Zadel voor een jong paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lauras

Zadel voor een jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 22:25

Hallo,

Ik heb een Fries die bijna drie jaar wordt. Ik ben hiervoor op zoek naar een nieuw zadel. Mijn voorkeur gaat uit naar een Bates Isabell. Met name omdat de boom verstelbaar is, waardoor ik nog een beeje kan 'spelen' met het zadel. Dit zadel is voorzien van het cair-systeem. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt goed voor de rug van je paard?

Hebben jullie andere suggesties voor jonge Friese paarden?

Groetjes Laura

Ogrop

Re: Zadel voor een jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:26

Met dit zadel heb ik geen ervaringen. Maar de wintec'en zijn ook goed en die zijn dus ook met een vervangbare boom. Prima kwaliteit dacht ik zo..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:28

een deskundige verschillende zadels laten passen,evt 2de hands.
kan je later nog beslissen welk zadel je wil.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:08

Ik zou gaan voor een goedkoop tweedehands A-merk. Wintec past zeker niet op ieder paard. De Isabell is ook nog redelijk aan de prijs dus voor dat bedrag kun je ook een prima tweedehands zadel kopen. Mocht het niet meer passen en niet meer anders te vullen zijn zodat het wel weer past, dan ruil je het in bij aankoop van je nieuwe zadel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:41

Toen ik de jonge merrie kreeg hebben we vrijwel direct een nieuw zadel gekocht. De Stubben Maestoso dit omdat de zadelmaker heb keer op keer aanpast op haar Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:43

Ik heb voor mijn jonge haflinger vorig jaar ook een Isabell gekocht, alleen dan de wintec/kunststof versie zónder cair. Tweedehands, heb het zadel nu nog. De Isabell is een fijn zadel voor paarden met een ronde rug is mijn ervaring, doordat de kussens vrij breed zijn. De zit is echt fantastisch! M'n zusje, die momenteel bij twee fysio's loopt vanwege rugklachten (val van paard) en weer langzaam aan rustig mag rijden, kwam zelfs zonder rugpijn uit mijn zadel. Ik vind het echt een aanrader. Helemaal top als je het zadel tweedehands kunt vinden, want nieuw zijn ze idd erg aan de prijs, vooral de leren uitvoering..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:47

Dubbelpost.

lauras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 10:50

Bedankt voor jullie reacties, ik ga de Bates binnenkort uitproberen.. ik kan hem nu nieuw kopen voor 1250 euro dus dat scheeld aanzienlijk in de prijs!