Zadel omhoog bij aansingelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Zadel omhoog bij aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 22:46

Hoi
Als ik mijn pony direct aansingel (dus niet gaatje voor gaatje, ik doe dat wel hoor Knipoog) komt de achterkant van mijn zadel een stukje omhoog. Geen hele vuist maar misschien net een vinger. Direct na het aansingelen zakt het zadel al. Tijdens het rijden wipt het zadel niet en komt de achterkant van het shabrak ook niet in kamer(tussen de 2 kussen) te zitten. Het blijft gewoon netjes allemaal zitten.
Komt het doordat er even 'druk' op de voorkant op te staan waardoor de achterkant omhoog komt of door iets anders?
Mijn zadel is trouwens pas nog helemaal opnieuw opgevuld en nagekeken door de zademaker.

harnessmaker

Re: Zadel omhoog bij aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:49

heb je een voorsingel in je zadel? dat zou wel een sde oorzaak kunnen zijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:52

Waarschijnlijk drukt je pony zijn rug even op als je de singel in een keer aan trekt. Als je zadel verder helemaal goed ligt zou ik me geen zorgen maken en niet in een ruk aansingelen. Maar dat doe je al.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 22:57

Er zit een V-singel in ofzo iets?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:03

??????? V singel??? Je bedoeld waarschijnlijk een singel die vanaf de voorkant, en de achterkant samen bij elkaar komen?
De achterkant loopt dan behoorlijk ver naar de kussens van je zadel? (Wauw dat is bijna chinees!!! ) Wat voor merk heb je??

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:53

Ik heb een nóg ingewikkelder singelsysteem (foto's in profiel). Mijn instructeur noemt het al grappend een V-systeem gecombineerd met een Y Clown
Mijn zadel komt bij het aansingelen echter niet omhoog. Maar als jouw zadel verder goed ligt, zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:52

Ik heb een KM worldriding zadel. Het bestaat uit 2 singelstoten maar de voorste zit vast aan een soort V (van stof zeg maar). De singelstoten (dus niet de alleen de voorste) komen als het ware als een V naar elkaar toe.