Ik had ook al eens iets gelezen over een losse 'binnenhelm' die je in je hoed kon stoppen ter veiligheid. Maar hoe, wat & waar kan ik me helaas niet meer herinneren.

Hopelijk kan iemand meer informatie geven.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roskur schreef:Ik had al het eea in de zoekfunctie opgezocht, maar ik vroeg me af of er bescherming in hoeden zit. Omdat op western-wedstrijden iedereen (zo ongeveer..? ik heb er niet gigaveel verstand van dus roep maar als ik iets fout zeg) met hoed rijd, vroeg ik me af, zijn dit dan gewoon allemaal onbeschermde hoeden en mag je dus zonder echte hoofdbescherming rijden in de western-sport? Of zit hier een soort binnenhelm of veiligheidsconstructie in..?
Ik had ook al eens iets gelezen over een losse 'binnenhelm' die je in je hoed kon stoppen ter veiligheid. Maar hoe, wat & waar kan ik me helaas niet meer herinneren.Misschien weet iemand hier iets over? Zijn er ook hoeden die je hoofd beschermen, zonder dat je er speciaal iets in zou moeten stoppen dus, maar die uit zichzelf zo gemaakt zijn..? Foto's hiervan kon ik nergens vinden en ervaringen ook niet echt...
Hopelijk kan iemand meer informatie geven.(ik ben erg nieuwsgierig en altijd benieuwd naar zulk soort dingetjes...
)
DubbelDun schreef:@Roskur: de gewone standaard hoed geeft geen bescherming, de meeste westernruiters vinden dat niet nodig omdat ze hele brave paarden hebben
AafkeB schreef:Ik heb die dopjes bij de westernstore in westerbork gezien.
Ik vond het wel een goed idee, maar toen ik ze in 't echt zag denk ik niet dat ze heel comfortabel zijn. In duitsland worden ze veel gebruikt, ook bij trektochtruiters.
Ik ben heel stout en rijdt af-en-toe zonder helm. Daar heb ik ook heel wat hersenschuddingen aan te danken.
DubbelDun schreef:
Margee schreef:Nieuw soort "nosejob" dus.......