Merovech/merano vhz zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

Merovech/merano vhz zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:06

Wat vinden jullie van een merovech vhz zadel En wat vinden jullie van een merano vhz zadel? goede kwaliteit enz. denken jullie dat het goede begin zadeltjes zijn. Laat maar zeggen als je pony aanschaft, dat je dan in een goedkopere rubriek een begin zadeltje kunt kopen. En later een ander zadel te kopen ook omdat pony dan nog wel groeit (jonge pony) om dan een goedkoper zadel te kopen en na een jaar bijv. een beter duurder zadel te kopen? denken jullie dat dit wel kan en handig is?

lytse2003

Re: Merovech/merano vhz zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:12

Ik heb ervaring met een merano dressuur super zadels en niet zo prijzig. Die van ons was er na een half jaar uitgegroeid en nu verkopen wij hem maar het is wel jammer want het was een super relax zadel. Ik zou zeker voor een jong paard nog even wachten met een duur zadel.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:31

Kimdai hier op bokt heeft volgens mij een merovech te koop staan.
Zolang het zadel GOED past en niet te intensief geburikt wordt lijkt mij niets mis met een goedkoper zadel. Maar wat is 'goedkoper' precies?
Een Jorge canaves of een rossner zijn goedkoper dan Kieffer of Schumacher.
Maar daaronder zit nog veeeeel meer aan zadels die nóg goedkoper zijn.
Waar trek je precies de grens?
Ik moet wel toegeven dat ik de merovech zadels verder niet ken ofzo.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:33

heb je een foto ?
ik heb ook een merovech zadel maar ik weet niet welk model

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:36

ik heb deze dus :
Afbeelding
ik heb ehm al 6 jaar en hij heeft geen slijtplekken of wat dan ook en je ziet hij ziet er nog bijna nieuw uit vind ik.
maar weet dus niet welk model het is

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:39

ik gebruik hem ovegerins wel intensief in de dressuur ,
weet niet of het een goedkoop zadel was
maar aan de kwaliteit is het niet te merken als hij goedkoop was

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:33

Dankjewel ! ik had een paar modellen gezien en inderdaad is het voor een jonge pony niet verstandig een duur zadel te kopen dezee zijn nieuw onder de 300 euro Kiara.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 20:39

k heb geenidee welk model het overigens is

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:17

Ik heb ook een merano dressuurzadel, hij blijft heel mooi en zit heerlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:33

Merovech is een heel aardig B-merk hoor. Kost zo'n 500-600 euro nieuw.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 17:21

oke dus merovech is wel geschikt? en misschien beter als een merano?

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:42

Stalgenoot van mij heeft een tijdje terug een Merano dressuurzadel gekocht.
Nu heeft ze wel een paard met een hele makkelijke rug, en het zadel wordt maar af en toe gebruikt om achttal te rijden en een dressuurproefje Knipoog
Volgens haar zit hij heerlijk, zadel ziet er ook wel vrij goed uit Ja

Zadel is recht en er zit een gelzitting in (of dan toch iets anders zacht Vork ) en zachte kussens.

Weet niet goed wat ik ervan moet vinden Scheve mond

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 10:52

Ik weet niet welke beter is maar zoals ik schreef hebben wij een merano dressuur gekocht voor onze jonge pony en zijn er heel tevreden over geweest. Nu is mijn pony heel erg gegroeid en past het zadel niet zo goed meer maar het zijn super fijne zadels. Niet duur om ze nieuw aan te schaffen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:27

het is jammer van de naam van merovech dat ze nu ook bij ZM verkocht worden. bij merano is de kwaliteit zowiezo niet gegarandeerd. er komen regelmatig verhalen langs over scheve bomen, slechte kussens en zelfs stukjes metaal die uit het zadel steken.

Merovech is gewoon een goede middenklasser, bij een normale ruitersportzaak betaal je voor een nieuwe rond de 600 Euro. er staat dan een serienummer in geponsd, dus je weet ook zeker dat je een echte merovech voor je neus hebt. ik ben er erg tevreden over, en zou de vergelijking merovech/ merano dan ook bijlange na niet willen maken. de hoofdreden dat merovech een stuk goedkoper is dan de meeste zadels is omdat het van Hongaarse makelij is, en hier niet erg bekend. helaas krijgt het nu een minder goede naam omdat ZM het verkoopt, waarover de meningen zoals bekend ook nogal verdeeld zijn.

het beste kan je gewoon de zadelmaker laten komen, en die enkele zadels laten passen. het is nog altijd beter om een goede tweedehandse te nemen dan een goedkoop nieuw prutszadel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:06

Heb ook een Merovech VZH zadel en die is een jaar of 8 oud en in zeer goede staat. Is intensief gebruikt en is nu pas aan opvullen toe. Ook de singelstoten zijn nog in zeer goede staat. Prima merk en zit goed. Heb ook een spingzadel ervan gehad en ook dat was een prima zadel.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 21:37

oke nee een zijn niet veel tevreden over merano's inderdaad is een goede 2ehands misschien nog beter.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:31

Hoi,

Ik heb een nieuwe Merovech Clovis liggen. Voor 220 euro mag ie weg.

Groeten,

Christel

(van Christel Paardensport *LOL*

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:01

Ik rijd al wel denk ik een jaar of 6,7 met een Merovech dressuurzadel. Hij is nog heel erg mooi en zit hartstikke lekker. Je hoeft daar echt geen duur merkzadel voor aan te schaffen!!! Mijn zus heeft een Merovech springzadel, ook nog hartstikke goed. Kortom: Een goede prijs-kwaliteit verhouding!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:43

merrieveulen schreef:
het is jammer van de naam van merovech dat ze nu ook bij ZM verkocht worden. bij merano is de kwaliteit zowiezo niet gegarandeerd. er komen regelmatig verhalen langs over scheve bomen, slechte kussens en zelfs stukjes metaal die uit het zadel steken.

Merovech is gewoon een goede middenklasser, bij een normale ruitersportzaak betaal je voor een nieuwe rond de 600 Euro. er staat dan een serienummer in geponsd, dus je weet ook zeker dat je een echte merovech voor je neus hebt. ik ben er erg tevreden over, en zou de vergelijking merovech/ merano dan ook bijlange na niet willen maken. de hoofdreden dat merovech een stuk goedkoper is dan de meeste zadels is omdat het van Hongaarse makelij is, en hier niet erg bekend. helaas krijgt het nu een minder goede naam omdat ZM het verkoopt, waarover de meningen zoals bekend ook nogal verdeeld zijn.

het beste kan je gewoon de zadelmaker laten komen, en die enkele zadels laten passen. het is nog altijd beter om een goede tweedehandse te nemen dan een goedkoop nieuw prutszadel.

Je bedoelt Merano, in de eerste zin, neem ik aan? Die liggen idd bij zadelmarkt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:53

Jetta schreef:
merrieveulen schreef:

Je bedoelt Merano, in de eerste zin, neem ik aan? Die liggen idd bij zadelmarkt.

ik weet niet of het nog steeds zo is, maar Merovech heeft een tijdje onder de naam van ZM op marktplaats gestaan, ik bedoelde dus wel merovech. over de kwaliteit van merano ben ik niet echt te spreken.