Suusje92 schreef:Haaj,
Ik wil binnenkort een dekje kopen voor mijn paard op de manege, maar welke? Elk dekje mocht van haar, maar welke is nog de vraag. Ik wil graag een dekje hebben waar je geen onderlegger bij nodig hebt. Ik heb al gekeken naar BR dekjes en die lijken er goed uit zien. wat is jullie mening of hebben jullie andere voorstellen. Ohjah hoe krijg ik mijn chaps, sporen, halster goed schoon? Het is geen leren halster gewoon een halster van harry horse.
alvast bedankt, Groetjes Susanne
Ik heb zelf dekjes van Harry's horse, lami-cell en equithème die ik fijn vind. vooral die laatste twee. Br is ook goed. Idd moet je kijken wat voor maat, rijd je met een pony of paard? en wat voor zadel ligt erop (dressuur of vzh). Ik heb leren chaps en die maak ik schoon met glycerinezeep (heb zo een spray en carr & day) en daarna gewoon leervet. Ik heb nu een bus lederbalsem gekocht (hammamol ofzo van stubben) en dat doe ik er soms op, maakt het leer weer mooi soepel, want ik rijd buiten en dat ziet toch wat meer af met het slechte weer dan gewoon binnen rijden. Halster gooi ik in een kussensloop en dan zo de wasmachine in, of gewoon in een emmer warm water en waspoeder bij. Sporen, eum die poets ik nooit, maar ik gebruik ze ook niet vaak. die kan je gewoon met warm water schoonmaken veronderstel ik.