ik vroeg me is af.. Wat voor spullen hebben jullie allemaal voor je eigen pony. Zadels hoofdstel(len) dekjes etc. En hoeveel hebben jullie daar van
heey:) ik heb geen eigen pony maar wel een verzorgpony en daar heb ik 2 verschillende hoofdstellen voor 5 verschillende dekjes 1 zadel 2 verschillende halsters en heel veel verschillende borstels 1 paar bandages
Wil je echt weten wat ik allemaal heb? Veel te veel (zooi) volgens mijn moeder Maar dat krijg je ervan als je een kast van 2m x 0.90 cm beschikbaar hebt op stal
Oke, je hebt erom gevraagd:
1 zadel 1 hoofdstel 3 halsters 4 halstertouwen 1 bontonderlegger 1 dekje 2 pads 1 zweetdeken 1 vliegendeken` 1 vliegenuitrijdeken 1 poetskoffer met uitgebreidde inhoud 1 setje peesbeschermers 2 vliegenmutsjes om geluid te dempen (wondermiddeltjes kan ik je vertellen ) 1 doos met muesli 1 doos met slobber 1 doos Pavo Summerfit koeken 1-2 emmertjes snoepjes 1 doos met appels/wortels/mandarijnen 2 zweepjes 1 paar spoortjes 1 doos met onderhoudsmiddeltjes zoals: anti vlieg, spul voor de hoeven, onderhoudsmiddel voor leer, shampoo enz.
Wat komt daar binnen 4 maanden nog bij:
1 nieuw zadel (2e dus) 1 paar transportbeschermers 1 halsterhoofdstel 1-3 zadeltas(sen) (bidonhouder, klein tasje voor voor het zadel, tussenmaat tas voor achter het zadel) +/- 2 nieuwe dekjes
Verder laat mijn geheugen me even in de steek, maar dit is het wel globaal.
Ik heb een paard en daar heb ik voor * 3 zadels * 1 hoofdstel * 3 halsters * 1 halstertouw * 1 set peesbeschermers * een vliegendeken * een zomerdeken * een winterdeken * een stuk of wat borstels en een hoevenkrabber * 2shabrakken voor dressuurzadl * 2 shabrakken voor veelzijdigheidszadel * 1 pad voor westernzadel * een zweetdeken
kitty_gomez
Geplaatst: 18-02-07 19:32
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 18:18, in het totaal 5 keer bewerkt
ik heb 1 paard ( en veel te veel zooi volgens moeders)
2 zadels (dressuur en springzadel in de auto) 2 hoofdstellen ( dressuur en spring springhoofdstel ligt in de auto) martingaal 3 halsters (1 voor wedtrijd) tig touwen maar die liggen overal en nergens 1 bontonderlegger 1 flexipad 1 gelpad op stal 1 shabrak de andere 23ofzo liggen thuis 2 paar peesjes en strijklappen ( wit en grijs) 10x 4 bandages 3 paar springschoenen ( 2 met bont) zomerdeken fleecedeken wolle deken met hals (wedstrijd) wedstrijddeken stal winterdeken onderdeken poetsspullen onderhoudspullen (shampoo betadine vet enz.) onderlappen groot voor transport en klein voor training pessoatuig met singel 2 longeerlijnen ( 1 standaart in auto voor laden) 7 paar sporen tig bitten 2 caps ( 1 wedstrijd) emmer meusli poeders en olie 3 paar laarzen ( 1 wedstrijd 1 bruin voor training en 1 zwart voor training) snoepjes en ongetwijfeld ben ik nu de helft nog vergeten maar ik moet alles opruimen en netjes opbergen.
dus als iemand nog een oplossing heeft om shabrakken netjes op te bergen???
Wat mij opvalt is dat de meeste (volgens de lijstjes) geen transportbeschermers hebben maar wel wedstrijddekjes e.d. dat betekend dat het paard wel mee wordt genomen in de trailer. Is dit niet nodig, of hoe zit dat?
naja na bijna 10 jaar krijg je ook wel hoop spullen de helft van mn shabrakken gebruik ik niet eens en de andere helft moet nog gewassen worden dus dan schiet het al op. ik doe altijd grote onderlappen met bandages voor op de trailer ik heb wel transportbeschermers maar ben ze beetje kwijt ( liggen volgens mij in de garage) maar vind dit mooier omdat mn wedstrijddeken van een beetje aparte kleur is en ik er geen transportbeschermers bij kan vinden
Zadel 7 tot 10 dekjes, sjabraks, pads etc 2 singels 2 hoofdstellen (oud bruin hoofdstel en nieuw hoofdstel dat we er vrijwel direct bij hebben gekocht na aanschaf van paard) 4 paar teugels (oude bruine dressuurteugels aan oud hoofdstel, reservespringteugels waarbij een zijdingetje mist, nieuwe springteugels, dressuurteugels) 3 bitten 1 martingaal Verzameling borstels, hoevenkrabbers, kammetjes en scharen Vliegenspray Hoefolie Lederbalsem Lederolie Zadelzeep Longeerlijn Longeerzweep Pot vaseline Betadine Shampoo 2 halsters 4 halstertouwen 1 fleecedeken 1 ongevoerde zomerdeken 1 tussendeken 1 dikke deken 2 oude dikke zware waterdichte dekens Snoepjes Appels en wortels Bak muesli 2 paar peesbeschermers (waarvan 1 kapot paar ) 1 paar springschoenen 1 set (van 4) transportbeschermers
En verder nog een bokriempje dat aan het zadel zát, oude bijzets die ik nooit gebruik, een pot teer die ik nooit gebruik, een verzameling doekjes, sponzen, kwasten en dergelijke voor neusgaten, wassen, poetsen zadel + hoofdstel etc, reservesperriempje...
3 zadels 4 hoofdstellen (en r is ng 1 op komst.....) 5 halsters + touw 4 volledige setjes beenbescherming (peesjes en strijkjes...) +/- 20 zadeldekjes 3 pads 15 setjes van telkens 4 bandages 1 oormutsje :p 4 zweetdekens 2 winterdekens 1 vliegendeken 1 nierdeken 1 borstriem (bruin) 1 martingaal (zwart) 1 slofteugel 4 singels 5 bitten bergen poetsspullen (borstels, producten, ...) 5 zweepjes (2 dressuur, 2 korte en 1 super kortje) 2 paar sporen (binnenkort 3) 2 paar stijgbeugels (binnenkort 3) een grooooooote pot paardensnoepjes 3 losse frontriemen (hoofdstel is gesneuveld...) 1 bontje voor aan het halster 2 bontonderleggens 1 gelpad
dit zijn zo de dingen die het eerst bij me opkomen.... denk dat k hier en daar nog wel een hoopje spullen liggen heb waar k nog niet aan gedacht heb....