Als de foto's en keuring goed zijn dan heb ik van de week een nieuw paard, ik loop helemaal te stuiteren hier thuis. Volgende stap wordt een goed zadel. Ik ben er al een heel tijdje uit en ga nu weer opnieuw beginnen, ik weet de merken Stubben, daalman, kieffer. Zijn er nieuwe betere merken op de markt ? ik hoor goede en slechte ervaringen natuurlijk liever van de ervaren gebruikers dan van de verkoper/ passer. Wat zijn goede dressuurzadels en wat zijn slechte, ik weet dat overal een prijskaartje aan hangt, ik heb nog geen idee. Ben erg benieuwd, help me op weg..
Een zadel is heel erg persoonlijk voor je paard en jou. Ik zou een goede zadelmaker laten komen met diverse merken/types zadels zodat je kunt vergelijken.
Zelf vind ik Daaleman erg goed qua kwaliteit, maar inderdaad ook Prestige, Stubben, County, Passier en nog veel meer merken.
Ik duim dat je aanstaande paard wordt goedgekeurd!
ik ben zeer blij met mijn wintec isabell werth. t zit superzalig, het past perfect op mijn paardje, en het heeft ook nog een redelijk zacht prijskaartje ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee
hai ann, haha, nou ik duim ook hoor... Zit nu al een tijdje op google en op bokt naar ervaringen en plaatsjes van zadels te zoeken, ik word er wel wat duizelig van. En je kan maar een keer je geld uitgeven, ik weet een goede zadelmaker die ga ik bellen. Ik schrik wel wat van de prijzen, ik betaalde 17 jaar geleden 2300 gulden voor mijn Barnsby, guldens zijn bijna euro's geworden.
Laatst bijgewerkt door garny95 op 26-02-07 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb een Rossner Amrika gehad, niet zo heel duur, maar ik ben er altijdf erg tevreden over geweest. Pastte helaas niet meer op mijn paard. Nu heb ik een Stuben Scandica. De zit is niet zo diep maar wel stevig door de grote wrongen.
Het is maar net wat je prettig vind zitten, kies uit degenen die goed op je paard passen de lekkerste uit!!
Ik heb sinds kort een Passier zadel. Echt een heerlijke zit en m'n hele houding is er door verbeterd. Kwalitatief is het ook gewoon een super zadel, maar er hangt wel een prijskaartje aan. Die van mij heb ik tweedehands kunnen kopen, dat scheelt een stuk. Bovendien is dit een zadel wat op mijn paard gewoon supergoed ligt, maar zoiets is natuurlijk heel persoonlijk. Probeer gewoon een aantal merken uit en kijk hoe het op het paard ligt, maar ook goed naar hoe je er zelf in zit. Waarschijnlijk ga je er heel wat uren op doorbrengen, dus het moet niet alleen voor je paard, maar ook voor jezelf een lekker, comfortabel zadel zijn.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Ik weet nog een 17 inch Passier GG te koop. Mijn achterwerk past er niet in. Maar een fijn zadel is heel persoonlijk. De een zweert bij Kieffer, ik vind het niks. Een ander wil een diepe zit, etc. etc. Eerst maar eens kijken wat goed ligt op je paard en vervolgens gaan kiezen wat je zelf lekker vindt zitten.
Allerlei zadels hebben allerlei voors en tegens....je moet passen op je paard én onder je kont. Met een goede zadelpasser. Ik zit bv. niet lekker op een Kieffer, maar wel op een Kentaur. Mijn paard heeft liever boomloos, en ik vind dat ook geweldig! Zo zijn we bij de BareFoot uitgekomen. Dus kiezen doe je samen met je paard met behulp van een goede zadelpasser. Succes ermee!
Passier Grand Gilbert! Het kost wel wat! (heb hem toendertijd voor bijna 4000 gulden gekocht, maar dan heb je ook wat! Het lag als een huis op ieder paard waar ik hem op heb gehad en zat ook superlekker! Mijn zit werd echt verbeterd en het was het enige zadel waar ik geen last van mijn rug meekreeg aangezien ik een nogal holle rug heb van mezelf. Zat ik op een ander zadel dan had ik s'avonds op de bank gegarandeerd last, maar al reed ik daarna nog even een rondje op mijn passier, dan had ik nergens last meer van!
Als ik niet al zo'n bejaard paard zou hebben, zou ik er ook een gekocht hebben... Ze zien er niet uit, maar het zit heerlijk, en is zeer goed aan te passen. Ik zit btw nu op een Prestige
Inderdaad WOW of denk eens aan maatwerk met de hoofdletter M. DAn bedoel ik dus maatwerk vanaf de boom tot in het kleinste detail. Zit is ergonomisch dus beter zal je niet vinden!
Stubben Maestoso. Heb ik helemaal laten aanpassen aan mijn paard en mijzelf. Zo zijn de wrongen verplaatst en bij de kuiten zijn er extra wrongen opgezet.
Heb zelf diverse zadels gehad, onder andere kieffer, prestige en nu een KN. De KN heeft een superzachte zit, heerlijk, wil zelf niks anders meer, maar ik zou toch samen met een goede zadelmaker kijken naar wat het beste op jouw paard ligt en dan inderdaad daaruit kiezen welke voor jou het prettigst zit, zo zijn jullie allebei het beste af lijkt mij. Succes ermee!
Hoi ik ben erg druk opzoek(het zadel paste niet meer mijn paard is 17 en krijgt een wat holle rug) op het moment heb net mijn kn verkocht. en rijd nu tijdelijk met een passier grand gilbert ik moet zeggen dat dit super rijd! ga nu zelf van de week wel een kentaur artemis II passen en mischien kopen dit lijkt mij ook een superzadel, hij heeft een diepe zit dikke kniewrongen en behoorlijke keilkussens wat nu dus op mijn paard wel moet.
Maar ik laat er wel een zadelaker naar kijken alleen koop ik hem daar niet van want daar betaal je veel meer dan via marktplaats.
Op ons vorige paard lag een kieffer, op zich fijn zadel wel wat hard. Het paard er na had een wintec isabella werth dresauur zadel. Zat super lekker. Nu heb ik op mijn huidige paard een lemetex galant( komt uit stubben fabriek) waar ik erg blij mee ben. Mocht ik ooit wat gespaard hebben zou ik heel graag een kieffer lusitano zadel willen hebben mits die goed ligt op mijn paard en hij zo lekker rijd als t eruit ziet.