Euroriding Titan II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Euroriding Titan II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 23:26

Hoi,

Ik heb vandaag (op de bok) de Euroriding titan II geprobeert, hij zat echt geweldig, had ook op de luxor en diamant gezeten en die zaten ook wel oké (luxor beter als diamant). Ga hem volgende week op mijn paard proberen. Maar nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen hiermee zijn. ik heb een jong (springerig, druk paard) dus heb wel echt een huisje nodig, waar ik zo maar niet uit te kukelen ben Knipoog Wat vinden jullie van dit zadel en wat zijn jullie ervaringen hiermee. Hoe is de kwaliteit van het zadel?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Anne

edit; typo

DL_

Re: Euroriding Titan II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 23:17

niemand??

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:07

Mijn mening heb je al gehad Haha! ik heb nu sinds 2 weken een Titan II, ik heb dr mee gedressuurd, een sprongetje gemaakt, een buitenrit van bijna 3 uur... ik ben nog steeds zeer tevreden!! en mijn paard loopt heel fijn op het moment, nu heb ik ook net nieuwe instructie, maar het nieuwe zadel zal daar ook z'n bijdrage aan geleverd hebben.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:08

Ik ben helemaal verliefd op dit zadel. Lovers
Ik volg. Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 00:09

@Javayo ; nogmaals thanx voor je reactie! ben echt benieuwd hoe hij op mn paard ligt en of ik er ook een beetje mee kan rijden! want op de bok zat hij héérlijk! (zowiezo vond ik de euroridings het fijnste, hoewel de prestige doge er ook mag zijn Knipoog )

@KsVrPy; hoe lang heb jij hem nou ? blijft het zadel ook mooi als je het gewoon goed behandelt? kwaliteit is goed?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:16

doordat het zacht is heb je wel eerder dat je zitbeenknobbels zichtbaar worden in de zitting. verder moet je het (volgens de zadelmaker) wel minsten 5x invetten voordat je ermee in de regen moet gaan rijden, maar dat schijnt voor alle zadels te gelden... en de zachte delen op de duur niet meer te veel olieën, maar met een één of andere dressing want anders wordt het te zacht/poreus... maar dat moet ik nog ff halen.

Je kan je beugelriemen ook gewoon onder het zweetblad vast maken (kan natuurlijk met veel zadels, maar met mijn vorige zadel kon dat niet) dus dan blijft het zweetblad ook mooier.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:21

@ Dressl0ver
Haha Nagelbijten / Gniffelen Had ik hem maar. Haha! Daarom volg ik even om de reacties te zien. Knipoog Maar ja mijn geldboompje moet nog groeien...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 00:29

@ Javayo; Thanx, beugelriemen onder het zweetblad is inderdaad wel fijn. onderhoud hoor ik hem nog wel ff over uit, dat gaat wel goed komen! Bedankt!

En trouwens; zit er nou een gelzitting in of niet, want de zit is zo zacht!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:55

Nee hoor, geen gelzitting (nou ja, niet zover ik weet).

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:00

Heb je een foto van jou zadel?

avina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:45

Hallo
Dit topic ga ik even volgen.
Heb zelf een topic geopend over een zacht dressuurzadel.

Heb de Euroriding Tristan II vorige week bij een vriendin geprobeerd (wel op haar paard) En voelde inderdaad zacht en bovendien met veel steun aan.
Ik zou hem graag eens proberen op mijn eigen paard.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:19

Ik vind het echt een verschrikkelijk zadel. Op de bok zat hij fijn, maar op mijn paard kon ik geen fatsoenlijke hulpen geven omdat ik niet eens normaal onafhankelijk kon zitten, ik kon geen kant op. Zelfs doorzitten lukte ineens niet omdat ik zo vastgezet zat.
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat ze dat zadel hebben gemaakt, je kan er geen normale onafhankelijke zit op ontwikkelen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 17:14

@Avina: tis een titan II geen tristan, maar dat maakt niet uit Knipoog
@#Ymke# : Dat jij er niet op kan zitten wil niet zeggen dat niemand dat kan, het zadel verkoopt heel goed dus er zullen genoeg mensen zijn die er dus anders over denken. Maargoed, ik moet hem ook nog uitproberen op mijn paard, maar dat zien we dan wel hoe dat uitpakt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:30

Ik vond de zit te opgesloten. Teveel wrong en zo opgesloten, dat ik het al lastig vond om licht te rijden...

Ik heb de Luxor gekocht (heb hem nu ruim een jaar) en daar ben ik heel erg tevreden over.

Onderhoud is prima. Nog geen slijtage gevonden aan mijn leer.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:52

DresslOver schreef:
#Ymke# : Dat jij er niet op kan zitten wil niet zeggen dat niemand dat kan, het zadel verkoopt heel goed dus er zullen genoeg mensen zijn die er dus anders over denken.

Dit heeft niks meer met zelf zitten te maken, sorry, maar dat is gewoon mijn mening.
En daarnaast, je vraagt toch om ervaringen, ik geef mijn ervaring.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:15

@Ymke; ja ik vraag om ervaringen, vooral over de kwaliteit van het zadel, niet over hoe jij hem vind zitten. Als je nou even goed de openingspost had gelezen, had je gezien dat ik een goed, stevig, opgesloten zadel nodig heb. Ookal heeft het niets met zelf zitten te maken, als het gaat over óf verongelukken óf niet zelf zitten, dan kies ik voor het laatste Knipoog

Edit; en daarnaast; dat jij er niet op kan zitten wil niet zeggen dat het een slecht zadel is, ik kon ook niet zitten op de nieuwe anky, maar dat maakt het geen slecht zadel, idem dito met een paar kieffers. Op mijn Kentauer Penelopa kan ik ook niet zitten, maar dat maakt het ook geen slecht zadel. dát wil ik maar zeggen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:17

