Myler bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaBabs

Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:41

Hallo,

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met een Myler bit? (Zowel positief als negatief)

Welke verschillen kon je merken? (Waren er uberhuapt verschillen)

Bedankt!

Sok

Re: Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:48

Verschil heb ik niet gemerkt, maar ik vond het heel fijn dat de beide kanten afgezonderd van elkaar kunnen bewegen. Dus als je links druk geeft blijft rechts gewoon stil in de mond liggen Lachen
Verder heb ik er ook zo goed als geen verstand van Nagelbijten / Gniffelen
PB lovelance hier op bokt eens, volgens mij heeft zij ooit de overstap gemaakt, en beviel die erg goed!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:07

Banjer en ik rijden ook met Myler.. Lachen mondstuk MB02, voor level 1.

Banjer heeft aangegeven dat ze dit een prettig bit vindt... het bit ligt stabieler in de mond, links en rechts onafhankelijk van elkaar beweegbaar, geen "notekraker-effect" mogelijk... Lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:18

Banjer schreef:
het bit ligt stabieler in de mond, links en rechts onafhankelijk van elkaar beweegbaar, geen "notekraker-effect" mogelijk... Lachen

Dat bedoelde ik inderdaad ook! Misschien wat knullig uitgelegd Bloos

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:35

Hier loopt al heel lang een topic over.
Ik vind het ondingen.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:37

Ik vind dat ze teveel op de lagen inwerken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:38

hopla schreef:
Ik vind het ondingen.

waarom vind je het ondingen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:38

hopla schreef:
Ik vind het ondingen.

Mijn paard was er bang van.
Dus zo vriendelijk zijn ze niet.
Gewoon veel te scherp voor een gevoelig mondje.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:38

Een bit is zo scherp als de ruiterhand...
Onze pony loopt ontzettend goed op een myler.. ons jonge paard (nog) niet, die heeft een dubbel gebroken aurigaan.
Onze pony schudde erg met haar hoofd (lees: was zeer onrustig) door wat te proberen kwamen we erachter dat het probleem het bit moest zijn, ons is een Myler aan geraden en omdat die toch wat dunner is (en dun lijkt scherper, maar dat heeft ook weer te maken met de ruimte in de mond.. weinig ruimte maakt een dikker bit juist onprettig voor het paard omdat het de mond niet kan sluiten) ik verwachtte verzet en sterre kijken maar juist het tegenovergestelde was en is te zien... Pony is nagevelijker, ronder te rijden, enz... Het is geen wonderbit, het moet wel bij paard en ruiter passen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:34

Mijn paard was er dus bang van en wilde alleen maar in een krulletje lopen en durfde de hals niet meer uit te leggen en de hand niet meer te volgen met de myler.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:36

Ik ga het bit ook uitproberen, maar het is dus wel een vriendelijk bitje waar je ook mee op wedstrijden mag starten? Lachen

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:47

Sancho rijd ik ook op Mylerbit. Hij heeft vrij weinig ruimte in de mond en op "gewone" bitten ( dubbel/enkelgebroken/ongebroken trensen) gaf hij erg veel verzet.
Er zijn geen wonderen gebeurt, maar ik kan nu wel gewoon contact met de mond houden en hij concentreerd zich minder op het bit Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:18

Ik heb 2 mylers...een level 2 comfort snaffle en een level 3 shank..

Ik vind ze geweldig.
Kimberley kan niet tegen dat notenkraak effect en vind een myler dus erg fijn...ook de stabiele ligging vind ze erg fijn.

Ze is nu rustig met haar hoofd en dat is voor mij ook een groot verschil, ze is veel ontspannender.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:21

ik heb er een ben er zeer tevreden over!
ik zal later deze week even toelichten.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:24

Mijn paard reageerde hier heel erg angstig op Bloos heb heel even mee gereden misschien even nieuw gevoel maar bleef er erg angstig op dus er gelijk weer uitgehaald voor mijn paard was dit geen succes Knipoog

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:24

Ik ben ook van plan met een Myler te gaan rijden, omdat Winston ook erg weinig ruimte heeft in zijn mond en dit bit niet lekker zit in zijn mond.. Maar waar kan je zo'n bit kopen?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:09

Ik heb zelf ook een myler. Ben nu bezig mijn paard in te rijden onder zadel. Hij is ook al beleerd voor dekar, maar probeerde telkens zijn tong over het bit te gooien. Met de myler nog geen 1 keer. hij reageert er heel fijn op.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:18

Wij rijden nu ongeveer 1 jaar met een Myler bit, de MB02 level 1. Het is maar net hoe hard je hand is. Ik heb wel eens gedacht dat ze minder van dit bit af durfde te lopen. Maar dit is niet zo. Ik controleer dat op het halsstrekken, als ze dit doet en durft en de jury dit beloont met een 8, dan weet ik dat het niet aan het bit ligt.

Met een wat dikker dubbelgebroken bit hadden we meestal het probleem dat ze haar hoofd in de lucht gooide en dwars door dit bit heenliep. Ze heeft wat minder ruimte tussen haar lagen. Een dunner is meestal beter dan een dik bit, waarbij het paard de mond niet meer kan sluiten.

Ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben met de Myler.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:19

_Emm_ schreef:
Ik ben ook van plan met een Myler te gaan rijden, omdat Winston ook erg weinig ruimte heeft in zijn mond en dit bit niet lekker zit in zijn mond.. Maar waar kan je zo'n bit kopen?

Kijk eens rond op Marktplaats scheelt een boel Euri Haha!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:00

even een abbo

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:09

ik volg dit ook even, vind het wel interessant Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:11

Ik rijd ook met een Myler... Mijn paard liep graag rond en diep en redelijk moeilijk bovenin... (Reed gwn met een trensje...) Sinds ik er een Myler in heb hangen loopt ze én bovenin én laag,rond heel erg fijn! Ook kruipt ze steeds minder achter de loodlijn!

Bij een ander paardje werkte het te veel op de lagen in en die toonde dus ook veel verzet op het bit!

Iemand vroeg of je ermee op wedstrijd mag rijden... Ja dat mag!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:21

mijn pony kauwde heel erg op haar andere bitten[ westerntrens,K&K dubb grbr]ze gooide ook met haar hoofd trok de teugels uit je hand
en nu met de myler level 1 is dat over
ze loopt er lekker ontspannen mee.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:23

ik heb mijn vorige paard ook met een myler gereden en die reageerde er veel beter op als op een "normaal" bit.
Ze onspande veel beter in de aanleuning terwijl dit altijd een probleem was bij haar... heb er dus een erg goede ervaring mee.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:35

ik ben ongeveer 2 jaar geleden met een myler comfort snafle gaan rijden, mijn paard was in die periode fijn te rijden, maar toch had ik het idee dat hij te stug bleef in zijn mond door het bit wat hij op dat moment had. ik wilde toen graag een myler proberen, om te kijken wat hij er op dit en ook om te kijken hoe zo´n bit werkt.
na er eerst een paar keer mee gelongeerd te hebben om hem er aan te laten wennen, ben ik ermee gaan rijden, mijn paard liep er heel erg fijn op en ik merkte heel eerg veel verschil! ik ben er dus super enthosiast over en rijd er nog steeds mee.