Zacht dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avina

Zacht dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 09:09

Hallo
Ik ben de laatste jaren 30 kg afgevallen Haha! , maar met als pijnlijk nadeel dat mijn zitbeenknobbels momenteel wel heel erg gevoelig, zeg maar pijnlijk zijn Bloos!ps:
Momenteel heb ik een Kieffer Lech dressuurzadel, waar ik ondertussen een gel heb opgelegd. Die gel is wel wat zachter voor de zitbeenknobbels, maar stoort me jammer genoeg op andere plaatsen.
Nu wou ik eigenlijk een nieuw dressuurzadel kopen, maar heb geen idee welke zadels bekend staan om hun zachte zit.
Hebben jullie suggesties?
Alvast bedankt

CK88

Re: Zacht dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:19

ik houd dit topic in de gaten, heb het zelfde probleem maar dan 1000x erger Knipoog

ik heb echt een DOORRIJ probleem, en werk op een handelstal, dus niet zo leuk... Soms zelfs tot bloedens toe, wat ECHT niet fijn is als je zoveel paarden rijden moet.

Ik heb alles al geprobeerd, van verschillende seatsavers tot 'anti doorrij' ondergoed van €40,00 pst

Niks helpt, alleen een wielrenners broekje met zeem erin helpt een beetje.

Ik had eerst een ainsley zadel, en nu heb ik een zaldi...

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:19

Ik heb Hulsebos zadels. Je zult ook ongetwijfeld negatieve reacties zien, met name over het aanmeten. Ik heb mijn zadels tweedehands gekocht en die hebben ze (Hulsebos) prima passend gemaakt. Ik had eerst ook een Kieffer zadel, de Hulseboszadels zitten heel veel zachter.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:37

Hoi ik rij een Kentaur echt een super zadel.. lekker zachte zit, niet te diep maar wel met goede kniewrongen. Echt een geweldig zadel.

suc6

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:48

Ik heb een Pfiff Amaretto, en die is héél zacht en diep, en zit echt zalig. Helemaal waar wat ze zelf zeggen in de reclame: 'höchste Qualitätsansprüche an den Sitzkomfort'.
Maar ik rij er eigenlijk nooit meer mee, gezien ik op een andere rijstijl ben overgestapt. Nu zit ik op het andere uiterste, een Malibaud Randonnée, en dat is zo min of meer gewoon een plank. Ik heb (gelukkig) geen enkel probleem, ik ben dat harde gewoon en heb schijnbaar een stevige kont Knipoog

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:31

Ik heb een Prestige Top Dressage gehad die boterzacht zit, heb nu een nieuwe model en die is ook zacht, maar toch net iets minder!

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:33

met het uizoeken van zadels vond ik het ANKY zadel erg zacht, heerlijk zitten (paste niet lekker op mijn paard) en de euroriding zit ook lekker zacht, die heb ik uiteindelijk gekocht!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:34

ik heb euroriding titaan2 vreselijk zacht leer op de zitvlakte maar nadeel is wel weer als je bij knopen op je rijbroek heb of iets anders dan tekend dat wel even in het zadel

Mijn vorig zadel was een premiere (duurste uitvoering weet alleen niet meer hoe dit heette) ik weet het wel France goedkoop zadel en ook zacht

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:35

nd423 schreef:
Ik heb Hulsebos zadels. Je zult ook ongetwijfeld negatieve reacties zien, met name over het aanmeten. Ik heb mijn zadels tweedehands gekocht en die hebben ze (Hulsebos) prima passend gemaakt. Ik had eerst ook een Kieffer zadel, de Hulseboszadels zitten heel veel zachter.

ja idd ik heb ook een hulsebos al heel lang en iedereen die op mijn zadel rijdt zeg altijd wat een heerlijk zacht zadel !

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:43

ik heb een kiefer wien deluxe
Daar zit een gelzitting in bevalt me erg goed Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:50

herken je probleem , ben ook behoorlijk wat gewicht kwijt en voordien wist ik dat ik zit knobbels had (ergens ..)maar deze zomer ook voor het eerst
rij wondjes gehad
zit zelf op een kunststof zadel bevalt me erg goed
maar een echtvel doet ook erg veel die had ik op mijn vorig hardere
reeds gelzitting hebbend zadel ..
weet niet of je die al geprobeerd had?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:25

ik rijd met een kentaur medea 2, ik vind het een zacht zadel maar eigelijk ook nooit een doorrijdprobleem

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:27

Mijn zadel zit ontzettend zacht.
Iedereen die erop rijd heeft het erover.

Het betreft een zadel van het merk
Knight Rider. Knipoog

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:31

ik heb een equestor lijkt superveel op euroriding en hulsebos maar weet het type niet, hij zit in ieder geval super zacht.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:34

Ik heb een rossner dressuur zadel, volgens mij de america.
Die is superzacht iedereen wil er graag op zitten Tong uitsteken

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:37

Hulsebos zadels hebben een zachte zit Haha!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:38

Het aller-aller-aller zachtste dressuurzadel dat ik ken is de Heather Moffett. De zitting is gemaakt van memory-foam, wat zich elke rit opnieuw precies vormt naar je zitvlak. In vergelijking hierbij, zijn alle andere dressuurzadels zo hard als een plank Tong uitsteken
Tis alleen wel een boomloos zadel, dus niet echt een 'standaard' zadel.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:43

Stübben Maestoso de Luxe, zachte en ronde zitting. Eenmaal gevoelt en je wil nooit meer wat anders. Overigens, complimenten dat je zo veel bent afgevallen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:15

Ik heb een Knight Rider, die is ook zacht vind ik zelf. Lachen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:16

Kiefer heeft ook modellen met een excelent boom, daar zit in het midden linnen gespannen en zit dus erg zacht.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:17

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:18

nd423 schreef:

Ik heb zelf ook een Hulsebosch, maar vind hem vrij hard zitten, ook al zorg ik heel goed voor het leer....daarom koop ik nu een ander zadel...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:54

Barefoot Londen Lachen
Die is zó zacht! Ik heb ook zo'n gevoelige zitbeenknobbels, ik kan ook echt geen uur rijden op een gewoon zadel. Maar met mn barefoot kan ik makkelijk uren buitenrijden, geen probleem!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:31

Als je echt weer een dressuurzadel wil, tja.....dan zijn er veel verschillende zadels die iedereen weer anders vindt zitten...
Ik heb een Bare Foot zadel en nooit meer pijn in mijn achterwerk! Misschien niet zo charmant als je wedstrijden rijdt.....maar wel lekker zacht! (ik rij zelf geen wedstrijden)

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:34

maartje_h schreef:
nd423 schreef:

ja idd ik heb ook een hulsebos al heel lang en iedereen die op mijn zadel rijdt zeg altijd wat een heerlijk zacht zadel !

Ik ook en krijg dezelfde reacties Ja