Onderhoud Wintec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Onderhoud Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 13:18

Hallo,

Ik zit er over na te denken om een Wintec zadel te kopen, maar hoe is de kwaliteit en hoe moet je ze onderhouden?

Alvast bedankt.

UpDate_

Re: Onderhoud Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:22

een wintec maak je schoon met een sponsje eventueel met wat zeep

het is een prima zadel,vind alleen de singelstoten wat minder die slijten ook wat eerder weg omdat ze van een rubber achtig iets zijn,maar die kan je vervangen voor leren singelstoten en dat kost geen drol

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:23

Ik vind de kwaliteit goed van de wintec zadels ik rij er al een hele tijd mee, ik maakt hem gewoon schoon met een doekje wat een klein beetje nat is en verder doe ik er eigenlijk niks aan ( buiten opvullen etc maar dat moet bij een ander zadel ook ).
Wat UpDate_ al schrijft de stoten slijten inderdaad sneller , ik ga er nu ook leren op laten zetten

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:10

Een van de voordelen van een Wintec zadel is nu juist dat ze erg onderhoudsarm zijn. Je kunt een Wintec gewoon schoonmaken met wat water. Ik gebruikte wel regelmatig een speciale kunststofspray om het zadel mooi te houden. Na drie jaar heb ik mijn Wintec verkocht en hij zag er toen nog erg netjes uit. Ik heb zelf ook nooit problemen gehad met de singelstoten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:45

Ik heb mijn wintec al meer dan een jaar en heb um nog nooit schoongemaakt. Haha!
Ik zou wel oppassen met zeep, volgens mij kan je ze het beste gewoon met alleen water schoonmaken.

Ook bestaat er een speciaal reinigingsmiddel voor wintec/ andere kunststof zadels, maar ik weet niet precies waar dat van is.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:53

WIj hebben zo'n 3 jaar een wintec op ons paard gehad.
Ideaal, zeker wat gewicht en schoonmaken betreft.
Ik nam het alleen met een vochtig doekje af.
De reden dat ik hem niet meer gebruik is dat t niet echt goed meer lag op ons paard. Verder veel plezier van gehad.

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:23

hey
ik heb nu een dik jaar een wintec ,
voor het ondehoud gebruik ik die spray speciaal voor kunststof zadels maar je kan het ook gewoon met water doen.Vroeger deed ik het ook met een vochtig doekje maar om de een af andere reden geeft men zadel af op men witte rijbroek? Verward (is er misschien iemand die dat ook heeft ?) dus ben ik gestopt met de vochtige doekjes.En er bestaan ook wintec met leren singelstoten , dus ik ben er heel tevreden over Haha! !!
groetjes

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:14

Ik heb het tot nu toe eigenlijk alleen nog maar schoongemaakt met een borstel. Wat ik wel erg irritant vind is dat de losse haren aan het zadel blijven plakken.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:15

ik heb mijn wintec helemaal nog niet schoon gemaakt..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:23

ik heb mijn wintec nu 3 weken denk ik,
en heb hem al schoon geborsteld en met een vochtig doekje de kunstofdelen afgedaan.
ik heb gewoon leren singelstoten erop

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:26

De winteczadels die ik heb gehad waren erg makkelijk schoon te maken, gewoon een vochtig doekje erover en klaar! Haha! Haren blijven echter wel makkelijk plakken, dus dan pakte ik een klein zacht borsteltje en poetste ze er gewoon af.

Wintec zadels zijn erg makkelijk schoon te maken, niet te veel poespas gebruiken, dan blijft hij het mooist! Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:06

UpDate_ schreef:
een wintec maak je schoon met een sponsje eventueel met wat zeep

het is een prima zadel,vind alleen de singelstoten wat minder die slijten ook wat eerder weg omdat ze van een rubber achtig iets zijn,maar die kan je vervangen voor leren singelstoten en dat kost geen drol

off-topic, wat kost dat dan precies?bij mijn verzorgpaard zijn die dingen ontzettend verrot..

on-topic:

het wintec-zadel van mijn verzorgpaard poets ik af met een zachte borstel, en meer heb ik er nog niet aan gedaan Bloos