Ervaringen Westip-singels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Ervaringen Westip-singels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:38

Hallo,

ik ben me nog steeds wat aan het oriënteren in de dressuursingels voor m'n nieuwe zadel dat ik binnenkort heb.
De titel zegt het al,wie heeft er ervaring met de Westip singels? Zowel goede als slechte ervaringen welkom. Wat vind je er zo goed/slecht aan? Gaat het elastiek na veel gebruik niet uitrekken? Enzovoort, enzovoort, ...

(de singels zijn te koop bij Buitenzinnig voor degenen die het niet kennen)

groetjes

opala

Re: Ervaringen Westip-singels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:09

Zo elastisch zijn ze niet, wel heel solide en degelijk. Wanneer je er een van 60 cm zoekt heb ik zowel een nieuwe en/of gebruikte voor je te koop. De reden dat ik ze niet gebruik is dat de singelstoten van mijn zadel verder van elkaar afliggen dan standaard.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:30

Om te weten welke lengte singel ik moet hebben moet ik eerst op m'n nieuwe zadel wachten, dat zou half mei geleverd worden!
Maar de singelstoten van Westip-singel is wel te vergelijken met een gewone singel? Dit ligt aan je zadel en niet aan de singel of begrijp ik het nu verkeerd?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:48

Je begrijpt het goed omdat de singelstoten van mijn huidig zadel verder uit elkaar liggen dan standaard, daarom gebruik ik deze niet. Qua kwaliteit durf ik te beweren dat ze langer zullen meegaan dan een gewoon katoenen singel, daarbij blijft deze vormvaster, dus geen nare vouwen zodat je paard schuurplekken krijgt. Ze zijn ook iets breder dan standaard.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:36

Banjer en ik rijden ook met een westipsingel aan ons zadel (een torsion, boomloos... Haha! ) en we zijn er erg tevreden over... Lachen Van leren singels kreeg Banjer kale plekken... bij de westip geen last van... Lachen De singel blijft comfortabel aanvoelen en ziet er nog steeds goed uit... gebruik de singel nu anderhalf jaar ongeveer... Lachen