zere knie/kramp, verende beugels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

zere knie/kramp, verende beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 07:43

Haai

Ik heb eens een ongelukje met faf gehad waardoor mijn knie beschadigd is, en waar ik dus last van blijf houden vrees ik. Nu heb ik met rijden, vooral buiten, dat ik kramp krijg en gewoon last van mijn knie.
Ik ben vast niet de enige met dit probleem en vroeg me af of van die verende beugels daarbij zouden kunnen helpen. Heeft er iemand ervaring mee?

groetjes tries

Snoevie

Re: zere knie/kramp, verende beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:37

ik heb weleens met sprengers gereden,dat rijdt echt heerlijk,zeker als je last hebt van je knie(ik ken t Knipoog )

nu heb ik de sprenger bow balance beugels gekocht,die hebben een breder gedeelte waar je voet op rust,echt fijn.

in jouw geval zouden de GPG beugels ook erg fijn zijn denk ik.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:42

Mijn ma had ook van die beugels en had minder last van haar knie maar ik kreeg juist last van mijn knie als ik met die beugels reed. Mijn instructrice gebruikt ze nu om haar pas geopereerde knie mee te ontlasten en dat bevalt haar uitstekend. Misschien kan je ze eerst van iemand lenen om het uit te proberen voordat je ze zelf aanschaft.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:45

Ik rij nu met sprengler beugels omdat er spieren aan de binnenkant van mijn knie erg pijnlijk zijn.
Met gewone beugels was het rijden voor mij afgelopen, dankzij Dierfysio op bokt, kan ik weer rijden.
Anders was het echt afgelopen.
Dus ik zeg: Ja, het kan zeker helpen. Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 08:51

oke, goede tips! ik ga maar op zoek naar een paar dan denk ik!! dus als iemand wat weet? hihi.
sprenger, en gph heb je toch? wat is het verschil dan?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:53

Sprenger zijn beweegbare beugels. En in de GPG zit een veer. Ik heb een tijdje met GPG gereden, maar ivm de buitenritten heb ik Ez rides gekocht. Ik wil niet meer anders Tong uitsteken (btw als je 2de hands GPG wil ik heb nog een paar te koop.)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:10

ik volg even.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:38

Toen ik last van mn knie (springknie) had toen ben ik ook gaan rijden met die Sprenger verende beugels Ja
Bevielen echt zeer goed! Ik had ze geleend van mn instructrice dus rijd nu weer met normale, maar denk dat ik binnenkort dezelfde ga aanschaffen Lachen

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:25

Hoi ik rij met ez-ride , heb last van mijn knieeen maar heb niet echt het gevoel dat het helpt. Beste om zo mogelijk uit te proberen want dit soort beugels zijn wel prijzig. Bij mij helpt het wel om beugelriemen vrij lang te doen (is minder druk op je gewricht).

Succes

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:39

hoi, ik had eerst de gewone sprengers met 4 scharnieren (die boyzone nu heeft Haha! ) en heb nu de bow balance. dat bredere voetbed vind ik wel fijn, maar qua vering voor je knie zijn de gelijk aan de gewone sprengers.

mijn knie zit na een paardenval nog maar weinig kraakbeen in (paar operaties aan gehad, maar nu kan dat niet meer), en zonder veer-beugels is het echt pijnlijk.
ik kan dus niet meer zonder, en het helpt me echt.

probeer ze eerst te lenen, zodat je kunt testen (zoals boyzone met mijn beugels had gedaan). dan weet je of 't werkt. die dingen zijn namelijk niet echt goedkoop....

sterkte!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:35

Verende stijgbeugels met een groot oppervlak om je voet op te zetten zijn zeker al een plus. Wat ook helpt is om je stijgbeugelriemen een paar gaatjes langer te maken, hoe rechter je been naar beneden hangt hoe minder kans op een verkrampte knie!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 09:01

Hoi! inmiddels heb ik een paar verende beugels Merk feelings, 32,50 Tong uitsteken met zijwaartse en op en neer vering, heb er tot nu toe nog maar een keer mee gereden, maar vrij groot rondje en stapte pijnloos af!!! Pling
tot nu toe dus erg tevreden, moest wel ff wennen, is wel apart, maar ben er blij mee!!