aansnoerneusriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie jullie aansnoerneusriem fijn?

ja
72 (75%)
nee
18 (18%)
weet niet
6 (6%)

Totaal aantal stemmen: 96

floorsil

aansnoerneusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 21:35

ik zie steeds vaker weer aansnoerneusriemen te koop staan.
(kan ook aan mij liggen)
ik heb er zelf ook een maar ik merk ook wel dat het ponytje die ik rij minder fijn loopt me deze neusriem
hebben meerder mensen dat. hier was ik wel benieuwd naar en wat jullie van deze neusriem vinden.

groetjes

Oakland1990

Re: aansnoerneusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:39

Mijn pony loopt veel beter met. Ik snoer hem wel niet echt aan, het mag dan wel zo heten, bij ons heet het trouwens Dressuurneusriem, omdat hij daarvoor vooral wordt gebruikt. Naar mijn mening is de druk op het kaakbeen beter verdeeld dat met een gewone neusriem.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:41

Ik vind hem veel fijner in gebruik. Ik sta in tegenstelling met sommige mensen erg met een normale neusriem te klooien en krijg een aansnoerneusriem zo vastgemaakt. Bovendien vind ik ze nog mooier ook en ze zijn stabieler naar mijn ervaring. Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:46

Helemaal eens met _Nicky's mening over de stabiliteit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:50

ik vind ze fijner en makkelijker vast te maken, ook hebben ze een betere pasvorm dan gewone neusriemen en ik vind het kinkussentje erg prettig, dat verdeelt druk erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:26

Ben het helemaal met bovenstaande reacties eens!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:09

Me zus hebruikt hem bij haar paard omdat ie nog niet goed aan de teugel lopt en steeds loopt te happen enzo. Met die neusriem loopt ie veel relaxter Lachen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:10

_Nicky schreef:
Ik vind hem veel fijner in gebruik. Ik sta in tegenstelling met sommige mensen erg met een normale neusriem te klooien en krijg een aansnoerneusriem zo vastgemaakt. Bovendien vind ik ze nog mooier ook en ze zijn stabieler naar mijn ervaring. Ja

Helemaal mee eens Lachen

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:13

Ik vind ze fijn om dat de aansnoer echt de druk verdeeld! Tong uitsteken
Ik vind de mexicaanse dan ook minder wand die legt druk op een plek Clown (naar mijn gevoel dan Vork )
maar ja het is bij elke pony anders! Duivel
Vind het trouwens ook wel chiq staan Clown

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 11:15

Ik vind ze wel fijn, ik kan ze makkelijk vast maken en het ligt mooi stabiel.
Je moet er alleen opletten dat je hem niet te strak aantrekt, maar dat is ook zo met een normale neusriem.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:19

Om alle bovenstaande redenen, en ik had ooit een 'gewone' maar ik vond de knik die hij onder het bakstuk maakte niet fijn, en het gespje zat rechtstreeks op het paard, dat leek mij minder fijn.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:20

ik vind ze erg fijn.

hij moet wel goed in elkaar zitten anders gaat het vastmaken erg moeilijk, vaak zijn ze in de fabriek al verkeerd in erlkaar gezet!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 12:33

ik heb ook het idee dat het veel scherper is dan normaal maar dat is dus niet echt waar of wel?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:34

Je bedoelt scherper inwerken? Ik vind van niet, behalve als je dus gaat aansnoeren zoals sommige mensen doen. Je moet er alsnog gewoon 2 vingers tussen kunnen steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:35

Ik merk geen verschil bij mijn paard

Mij lijken ze zachter, doordat de druk over brede en zachte stukken verdeeld is.

Aansnoeren doe ik niet, altijd 2 rechtopstaande vingers passen ertussen, misschien daarom ook geen verschil bij het paard.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:37

marloezzke schreef:
ik vind ze erg fijn.

hij moet wel goed in elkaar zitten anders gaat het vastmaken erg moeilijk, vaak zijn ze in de fabriek al verkeerd in erlkaar gezet!

klopt vaak zit het riempje aan de verkeerde kant,
even omdraaien en klaar Haha!

ik heb 1 hoofdstel met aansnoer en 1 met gewone,
maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de aansnoer... de pasvorm is idd vélé malen beter dan bij de gewone...
de gewone sluit helemaal niet mooi aan op/om de neus, en de aansnoer wel Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:41

ik snoer trouwens ook niet aan, bij mij zit ie gewoon eh vast en meer niet.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:44

