Wat is een mooie prijs voor een tweedehands zadeltje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Wat is een mooie prijs voor een tweedehands zadeltje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:34

Hallo,

Wat vinden jullie een goed prijsje voor een tweedehands paardenzadel? Ik ben het een beetje aan het uitrekenen dus wat voor prijzen komen jullie het meest tegen voor zo'n zadel. Ik heb het over een gewoon dressuur zadel, hoeft geen merk te zijn maar wel zonder kapotte delen.

Gr. kim

Zesiram

Re: Wat is een mooie prijs voor een tweedehands zadeltje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:36

Dat hangt van zoveel verschillende zaken af, dat je er geen fatsoenlijk antwoord op kan geven. Leer/kunststof leeftijd merk/merkloos welk merk dan? Uiterlijk etc. Je kan tweedehandsdressuurzadels kopen voor 50 euro en voor 1000 euro! Dus dan heb je echt wat meer info nodig

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:38

Inderdaad zoals Erleyne al zegt is daar geen nuttig antwoord op te geven. Van heel goedkoop tot behoorlijk prijzig. Soms is het zelf zo dat een nieuw zadel van een b-merk goedkoper is dan een tweedehandszadel van een a-merk.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:39

erleyne schreef:
Dat hangt van zoveel verschillende zaken af, dat je er geen fatsoenlijk antwoord op kan geven. Leer/kunststof leeftijd merk/merkloos welk merk dan? Uiterlijk etc. Je kan tweedehandsdressuurzadels kopen voor 50 euro en voor 1000 euro! Dus dan heb je echt wat meer info nodig

Ik bedoel een simpel zadeltje, kunststof of leer het maakt niet uit. Dus als jij zegt dat je ze al hebt van 50 euro schrijf ik zo'n 100 euro op en dan kom ik zeker uit. Dankjewel.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:42

PriscaZ schreef:
Inderdaad zoals Erleyne al zegt is daar geen nuttig antwoord op te geven. Van heel goedkoop tot behoorlijk prijzig. Soms is het zelf zo dat een nieuw zadel van een b-merk goedkoper is dan een tweedehandszadel van een a-merk.

hihi, wat is dan weer het verschil tussen een a en b merk?

Ik denk dat ik mijn topic beter had kunnen beginnen met de vraag wat voor een zadeltje goed en lang mee gaat, en niet hoger ligt dan 100 euro.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:44

Ik zou zelf geen zadel van 100 euro kopen denk ik, misschien om mijn paard even zadelmak mee te maken ( dus niet om er op te gaan zitten ). Ik zou liever wat extra geld wegleggen voor een zadel en ergens anders op bezuinigen ( hoofdstel kan je veel beter goedkoper kopen bijv, of wat minder dekjes ). Maar je moet het zelf weten natuurlijk!
Een zadel dat goed is en past en ook nog lang mee gaat, daar kom je toch echt wel hoger uit dan 100 euro. Een goede tweedehands begint denk ik rond de 300 euro ( merk en leer ). Als je niet zo'n hoog budget hebt, en je geen bezwaar hebt tegen kunststof, zou ik daar eens naar kijken. Die heb je nieuw al voor 250 euro volgens mij. Het belangrijkste is dat het past op je paard, dus let daar vooral op. Dat lijkt me belangrijker dan je portemonnee!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:49

Inderdaad zou ik ook niet voor zo'n goedkoop zadel gaan. Met een slecht zadel kan je echt heel veel kapot rijden in het lijf van je paard/pony.

Tweedehands is inderdaad al wel te vinden vanaf 300 euro.

Het verschil tussen een a en een b-merk zadel is de kwaliteit en de daarbij horende prijs. Een zadeltje wat maar 50 of 100 euro kost, hoort dan ergens bij c of zelf d-merken...

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:58

Ik was ook op zoek naar een tweedehands dressuurzadel en heb gisteren van iemand een telefoonnummer doorgekregen die nog een tweedehands dressuurzadel te koop had.
Hij verkoopt het vanaf 400 euro.Ik weet ook niet hoe het eruit ziet en welk merk het is.
Maar ik denk dat je een tweedehands dressuurzadel van 100 euro koopt je beter kan sparen voor een beter dresuurzadel.Wat een zadel van 100 euro lijkt me eerlijk gezegt niets.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:31

LadyElmira schreef:
hihi, wat is dan weer het verschil tussen een a en b merk?

Ik denk dat ik mijn topic beter had kunnen beginnen met de vraag wat voor een zadeltje goed en lang mee gaat, en niet hoger ligt dan 100 euro.

Heel eerlijk gezegd: ik zou noooooit met een zadel van slechts 100 euro willen rijden. Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n zadel lang mee gaat. Voor die prijs kan je toch geen kwaliteit verwachten?!
Als ik jou was, dan zou ik eens gaan kijken voor een Winteczadeltje. Ze kosten meer dan 100 euro maar qua kwaliteit zit je met Wintec niet slecht.

