aurigan/argentaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

aurigan/argentaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 11:57

Hallo,
Ik wilde graag voor mn paardje een aurigan of een argentaan bitje hebben zodat ze meer gaat knabbelen en deze schijnen zacht voor de mond te zijn. Ze heeft namelijk snel de mondhoeken open liggen (oude kloofjes). Ik naar de winkel hebben ze daar goudkleurige bitjes van global. Deze waren 31 euro. En zij verzekerde me dat deze aurigan of argentaan waren. Het stond niet op het kaartje. Moet ik dit nou geloven? Je hebt ze ook van harry's horse (die zijn dus ook goedkoper) maar ik vraag me dus ook af wat dat voor materiaal is. Alvast bedankt!

Ineke2

Re: aurigan/argentaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:38

Aurigan/argentaan gaat niet helpen om de mondhoeken te sparen.
Dan zou ik je eerder een bustrens of een D ring trens aanraden. Waarschijnlijk rij je nu met een watertrens en komen de velletjes tussen de ringen.

Zo niet dan moet je echt met een stillere hand gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:44

Die 'namaak Sprenger bitjes' (de goudkleurige bitjes van HH die jij bedoelt) ken ik wel en zijn naar mijn idee prima bitten. Wat exact het materiaal is, zou ik alleen ook niet weten. Wel weet ik zeker dat als je hetzelfde bit weer neemt, alleen dan in de goudkleurige variant, dit niet gaat helpen tegen kapotte mondhoeken.

Mijn paard had ook steeds beschadigde mondhoeken (niet ernstig, maar helemaal gaaf bleven ze niet). Nu ben ik overgestapt op een bit met andere ringen (zit een beetje tussen bus- en D-trens in). Nu heeft ie geen last meer van beschadigde mondhoeken. Ik denk dat er velletjes tussen de ringen van de watertrens hebben gezeten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:10

Van de HH site gekopieerd:

Afbeelding
Harry's Horse® Bustrens 'Gold Brass', lichtgewicht 23 mm.

Samenstelling van 86%-90% koper, 8%-12% aluminium en 3% ijzer. Door deze samenstelling worden de bitten goed door het paard aangenomen en wordt het kauwen bevorderd. Voor een nog betere communicatie tussen ruiter en paard.

Maten 10.5, 11.5, 12.5, 13.5 en 14.5 cm.

Afbeelding

Harry's Horse® Bustrens 'Gold Brass', dubbel gebroken 23 mm.

Samenstelling van 86%-90% koper, 8%-12% aluminium en 3% ijzer. Door deze samenstelling worden de bitten goed door het paard aangenomen en wordt het kauwen bevorderd. Voor een nog betere communicatie tussen ruiter en paard.

Maten 11.5, 12.5, 13.5 en 14.5 cm.

Het is dus voornamelijk van koper gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:10

_Nicky schreef:

Dat komt dan wel overeen met Aurigan, dat is ook voor het grootste deel koper.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 09:50

Ineke2 schreef:
Zo niet dan moet je echt met een stillere hand gaan rijden.

pardon??? Nors opkijken

Ik rij heel zacht, bij mn paard is ook niet veel nodig ze heeft veel zelfhouding! Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt. Ze had die kloofjes ook al voordat ik haar kocht. Schijnt dat dat niet weg gaat. Verder heeft ze een enorm gevoelige huid. Dus het zal wel alles bij elkaar zijn.

CCCCorine schreef:
_Nicky schreef:

Dat komt dan wel overeen met Aurigan, dat is ook voor het grootste deel koper.

Ja idd, na een zoektocht op internet kwam ik daar ook uit. Als er maar koper in zit idd. Dus ik zal eens navragen als het bit binnen is. Want een gewoon goude bit zal geen zin hebben Vork Alleen dat het dan mooi is voor de prinses op de erwt Tong uitsteken hihi

Tnx voor de reacties!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:52

PolosportJ schreef:
pardon??? Nors opkijken

Ik rij heel zacht, bij mn paard is ook niet veel nodig ze heeft veel zelfhouding! Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt. Ze had die kloofjes ook al voordat ik haar kocht. Schijnt dat dat niet weg gaat. Verder heeft ze een enorm gevoelige huid. Dus het zal wel alles bij elkaar zijn.

Ik zeg toch niet dát het persee daaraan ligt Rolleyes
Je moet wel goed lezen wat iemand schrijft. Waar rij je nu mee?