hoofdstel en zadel fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

exquise

hoofdstel en zadel fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 13:03

Hoi eindelijk komen vandaag de twee pony's maar nu weet ik niet wat voor maat zadel ik nodig heb... singelmaat was 110 maar dan zat ie wel op het laatste gaatje, dus iets kleiner was beter.

Nu wil ik weten hoeveel inch mijn zadel moet zijn, kan iemand mij dat vertellen?
en hoofdstel weet ik inmiddels dat is Cobmaat.
Ook vroeg ik me af wel bit geschikt is voor een fjord, deze merrie is vrij stevig en pittig.....

wie kan mij info geven en wie weet adressen goedkope paardenspullen?

VeerenAshley

Re: hoofdstel en zadel fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:53

Een zadel moet je ALTIJD eerst passen op je pony en met DESKUNDIGE hulp erbij, nooit kopen op het gezicht. Beter inversteren in een duurder goed zadel dan over een jaar veel geld moeten uitgeven aan veesarts, fysiotherapeut etc want hou er rekening mee dat je pony flink last van zijn rug kan krijgen door een slecht passend zadel. Dus niet bezuinigen op een zadel, daar krijg je echt later spijt van.

De inch-maat hangt trouwens af van jouzelf (omvang van je achterwerk Knipoog ).
De maat van en bit kan ik je niet zeggen: mijn pony van 1.48 m. heeft bv. 13 tot 13,5 cm. nodig, terwijl dit meestal een maatje is voor grote paarden. Dit verschilt dus gewoon per dier.
En begin nooit zo maar met het rijden met scherpe bitten omdat je pony zo sterk is. Begin gewoon met een normaal bitje (bv. enkel of dubbelgebroken trens). Kijk anders gewoon waarmee hij gereden werd, er probeer dat een tijdje uit.