Help, mijn Petrie's zijn naar de fielestijnen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Help, mijn Petrie's zijn naar de fielestijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 20:32

Ik heb mijn Petrie's al een heel tijdje, ik heb ze het eerste jaar niet aan gehad omdat ik er maar niet aan kon wenen dus zijn ze nog als nieuw. Nu heb ik ze naar de fielestijnen geholpen door ze naast de verwarming te zetten. Volgens mij is hier door de coiting zacht geworden. Nu is er aan een zijde van een laars de gehele coiting er af aan het gaan. Dit is niet fijn met rijden, zit heel erg stroef en het piept op het leer van mijn zadel verschrikkelijk. Is hier in godsnaam wat aan te doen??

mariska1989

Re: Help, mijn Petrie's zijn naar de fielestijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:45

Helaas niets, je kunt het laten terug sturen naar de fabriek, maar die zullen wel concluderen dat er niet zorgvuldig mee om zou zijn gegaan en de kosten niet vergoeden. Ik vrees dat er niets anders op zit dan een nieuw paar.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:47

Oeeh, zonde zeg!
Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen Scheve mond

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:09

Wat zonde, ik denk helaas dat het ook einde laarzen is.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:05

Ja, dacht ik zelf dus ook al jammer genoeg

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:34

Helaas, einde laarzen.
Die coating kan er niet tegen als je ze bij de verwarming zet.
Advies : koop voortaan laarzen zonder coating. Ook die moet je trouwens niet bij de verwarming zetten, maar die hebben dan in elk geval geen loslatende coating.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:39

Jammergenoeg is er niets te doen aan het loslaten van een coating. Ik vraag me echter af op het komt doordat je ze bij de verwarming hebt gezet. Als je bijvoorbeeld een kachel bedoelt lijkt me dat logischer omdat die veel warmer worden dan de normale huis-tuin-keuken radiator. Heb je geen onderhoudstips en tips gekregen bij de winkel waar je ze gekocht hebt?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 09:44

GeJe schreef:
Jammergenoeg is er niets te doen aan het loslaten van een coating. Ik vraag me echter af op het komt doordat je ze bij de verwarming hebt gezet. Als je bijvoorbeeld een kachel bedoelt lijkt me dat logischer omdat die veel warmer worden dan de normale huis-tuin-keuken radiator. Heb je geen onderhoudstips en tips gekregen bij de winkel waar je ze gekocht hebt?

Ja, eigenlijk weet ik ook wel dat ik ze niet bij de verwarming had moeten zetten. Maar heb zo'n last van koude voeten. En dan zijn die laarzen vochtig en als je er dan instapt zijn ze zo koud, brrr. Ik denk dat ik voor een nieuw paar moet gaan kijken. Denk dat ik dikke pech heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:49

In de paardendrogistbrochure staat een Hotronic Snapdry die laarzen en schoenen van binnen droogt en evt. warmt. Misschien dat zoiets iets voor je is?
Zit me nu wel even af te vragen of het wel goed voor je leer is, dat kunnen ze je vast vertellen als je een nieuw paar laarzen gaat kopen Knipoog
O ja, het zijn de Filistijnen Tong uitsteken

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:03

Er zijn ook veel discussies gaande over die coating laarzen. Ik vind ze super aangezien ik altijd buiten rij en ze zo tegen een stootjee kunnen en makkelijk schoon te maken zijn. Maar toen ik ze net had moest ik ze na een dag weer terug brengen omdat het leer (coating) begon te bobbelen Verward Dus ja...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 10:34

PolosportJ schreef:
Er zijn ook veel discussies gaande over die coating laarzen. Ik vind ze super aangezien ik altijd buiten rij en ze zo tegen een stootjee kunnen en makkelijk schoon te maken zijn. Maar toen ik ze net had moest ik ze na een dag weer terug brengen omdat het leer (coating) begon te bobbelen Verward Dus ja...

Ja, dat is bij mijn laarzen ook het geval, overal waar je laarzen vouwen door het inlopen daar komen bobbetjes onder de coating te zitten. Maar die zijn niet heel storend. Ik ga denk ik nu voor laarzen zonder caoting, maar weet nog niet welke. Ik hoef er echt alleen mee te rijden doe ze aan als ik op stap en uit als ik afstap. Dus kom maar op met de tips welke goed zouden kunnen zijn???

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:04

Dat is ook de reden waarom voor laarzen zonder coating heb gekozen Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:38

Ik zet mijn Petries altijd naast de verwarming, lekker voor mijn koude voetjes! Heb dit nog nooit gehad gelukkig. Maar wellicht kan het liggen aan het model die jij hebt (ik heb de anky en grand prix). Desondanks vind ik dit niet kunnen, ongeacht welk model je hebt. Ik zou ze ook terug sturen.