Afsluitbare zadeldrager

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Afsluitbare zadeldrager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:43

Omdat je toch regelmatig over zadeldiefstallen hoort zijn we van plan om een afsluitbare zadeldrager te kopen.
Bij de paardendrogist hebben ze van Imperial R. en Stubbs
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=26634#

Daar zit best een prijsverschil in en nu vragen wij ons af wat daar de reden van kan zijn.
Is die van Stubbs zo veel beter?
Is er sowieso iemand die gebruik maakt van zo'n afsluitbare zadelsteun?
Ik ben blij met alle tips!

Anoniem

Re: Afsluitbare zadeldrager

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:01

Dit soort steunen hebben alleen nut, als je ze met speciale schroeven bevestigd. Van die schroeven die je er alleen in kan draaien.

Ik weet het verschil niet tussen Stubbs en de namaak. Ik heb de namaak tuig-ophangset. Het is niet zulk zwaar ijzer dan de Stubbs, dat is het enige verschil, imo.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 09:03

Bedankt voor je reactie.
Als je die speciale schroeven niet hebt kunnen ze t natuurlijk alsnog makkelijk v.d. muur afhalen. Handige tip Ja
Je kan het met een gewoon hangslotje aflsluiten zeker?
Ik zou het in mijn kastje willen hangen alleen zou ik ook nog moeten kijken of dat het ding dan nog hoog genoeg open kan om t zadel eruit te pakken en er tussen te doen...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:44

Gisteren heb ik die v.d. stubbs bij de paardendrogist besteld en is nu net al binnengekomen.
Kunnen we t lekker in ons kastje hangen en hoeven we ook niet meer met ons zadel te slepen.
Alleen nog even langs de bouwmarkt om v;d. keilbouten te halen Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:45

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 16:58

Ah, goed dat je t zegt. Daar moeten we dan opletten.
Slot ziet er idd goed/stevig uit ook OK dan!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 17:05

Wij hebben die met de rode afsluiter mét speciale bouten anders heb je er nog niks aan. Wij hebben zo'n slot, dan kunnen ze het ook moeilijk doorslijpen:

Je moet idd wel goed op je zadel letten, als je het slot er niet goed om krijg een beetje naar voren halen, niet doorduwen anders sloop je dus je zadel.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-08-14 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek niet werkende link verwijderd

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:29

ik gebruik er geen .. want als ze echt je zadel willen hebben halen ze gewoon het hele ding inclusief zadel eraf. (weg afsluiter .. weg zadel) en als ze dan "thuis" zijn knippen ze hem toch open .. dus volgens mij kun je je het geld wel besparen .. want als ze je zadel écht willen krijgen ze hem toch wel!

groetjes Simone Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 09:11

Ik heb van t weekend speciale antidiefstalschroeven bij de bouwmarkt gehaald. Die kan je wel indraaien maar niet meer losdraaien.
Verder komt hij in mijn kastje te hangen waar ook nog een slot en een alarmpje in/op zit dus ze zijn dan wel even bezig als ze het dan echt wilen hebben dus grote kans dat ze daar niet veel zin in hebben. Ze pakken denk ik toch liever de zadels die makkelijker mee te nemen zijn....

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:10

Jasphertje schreef:
ik gebruik er geen .. want als ze echt je zadel willen hebben halen ze gewoon het hele ding inclusief zadel eraf. (weg afsluiter .. weg zadel) en als ze dan "thuis" zijn knippen ze hem toch open .. dus volgens mij kun je je het geld wel besparen .. want als ze je zadel écht willen krijgen ze hem toch wel!

groetjes Simone Knipoog

Daar heb je gelijk in maar als je ze met slotbouten vastzet kunnen ze die niet zomaar losmaken. Als je hem in de kast maakt moeten ze hem eruit boren/zagen. Bij ons zit die vast in de muur Haha! .