Je vroeg ook naar het verschil tussen een a en een b merk?
Wel, A-merk zadels zijn zadels van topkwaliteit. Ze zijn mooi en duurzaam maar vaak is het prijskaartje ook erg mooi Haha! Dan praat je al snel over 1000 euro tot ongeveer 2500 euro...
A-merken zijn o.a. Passier, KN, Schumacher, Stubben, Prestige, Kieffer, enz.
Je kan ook proberen of je ergens een tweedehands A-merk op de kop kan tikken maar dan zit toch nog wel altijd rond de 500 euro.

B-merken zijn dan zadels van iets mindere kwaliteit en die gaan uiteraard minder lang mee maar je betaalt er ook aanzienlijk minder voor...
Wintec, Kentaur, BR, Ainsley , enz. zijn B-merken.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:18

Ik heb een tweedehands kieffer veelzeidigheid van 750€, net zo heerlijk als een nieuwe moet ik eerlijk zeggen.
Ik denk inderdaad dat de prijzen van tweedehands A-merken rond de 500 - 1000€ liggen, goedkoper zijn ze ook wel te vinden maar dan praat je allang niet meer over A-merken. Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

Ik heb een tweedehands France Premiere zadel (leer) dressuur, voor €450,- overgekocht.
Vond 't toch best wel prijzig. Maar is een superfijn zadel!
Je kunt er ook al 1 hebben voor €150,- dan heb je ook wel een fatsoenlijk zadel, alleen geen merk of supernieuw uitziend/ net zadel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:49

dat een merk goedkoper is maakt het niet automatisch een B merk.
vaak wel,maar staar je er niet blind op.

100 euro is een schijntje,daar zou ik echt geen zadel voor kopen.
spaar liever wat door en koop bv een 2de hands JC of Rossner.
die heb je ook voor minder geld

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:16

Ik heb een prachtige Kentaur Artemis II te koop......superzadel, goede kwaliteit!

Lonneke_Ivo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:30

ligt aan de staat en het merk

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:46

vzh €125

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 08:31

Hallo,

Denk dat het zadel nu toch wat duurder wordt haha. Raden jullie mij nog een zadeltje aan?? Ik denk dat mijn butget zo rond de 250 euro ligt, het liefst heb ik een nieuw zadel natuurlijk dus als jullie iets weten voor me?? Wel een veelzijdigheidszadel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:08

echt,voor 250 euro heb je geen goed nieuw zadel.
ik raad je echt aan om voor dat geld op zoek te gaan naar een 2de hands zadel.
kijk eens bij casanova hier op bokt,zij verkoopt goede 2de hands zadels voor leuk geld

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:58

Waarom wil je een nieuw zadel voor 250 euro? Als je die prijs een nieuw zadel wilt hebben kan je alleen een merkloze krijgen. Het leer daarvan is vaak van erg slechte kwaliteit, is droog en scheurt snel. Ook zijn deze zadels niet aan te passen aan je paard. Wel kan je voor 250 euro waarschijnlijk wel een leuk tweedehands zadel krijgen. Wintec vind ik bijvoorbeeld een leuk B merk. Deze kunststof zadels gaan echt lang mee en zitten ook aardig lekker. Voor 250 euro kan je ook een tweedehands Pagony kopen maar daarvan is de boom niet zo super heb ik gehoord. Een Thorowgood kunststof zadel zou ook kunnen.
Ik denk dat je gewoon even rond moet kijken wat voor zadels je voor een nieuwprijs van tussen de 500 en 700 euro aanspreekt en dan op marktplaats kijken of je zoiets ook tweedehands kunt vinden.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:20

Een nieuw goed leren zadel begint zo rond de 600 euro, dan heb je niet de hoogste kwaliteit leer, maar het zijn gewoon goede zadels, kijk bijvoorbeeld eens naar een lemetex. Hier staat hij in de aanbieding http://cgi.ebay.nl/hippoCorner-Lemetex- ... dZViewItem (heb ik ook en bevalt zeer goed, wel laten passen door een zadelmaker)
Maar het is verstandiger om bij je plaatselijke ruitersportzaak binnen te lopen en te vragen wat ze zoal hebben liggen aan tweedehands of nieuwe wintec kunstof zadels schijnen ook goed te zijn. Laat ze dan een aantal zadels meenemen en bij jou komen passen op je paard, zo vind je een zadel waar jij en je paard nog jaren plezier van zullen hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:09

150 euro is ook niet veel hoor,als je een behoorlijk 2de hands zadel zoekt,kan je wel rekenen op min. 250-300 euro
bijvoorbeeld een ruitergilde,JC of Rossner