Zoals je weet, heb ik een Prestige.
Mijn boommaat van mijn dressuurzadel is 36. 36 centimeter dus, behoorlijk breed. Nu heb je het probleem met die maten, dat het gemeten wordt vanaf het einde van de boomtakken.
Maar, het ene merk heeft langere boomtakken dan het ander, dus feitelijk geeft dit een vertekend beeld.
Een goede zadelpasser/maker werkt dus met een graden.
Je zou erachter moeten kunnen komen hoelang de boomtakken van een Prestige zijn t.o.v. een stübben. Ik heb laatst een kale stübbenboom in mijn handen gehad, en de boomtakken ( was dressuur) waren zeker 8 a 10 cm lang. Dan heb je ook nog de kop van de boom, die is bij het ene merk hoger dan bij het andere.
Aangezien stübben een duits merk is, zie je dat terug in de bouw van de bomen. Duitse paarden hebben meer schoft.
Prestige is Italiaans, zegt genoeg, denk
?
In de Prestige zit een geheel kunststof boom. Deze zijn in principe aan te passen met een bepaalde lamp. Het blijft wel echter een gok, ten alle tijden.
Het opvullen van een Prestige gaat makkelijk, dus dat is geen probleem.
Prestige maakt op maat, dat hebben ze bij mij ook gedaan, dus het is mogelijk. Aanpassing van de kussens daargelaten, maar de boom is op maat te bestellen.
Dan het leer van de Hippos, de Hippos is een wat goedkopere uitvoering, naar mijn weten is dat leer varkensleer. Maar hou me ten goede..