Welkd dekje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Welkd dekje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:31

Haaj,

Ik wil binnenkort een dekje kopen voor mijn paard op de manege, maar welke? Elk dekje mocht van haar, maar welke is nog de vraag. Ik wil graag een dekje hebben waar je geen onderlegger bij nodig hebt. Ik heb al gekeken naar BR dekjes en die lijken er goed uit zien. wat is jullie mening of hebben jullie andere voorstellen. Ohjah hoe krijg ik mijn chaps, sporen, halster goed schoon? Het is geen leren halster gewoon een halster van harry horse.

alvast bedankt, Groetjes Susanne

Dayna

Re: Welkd dekje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:46

Je moet bij een dekje kopen even letten op de maat (cob/full) en het type (veelzijdigheids/dressuur) dekje. Verder weet ik niet wat voor dekje je moet kopen, dat ligt denk ik aan je smaak. Als je geen onderlegger onder het dekje wil, moet je een dikker dekje nemen. Misschien een dikke pad. Bijvoorbeeld die van harry's horse.

Zijn je chaps van kunststof? Dan kun je ze in de wasmachine doen op 30 graden. Weet niet of je leren ook in de wasmachine kunt doen, anders wel in een sopje in een emmer.

Je sporen kun je gewoon schoonmaken onder de kraan.

Je halster kun je ook in een sopje doen, evt ook in de wasmachine, maar dan zou ik hem in een dichte kussensloop doen, ondat anders de ijzeren ringen van het halster steeds tegen de trommer kletteren.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:48

okay dank je wel:D

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:30

Voor je dekje moet je inderdaad goed kijken naar de maat
Ik heb zelf een mooi dekje van Harry Horse gezien..
Enne voor 't schoonmaken gewoon met water, een halster kan in de wasmachine.. maar vraag 't wel eerst even aan je ouders Knipoog

monique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:54

ik vind zelf inderdaad de dekjes van BR en die van Harry's Horse het beste liggen en ze zijn ook niet zo superdik dus warm..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:26

Suusje92 schreef:
Haaj,

Ik wil binnenkort een dekje kopen voor mijn paard op de manege, maar welke? Elk dekje mocht van haar, maar welke is nog de vraag. Ik wil graag een dekje hebben waar je geen onderlegger bij nodig hebt. Ik heb al gekeken naar BR dekjes en die lijken er goed uit zien. wat is jullie mening of hebben jullie andere voorstellen. Ohjah hoe krijg ik mijn chaps, sporen, halster goed schoon? Het is geen leren halster gewoon een halster van harry horse.

alvast bedankt, Groetjes Susanne

Ik heb zelf dekjes van Harry's horse, lami-cell en equithème die ik fijn vind. vooral die laatste twee. Br is ook goed. Idd moet je kijken wat voor maat, rijd je met een pony of paard? en wat voor zadel ligt erop (dressuur of vzh). Ik heb leren chaps en die maak ik schoon met glycerinezeep (heb zo een spray en carr & day) en daarna gewoon leervet. Ik heb nu een bus lederbalsem gekocht (hammamol ofzo van stubben) en dat doe ik er soms op, maakt het leer weer mooi soepel, want ik rijd buiten en dat ziet toch wat meer af met het slechte weer dan gewoon binnen rijden. Halster gooi ik in een kussensloop en dan zo de wasmachine in, of gewoon in een emmer warm water en waspoeder bij. Sporen, eum die poets ik nooit, maar ik gebruik ze ook niet vaak. die kan je gewoon met warm water schoonmaken veronderstel ik.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:29

Ik rijd op een paard emt een wintec 500 zadel dus vzh. En hlaster heb ik vandaag zelf schoongemaakt emt sopje en mijn chaops zien er weer uit al nieuw!!:D Ik denk dat ik gewoon een BR ga kopen. En nog iets ikrijd op een voskleurig paard bijna bruin. Welke kleur?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:42

Als het zadel goed past hoef je ook niet persé een dik dekje te kopen, zo word de ruimte onder het zadel alleen maar minder en ligt het zadel nog niet goed.
BR zijn idd fijne dekjes Ja

Als je een halster wilt schoonmaken kun je die in een sopje met warm water doen of in een oud kussensloop in de wasmachine doen.
De chaps kun je ook met een beetje waspoeder (of een ander (was)middeltje) doen in een emmer met warm water en dan een tijdje laten weken.
Sporen kun je met groene zeep wel goed schoon en glimmend krijgen Ja