Ik vindt de aansnoerneusriem vreselijk !!! En waarom ? Ze zitten meestal toch te strak , hoewel het hier vaak wordt beweerd van niet. Toch zie ik het vrij vaak van wel bv. als ik nieuwe leerlingen krijg. Dan loopt dat paard meestal te wringen om toch zijn kaken te bewegen , meestal zijn ze dan ook zwaar op de hand. Dan doe ik de riem een paar gaatjes losser begint het paard weer te knabbelen op het bit en weer lichter in de hand. Als ik dan vraag waarom zit de neusriem zo strak dan is meestal het antwoord van dat dat moest van de instructeur. Maar waarom ??? Weten ze vaak niet. Ik weet het echter wel waarom. Als je wedstrijd rijdt wil de jurie niet zien dat de mond van het paard geopend is (vindt ik persoonlijk minder erg dan een dichtgesnoerde mond), ja en als dat rijkunstig niet opgelost kan worden dan snoer je hem gewoon dicht (meegemaakt op een grote wedstrijd stal waar ik gewerkt heb , dat was ook in het begin voordat deze neusriemen populair werden). Mensen die zeggen dat ze hem mooi vinden staan omdat hij zo breed is kan ik mij best goed voorstellen vooral bij paarden met een grof hoofd dan vindt ik het zelf ook mooi staan !!! Maar dan kan je net zo goed een normale neusriem kopen (is ook nog goedkoper)
Persoonlijk vindt ik de africhtings (hannoveraanse) neusriem het fijnst , gewoon twee vingers ertussen en niet strakker het bit ligt dan stil in de mond . Hebt bijna nooit last van aanleuningsproblemen e.d. Helaas moet je goed zoeken om zo'n neusriem vooral als je een goede kwaliteit wilt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:53

Normale neusriemen heb ik nog nooit zo breed gezien (dan praat ik over 4,5 - 5 cm brede neusriemen). Verder ben ik het wel met je eens waarom sommige mensen zo aansnoeren, om rijtechnische fouten te verbergen. Wat heb je trouwens een geweldig paard in je profiel staan. Vingers aflikken

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:59

andafries schreef:
Ik vindt de aansnoerneusriem vreselijk !!! En waarom ? Ze zitten meestal toch te strak , hoewel het hier vaak wordt beweerd van niet. Toch zie ik het vrij vaak van wel bv. als ik nieuwe leerlingen krijg. Dan loopt dat paard meestal te wringen om toch zijn kaken te bewegen , meestal zijn ze dan ook zwaar op de hand. Dan doe ik de riem een paar gaatjes losser begint het paard weer te knabbelen op het bit en weer lichter in de hand. Als ik dan vraag waarom zit de neusriem zo strak dan is meestal het antwoord van dat dat moest van de instructeur. Maar waarom ??? Weten ze vaak niet. Ik weet het echter wel waarom. Als je wedstrijd rijdt wil de jurie niet zien dat de mond van het paard geopend is (vindt ik persoonlijk minder erg dan een dichtgesnoerde mond), ja en als dat rijkunstig niet opgelost kan worden dan snoer je hem gewoon dicht (meegemaakt op een grote wedstrijd stal waar ik gewerkt heb , dat was ook in het begin voordat deze neusriemen populair werden). Mensen die zeggen dat ze hem mooi vinden staan omdat hij zo breed is kan ik mij best goed voorstellen vooral bij paarden met een grof hoofd dan vindt ik het zelf ook mooi staan !!! Maar dan kan je net zo goed een normale neusriem kopen (is ook nog goedkoper)
Persoonlijk vindt ik de africhtings (hannoveraanse) neusriem het fijnst , gewoon twee vingers ertussen en niet strakker het bit ligt dan stil in de mond . Hebt bijna nooit last van aanleuningsproblemen e.d. Helaas moet je goed zoeken om zo'n neusriem vooral als je een goede kwaliteit wilt.

Dat doen ze dan toch zelf? Vork
Wand een aansnoer riem hoeft helemaal niet aangesnoert worden!
En de meeste doen dat ook niet maar met een gewone africhtings kan je hem toch ook veel te strak doen? Koe En het verdeeld ind. heel goed de druk..
Ligt ook een beetje op welk paard het ligt en wat je ermee doet Duivel
Wand dat voorbeeld wat jij gaf is dus niet de bedoeling... Clown

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:59

ik heb een normale neusriem van 4 cm breed, en heerlijke kwaliteit *LOL*

Ben trouwens voor aansnoer maar dan moet ie idd niet aangesnoerd worden. Koe

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:08

Ik vind een aansnoerneusriem fijner, mits hij niet aangesnoerd wordt Ja

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:01

andafries: Ik ben het echt niet met jou eens, een combinatie
neusriem kan net zo goed veel te strak worden gedaan.

Ik heb ook een aansnoer neusriem omdat ik dat achterste
'kussentje' fijn vind. En het mooier vind staan als een combi.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:33

Zonder neusriem rijdt prima, maar je moet met starten.
Dus ik gebruik een engelse neusriem zonder sperriem. Neusriem bungelt los om het hoofd, je ziet dat er overal ruimte tussen zit.
De aansnoerneusriem gebruik ik zonder kussentje, dan komt de neusriem te strak te zitten omdat het leertje dan net aan de korte kant is. Nu bungelt de boel gewoon los.
Maar ik vind een gewone neusriem veel makkelijker vast te maken.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:01

Ik heb al 6 jaar lang een aansnoerneusriem.. Gekocht omdat ik em mooi vond.. Nooit problemen mee gehad..