Ik wil een tonglepel aan mijn bit vastmaken nou is mijn vraag of het lepelgedeelte naar voren of naar achteren moet wijzen. (best domme vraag eigenlijk denk zelf naar voren maar toch maar ff checken )
doe het uitstekende gedeelte maar naar achter.. je paard legt nl zijn tong van achter naar voren over het bit. Als je het uitstekende deel naar voren doet, kan hij er gewoon overheen. Is een lepelbit niet veel makkelijker ( lijkt me voor het paard makkelijker zitten, dan zo'n rubber flap in zijn mond)
probeer het eeerst asjeblieft rijtechnisch! heb je niet teveel druk in zijn mond? vraag je niet teveel etc.
semir is vanaf zijn 4e met tonglepel gereden, en hij begont te kwijllen, te hoofdschudden en al die nare dingen. probeer eerst een een ander bit, misschien zit dat wel veel beter. en anders kan je altijd nog een bit http://www.animoruitersport.nl/webshop/images/clipaurcoreectie.jpg
zoals deze ^ daar heb ik een aantal maanden mee gereden, en we rijden nu weer normaal met een dubbelgebroken....