dikkere kniewrongen laten maken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

dikkere kniewrongen laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 17:15

heeft iemand daar ervaring in?

mijn kn symphonie heeft erg weinig wrong. doordat ik zelf nogal wiebelbenen heb, heb ikvrij weinig steun, zeker met doorzitten.

nou heb ik gehoord dat je door een goede zadelmaker kniewrongen kan laten aanpassen, danz etten ze er dikkere wrongen op.

wie heeft dit laten doen of kent iemand?? en bij wie laten doen en wat zijn de kosten??

alle info is welkom

Margreet

Re: dikkere kniewrongen laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:25

Ik heb het laten doen bij Fugers, ook op een KN Symphonie. De prijs zou ik echt niet meer weten, maar het is heel goed uitgepakt. Ziet er netjes uit en zit een stuk beter.
Voor eventuele foto's zou ik even moeten zoeken als je daar belang bij hebt.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:10

als het nietteveel moeite is zou ik het graag eens willen zien.

bij mij op stal heeft iemand een euroriding diamant waar ze het ookbij gedaan hebben. ook heel netjes, maar die heeft hem zo van de ruitersportzaak gekocht(2ehands en weet dus niet waar het is gemaakt)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:11

Ik heb het laten doen ooit bij fugers in soest bij een ainsley dressuurzadel, koste mij toen 45 euro , maar ik weet niet meer zeker of dat per kant was Bloos
Bij mijn huidige dressuurzadel heb ik ze ook laten aanpassen, hier heeft de zadelmaker een stuk klitteband erop gelijmd zodat ik de losse wrongen van wintec erop kon zetten. Ik was incl wrong 30 euro kwijt. Ik heb hiervoor gekozen bij dit zadel omdat die geen vaste wrongen meer waard is (oud zadeltje)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:23

Als je echt foto's van het zadel zelf wilt, onder het zweetblad, dan zul je me over een week ofzo even moeten helpen herinneren, het ligt nu bij de zadelmaker namelijk.

Maar hier kun je het al wel een beetje op zien dat ze groter zijn:

Afbeelding

Ze zijn druppelvormig, de bovenkant is breder dan de onderkant.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:39

tnx, heb wel een beetje een idee zo.

dat van die wintec wrongen is ook al eens voorgesteld door een zadelmaker, maar dieman komt nooit meer in de buurt van mijn paarden of zadel.
soest is voor mij ook niet echt in de buurt, maar als hij goed werk afleverd, ben ik zeker bereid om ff een eindje te reizen.

ik heb hiervoor een wintec gehad en daar had ik de dikste wrongen op en daar zat ik een stuk steviger mee, dus misschien toch een idee om zoiets te proberen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:44

bij www.bestfitzadelserice.nl doen ze dat wel eens.
vakmensen daar trouwens! bel/mail ze eens.
succes. altijd goedkoper dan een nieuw zadel kopen, lijkt me.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:01

Ik volg dit ook even, heb namelijk ook een KN Symponie waar ik misschien wel dikkere kniewrongen op wil hebben Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 19:20

nieuw zadel kan ook niet Haha! dit is een flairzadel die ik met veel geluk heb kunnen kopen. willem is niet zo makkelijk met zadels.

best fit vind ik idd hele kundige mensen, heb ik ooit een zadel aan laten meten maar door miscommunicatie en geen service is het toen misgelopen en wilde ik ze niet meer bij mijn paard. maar hans heeft me per mail weer geholpen met info over willem zijn rug, dus ga he toch maar weer proberen