zadel probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sylvie

zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 19:56

Ik heb sinds kort een nieuw paardje.
Een e pony van 1.50
Nu heb ik het probleem dat ik maar geen pasend zadel kan vinden.
Ik heb als eerst de wintec 500 geprobeerd om dat dit zadel verwissel bare boom heeft en in de winkel zijden ze dat het bijna past op elk paard .
3 bomen geprobeerd zwart ( te smal) wit ( zadel sloot achter niet aan) blauw ( sloot ook achter niet aan) en op de rooie moet ik 2 weken wachten want die hebben ze niet meer.
Vandaag ben ik naar een 2e hands winkel gegaan en heb 3 zadels mee genomen wat oudere zadels en versleten of een beetje kapot maar wel redelijk.
Maar elk zadel wat goed op de schoft en schouders licht sluit achter niet aan en klappert.
Ik heb een aantal zadels van mensen bij mij op stal gepast en die sluiten achter ook niet aan.
Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van het kopen van zadels dus weet iemand misschien een goeie tip? of heb jij dit zelfde probleem?
Ik ben ook nog naar het zadel gaan kijken van de vorige eigenaar maar deze lag op de schoft en ze heeft een kale plek daar door op haar schoft dus dat is ook al geen optie.
Ik wil gewoon zo graag een goed pasend zadel voor mijn paardje .

Nijn

Re: zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:57

Je kunt het beste er een zadelmaker bij halen, soms als het achter niet netjes aansluit en de boommaat goed is kan het prima aangepast worden m.b.t. de vulling.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:00

Als je er zelf niet veel verstand van hebt, dan zou ik beginnen met iemand zoeken die dat wel heeft..... En dan gewoon rustig blijven zoeken.

Mijn vorige paard had ook een heel moeilijke rug, en ik ben uiteindelijk op een boomlooszadel uitgekomen....

Heel veel succes, en nogmaals, zorg voor deskundig advies!!!! Je kunt zoveel verknallen met een slecht passend zadel.....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:00

Zadelmaker laten komen? Schijnheilig