HH peesbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

HH peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 19:38

HH had afgelopen zomer peesbeschermers (met enkel elastiek) op de markt gebracht in allerlei kleurtjes. Nu zijn deze in de aanbieding en vraag ik mij af hoe de kwaliteit verder is.
Ik heb als referentie de peesbeschermers van BR. Zijn die van HH net zo goed? En net zo slijtvast? Blijft het klittenband en het elastiek van de HH beschermers goed? BR heeft dubbel elastiek. HH enkel. Meestal rekt enkel te ver uit en zakken de beschermers af. Is dat met die HH beschermers ook het geval?

Marrepar

Re: HH peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:46

Volgens mij zijn die van HH niet zo goed als die van BR, heb nog geen positieve verhalen gehoord over die van HH, volgens mij gaat de rek snel uit dat elastiek.

Maar ik heb ze zelf niet, dus ik weet het niet Knipoog

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:24

ik heb ze allebei br en hh, maar idd de bandjes zijn erg elastisch (niet dat dat erg is, maar op de lange termijn rekken ze minder)
ik vind de pasvorm lang niet zo goed als br, en bij mij zitten er flinken diepe krassen in, en me br peesjes die ik al 2,5 jaar heb zitten er net zo veel krassen in.

en die strijklappen waren al helemaal het toppunt.. die heb ik 1 keer omgehad en metteen verkocht.

ik rij dan wel met die hh peesjes (jah ze zijn toch roze hé..) maar me volgende worden zeker weer van br

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:09

Ik heb alleen maar peesbeschermers van HH en ik ben er super tevreden over. Ze zakken niet af, klittenband rekt niet uit.

De pasvorm van BR is niet zo goed voor de benen van mijn paard als die van HH, bovendien zweet hij onder BR peesbeschermers veel meer als onder die Air beschermers van HH (neopreen met gaatjes erin.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 19-02-07 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:11

ik heb peesjes en strijkjes van HH en ik ben daar eigenlijk wel heel erg tevreden over.
bij mij zitten ze wel goed, en ook de prijs was zeer aantrekkelijk.
ze zakken zeker niet af (bij mij toch niet...)

Uriel_Koska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:12

ik vind BR beter.. Maar die van HH zijn wel fijn maar die gaan bij mij nie tzo lang mee,..

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:17

ik vind de peesjes van HH fijner betere pasvorm en ze zakker zeker niet af!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:22

ik heb thuis zwarte van br en die zijn super.
Voor de cross heb ik die oranje van hh en die zaken zeker niet af, ik doe er nooit tape of iets dergelijks om en ze blijven zitten na de waterbak.
maar of ze geschikt zijn om elke dag mee te rijden weet ik niet, ik heb zoals ik al zei voor thuis br

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:23

Ik heb op het moment met BR veel betere ervaringen dan met HH. Naar mijn idee heeft BR een betere pasvorm (HH cob; te smal, full; te lang) Ze zitten nu in een sopje, hopen dat het wat beter word. Het elastiek van HH vind ik iets te rekbaar, iemand die er niet van weet zou de benen zo kunnen afknellen, op zich wel fijn elastisch voor als het been iets utzet oid.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:54

Ik heb ook HH, maar mij bandjes zijn helemaal niet bijzonder rekbaar.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:25

HH heeft een bagger pasvorm. Ik houd m'n peesjes altijd schoon en doe de stieken niet te strak, maar toch heeft m'n paard door de beroerde pasvorm drukkingen gekregen. Nee, ik houd het bij BR en Eskadron.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:14

Is de pasvorm niet per paard verschillend? Tenslotte is geen paard gelijk. Wij mensen hebben ook ieder andere kleding en schoenen, omdat de brede voeten en smalle heupen heeft en de andere andersom (bij wijze van spreken dan). Dus de een loopt graag in merk A, de andere in merk B. Ik denk dat dat met dit ook zo is.
Ik ben nog geen peesbeschermers tegengekomen die beter om mijn paard zijn benen passen dan die van HH. Maar anderen zweren bij Eskadron of BR, omdat de vorm van elk paardenbeen in de basis wel gelijk is, maar uiteindelijk toch net een beetje van elkaar verschilt, toch?

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:23

ik heb ook peesjes en strijklappen van beide merken. Wat de strijklappen betreft vind ik die van Br veel beter. Ze passen op bijna alle paarden terwijl die van HH vaak niet goed zitten. De peesjes zelf vind ik wel even goed als die van br. Hoelang ze meegaan weet ik dan weer niet, die van br heb ik al vele jaartjes die van HH nog maar een jaartje.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:42

Ik heb peesbeschermers van HH
Ze passen best bij Tim. Of het elastiek enzo snel uitrekt weet ik niet, heb ze nog niet zoveel gebruikt Bloos

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:22

ik vind het elastiek ook helemaal niet uitrekken,ik ben dan ook zeer te spreken over de HH peesjes

Annee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:02

ik vind hh peesbeschermers heel goed. het is van een goede kwaliteit en de pasvorm is ook heel goed Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:54

Ik heb de HH beschermers gehaald. Nog niet geprobeerd. De prijs stond mij des te beter aan dan die van BR (10 euro tegen 20 euro voor de BR beschermers). Pasvorm weet ik dus nog niet. Ga ze volgende week proberen.
Het is inderdaad vrij slap elastiek, maar dat heb ik ook wel eens bij merkloze gehad en dan haal ik er gewoon een stukje uit (klitje lostornen, elastiek afknippen en weer vastzetten onder de naaimachine).

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:35

br zijn beter voor mijn paard die passen mooi rond het been, die van HH zijn te stijf

xxromeoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:12

ik heb de oranje van hh gebruik ze niet veel maar ben er wel tevreden mee.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 23:54

BR of HH het is 1 pot nat, ben over allebei de merken erg tevreden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:18

Ik die heb van HH ook, maar mijn paarden vallen een beetje tussen de maten in denk ik, want de full was net te ruim en zakte af.
Nu heb ik de cobmaat en die zijn voor het mooie net iets te klein...

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:13

ik heb HH en BR en vind BR beter, de HH blijven niet zo mooi (bij me zusje ook niet en die heeft ze ook allebei) en het elastiek rekt erg uit.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:17

HH zit bij mijn paard beter dan de BR en ben heel tevreden over de kwaliteit. Wij hebben ze nu al een jaar en je ziet wel dat ze gebruikt zijn maar dat mag ook wel na paddock rijden en land. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding super en het uitrekken van het elastiek valt echt heel erg mee.