Ik heb het hoofdstel besteld en in huis. Geen verkeerd hoofdstel voor het geld. Maar het valt nogal raar uit. Het kopstuk is te klein, deze is gelijk een aan maat cob die ik heb liggen, terwijl de Duet een maat full is.
Mijn paard heeft vaak dat neusriemen aan de kleine kant zijn. Deze neusriem zit als gegoten. De frontriem is ook niet heel erg breed, ik heb wel bredere in maat full, maar deze kan er mee door. Ik vind de frontriem heel erg meevallen, echt niet heel lelijk ofzo, prima.
Het leer van het hoofdstel is vrij grof/breed. Dat vind ik jammer, bij samursluitingen hoort eigenlijk smal leer.
Maar, en dat is voor mij ook een groot pluspunt: dit hoofdstel heeft leren teugels 
Conclusie: voor het geld geen verkeerd hoofdstel. Kwaliteit vergelijkbaar met Pagony.
Verwacht geen topkwaliteit, gewoon gebruikskwaliteit.
En het grote pluspunt: je hebt nu een compleet hoofdstel terwijl je anders slechts een halve tot 1 frontriem hebt voor hetzelfde geld.
Ik heb ze van Ooteman ook nog aan de telefoon gehad. Geen verkeerde zaak. Ze staan je fatsoenlijk te woord.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-02-07 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt