nieuw zadel, waar kopen of laten maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

nieuw zadel, waar kopen of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:09

Ik ben nu op zoek naar een nieuw zadel en na 2 zadels te hebben gehad die niet goed pasten (2e hands, maar wel gecontroleerd door een zadelmaker) wil ik toch echt zeker weten dat het past.
Nu ben ik naar emmers geweest (in belgie) en heb ik daar een paar zadels geprobeerd op de bok, en er waren iig vier zadels die me wel wat leken, maar ik wilde nog wel verder kijken.
Nu raadde mijn instructrice me een zadel van tweespan aan, maar daar heb ik ook een aantal slechte verhalen over gehoord/gelezen. Drunens ruiterhuis is hier pas langs geweest voor iemand anders en die maten niet eens de boommaat op maar gooid er gewoon een paar zadels op en mocht ze rijden en keken ze gewoon of het bleef liggen zeg maar, toen er geen enkel zadel echt stil bleef liggen zeiden ze dat ze er dan wel een voorsingel op zouden zetten oid. Niet echt geweldig leek me dat iig.
Van Emmers heb ik nog geen ervaringen gehoord, dus daar durf ik niks over te zeggen, al moet ik zeggen dat ik een beetje sceptisch ben over het kopen van een zadel bij een 'gewone' winkel.
ik heb gezegd dat ik maximaal 1300 euro uit wil geven voor een kaal zadel, maar als ik bijv. voor een zadel wat beter ligt 50-100 euro mee zou moeten betalen is dat natuurlijk ook goed (tweespan kost iig ook 1450 euro). Imo iig genoeg om een beetje een fatsoenlijk zadel voor te krijgen.
Ik heb trouwens veel goede verhalen gehoord over van triest in meppel, maar dat vind ik echt te ver om helemaal heen te gaan met mijn paard (ik woon in noordbrabant).
En daaleman schijnt ook goed te zijn (al weet ik niet of ik daar een zadel zou kunnen laten maken met dit budget).
Nu is mijn vraag dus, waar kun je het beste een zadel kopen/laten maken? Ik heb namelijk echt geen idee meer.

1natascha

Re: nieuw zadel, wie laten komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:14

Het zadelkamertje (2e hands zadels) maar als je je zadel moet laten opvullen Mr Ed superstore in Maasland prima service vriendelijke mensen (ik moest mijn 2e hands zadel helemaal opnieuw laten opvullen) en dit kostte maar 80 euro, en toen lag tie perfect op mijn paard, zadel 2e hands bij het zadelkamertje gekocht ook hier op bokt aanwezig, uiteindelijk maar 280 kwijt voor een echt leuk zadeltje van GLOBAL

krumel

Re: nieuw zadel, waar kopen of laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:18

ik wil wel echt een nieuw zadel, de zit maakt voor mij ook niet veel uit, als het maar gewoon helemaal goed past, dat vind ik het belangrijkst, en daarom wil ik ook geen 2ehands meer.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:19

Misschien is Theo Kevenaar in Arnhem wat voor je?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:21

hmm, nog nooit van gehoord, ik zal eens wat info opzoeken.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:25

net ff gekeken, maar dan kan ik denk ik net zo goed gewoon emmers oid laten komen.