Hoe is het binnenwerk van JC t.o.v. Andere-merken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Hoe is het binnenwerk van JC t.o.v. Andere-merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 09:15

Hoe is het binnenwerk van JC zadels t.o.v. andere merken?
Gezien de prijs mag je verwachten dat een JC zadel zo'n 15 jaar meegaat. Gaat de boom ook zo lang mee? en hoe blijft de boom bij intensief gebruik?

Ik weet van Pagony en Rossner (zelfde boom) dat de boom spontaan kan breken. Dit is mij boven een sprong overkomen. Voor mij dus geen Pagony of Rossner meer.

Is een JC zadel duidelijk minder goed dan een Lemetex, Stubben of Prestige?

Het is namelijk zo, ik heb een Zaldi New Kent (tegen een A-merk aan) van bijna 2 jaar oud. Dit zadel past niet op mijn paard en ik gebruik het al een jaar niet meer. Op 1 of andere manier krijg ik alleen reacties van mensen uit het zuiden of de randstad. In het noorden is het merk niet bekend lijkt het wel? Omdat ik opsturen van zadels toch een risico vind en eht zadel nu gewoon ongebruikt hier ligt wil ik het toch wel kwijt. Als ik het inruil voor een JC zadel hoef ik waarschijnlijk niet veel bij te betalen. Maar is dat aan te raden? De boom van een Zaldi is wel heel sterk.
Ga je voor Lemetex, Prestige of Stubben, dan moet ik natuulrijk veel meer bijbetalen.
Het leer van JC zadels ziet er wel goed uit. Het leervan Zaldi zadels is goed weet ik uit ervaring. Van A-merken verwacht ik ook gewoon goed leer. Het gaat mij dus om de verschillen in binnenwerk.

En hoe zit het met de aanpasbaarheid? En is JC vaak scheef?

probabeest

Re: Hoe is het binnenwerk van JC t.o.v. Andere-merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:37

JC is het zelfde zadel als rossner en/of pagony, met ook hetzelfde binnenwerk!
heb het niet eerder gehoord dat een boom van bovebstaande zadels "zomaar" breekt, er kan natuurlijk altijd een zwakke plek inzitten op de plaatsen waar de pofnagels er door heen geschoten zijn, maar als er een zwakke plek in zit komt dit meestal wel te voorschijn binnen 5 jaar, dan valt dit dus ook nog binnen de garantie van de zadelboom! JC, Rossner en Pagony zijn alledrie goede middenklasse zadels waar je voor dat geld echt een leuk zadel voor krijgt!
Je mag ze naturrlijk niet vergelijken met een stubben of iets, dit valt echt onder de topklasse, en dit geld natuurlijk niet allen voor de buitenzijde!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:39

en bijna vergeten, JC zadels zijn goed aan te passen, boom kan iets smaller of breder gezet worden en er ligt een net onderkussen onder waar ook nog veel mee te doen is.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:14

Volgens mij wordt Rossner en Pagony ieder jaar in een andere fabriek gemaakt, dus ze zijn nooit allemaal hetzelfde. Ik heb nog nooit verhalen gehoord over een boom die spontaan brak bij een Rossner of Pagony, maar dan zal je wel net een slechte getroffen hebben.

JC is erg goed aan te passen, ik vind het erg fijne zadels. Een van mijn zadels was wel iets scheef.

JC is natuurlijk niet te vergelijken met passier en stubben. Ik denk dat de kwaliteit van stubben net een beetje onder de Zaldi zit, maar in mijn ogen toch wel iets boven pagony/rossner.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:50

Ik heb Jc, Pagony en Rossner gehad nog nooit problemen mee gehad. Behalve dan dat mijn paard uit zijn zadels groeide (spieropbouw) Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:57

Ik ehb het toch echt meegemaakt. Pagonyzadel van 2 jaar oud. Rare sprong, rare landing, ik raakte de lepel en toen was de boom op 2 plaatsen gebroken. Bij het boogje voor en in de lengte richting de lepel.
Daarom vraag ik het ook, zijn middenklassezadels sterk genoeg om er serieus mee aan het werk te gaan?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:21

Als je natuurlijk topsport gaat doen tsjah neem dan iets van passier of stubben. Prestige is anders ook goed merk hoor ! Knipoog succes met je keuze maken Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 14:07

Het gaat eerst allemaal niet door. Ze wilden mijn Zaldi niet innemen omdat ze te veel tweedehands hadden liggen. En aangezien ik 859 euro betaald heb voor de Zaldi wil ik daar nu natuurlijk eerst een redelijke prijs voor terug.
Mocht iemadn nog een Zaldi New Kent dressuur van bijna 2 jaar oud zoeken, ik zou zeggen doe maar een bod. Zadel is 18 inch, zwart. Geen fantasiebod, 300 euro is te weinig.