@PriscaZ: Dankje!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:28

wil je ervaring met hoe euroriding-zadels in het algemeen zich houden, of alleen de Titan II?
Ik heb nl. een Luxor, vorig jaar 2e hands gekocht (maar hij was amper gebruikt toen). Nu, 1 jaar later, ziet hij er nog steeds als nieuw uit. Ik maak 'm ongeveer 1xp/maand of per 2 maand schoon (niet echt teveel dus... Tong uitsteken ), maar hij blijft super. Ik heb er wel een skai hoes omheen, tegen stof en krassen.
Maar heel voorzichtig ben ik er niet mee, ga er gewoon mee crossen in 't bos enzo.
Je ziet wel 2 kuiltjes in 't zitvlak van m'n zitbeenknobbels, maar dat vind ik niet storend.
de rest is heel netjes nog, niet dof of verkleurd.
ben er heel tevreden over!

succes met je aankoop!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 18:31

Dankje! Hier heb ik veel aan, de ene euroriding of de andere zal elkaar kwa kwaliteit in leer e.d. niet zo veel schelen denk ik Knipoog dat van die 2 kuiltjes heb ik inderdaad al eens gehoord ja, maarja dat is niet zo erg. Ik ben heel erg benieuwd donderdag, hij neemt ook de luxor en diamant mee, maar mn hoofd staat nu toch echt naar de titan, maar het is natuurlijk ff afwachten hoe deze op mijn paard ligt, en of hij dan nog fijn zit. Maargoed dat zien we donderdag wel! Bedankt!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:50

DresslOver schreef:
@Ymke; ja ik vraag om ervaringen, vooral over de kwaliteit van het zadel, niet over hoe jij hem vind zitten. Als je nou even goed de openingspost had gelezen, had je gezien dat ik een goed, stevig, opgesloten zadel nodig heb. Ookal heeft het niets met zelf zitten te maken, als het gaat over óf verongelukken óf niet zelf zitten, dan kies ik voor het laatste Knipoog

Edit; en daarnaast; dat jij er niet op kan zitten wil niet zeggen dat het een slecht zadel is, ik kon ook niet zitten op de nieuwe anky, maar dat maakt het geen slecht zadel, idem dito met een paar kieffers. Op mijn Kentauer Penelopa kan ik ook niet zitten, maar dat maakt het ook geen slecht zadel. dát wil ik maar zeggen.

DresslOver schreef:
Hoi, Maar nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen hiermee zijn. Wat vinden jullie van dit zadel en wat zijn jullie ervaringen hiermee. Hoe is de kwaliteit van het zadel?

Héél tegenstrijdig, ik heb maar even twee opmerkingen uit je openingspost gequoted voor je. Je vraagt toch echt heel duidelijk om ervaringen en niet alleen om ervaringen over de kwaliteit. Ik heb helemaal niks tegen euroriding, en kwalitatief zijn het superzadels, maar mijn mening is dat de euroriding titan 2 gewoon to much is. Verder ga ik op de rest van je opmerkingen niet in, blijkbaar mag niemand iets negatiefs zeggen over het zadel wat jij geweldig vind.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 15:36

Ymke, denk wat je wil denken, je mag best negatieve dingen zeggen, maar waar ik dan wel een beetje pissig om word is dat je dan net doet alsof het een K UT zadel is omdat jij er niet op kan zitten. Maargoed, jij leest mijn posts duidelijk in een andere context. (waarom zou ik aan een ander vragen hoe zij het zadel vinden zitten, zadels is hetzelfde als matrassen, de ene vind ze fijn de ander niet, wat boeit het wat jij er van vind als ik hem fijn vind, ík moet er op zitten, jij niet.. ) en het lijkt wel alsof je alleen maar leest wat je wil lezen.. Maargoed, Ik ga het topic niet verpesten met allerlei onnutige offtopic posts. Dus als je nog wat kwijt wilt doe het dan via pb en niet via dit topic.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:49

Ik kon zelf niet zitten op de Euroriding Jade die ik hiervoor had. Misschien heb ik een slechte zit.... maar in de Euroriding Diamant van een vriendin kon ik wél zitten. Met de Jade werd ik naar voren gekanteld zodra ik probeerde te zitten.

Met de Titan II kan ik wél zitten. Ik heb zelfs al een heuse zitles gehad met dit zadel. Degene die les gaf vond het een zeer goed zadel om juist goed in te leren zitten. Door de diepe zit en de wrong wordt je geholpen om beter te zitten, maarrrrr zo benadrukte deze instructrice vervolgens: als je met dit zadel goed leert zitten zul je ook in andere zadels het profijt merken. Ze sprak daarbij uit eigen ervaring.

Het zal uiteindelijk per ruiter verschillen waar ze lekker in zitten. Op mijn paard lagen vooral de Euroriding en de Passier goed, de Passier vond ik wat te duur, dus vandaar dat ik voor de Euroriding gekozen heb. De luxor viel voor mij af omdat het te veel op de Jade leek, en de Diamant paste mij wel goed, maar de Titan zat toch lekkerder.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:25

@Javayo; ik had het niet anders kunnen zeggen, danku! Knipoog

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:36

ik heb ook sinds drie maanden een titan
ik vind hem geweldig
mijn paard geeft echt heel hoog op en doordat ik hierin zo opgesloten zit kan ik dit veel beter uitzitten
ook voor zijn rug was het beter want de titan is iets korter dan een gewoon zadel
ik heb een steigeraar, en zelfs dan blijf ik goed zitten
ben er erg blij mee

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 18:42

Dankje, hier heb ik wat aan! die van mij wil af en toe nog al s wat rare bokkesprongen eruit gooien, dus die opgesloten zit is dan wel fijn.