triest bij mij langs geweest en dit zadel op maat voor mijn paard gemaakt. Helaas blijkt nu dat het zadel niet het ideale voor mij is. Het zadel dwingt mij in een (voor mij) slechte houding, dus mijn zoektocht begint opnieuw en ik vind het een gedoe!