vraagje over dresuurzadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

vraagje over dresuurzadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 15:30

Premiere new generation dressuurzadel
(BI103106)
iemand ervaring met dit zadel Haha! ?
ik zag hem op de site van piaffe.
maar past het ook op een grote d van 1.48? de pony is namelijk niet erg breedt, en omdat het zadel alleen in 17.5 inch is vraag ik me af of dit wel past.

en ik heb nog 1 vraagje Tong uitsteken hebben jullie ervaring met zadelmarkt? (http://www.zadelmarkt.nl) maar wat vinden jullie van deze zadels? en dan met name de dresuurzadels Haha!
gr charlotte
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 07-02-07 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Re: vraagje over dresuurzadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 16:04

sunshinelove schreef:
Premiere new generation dressuurzadel
(BI103106)
iemand ervaring met dit zadel Haha! ?
ik zag hem op de site van piaffe.
maar past het ook op een grote d van 1.48? de pony is namelijk niet erg breedt, en omdat het zadel alleen in 17.5 inch is vraag ik me af of dit wel past.

en ik heb nog 1 vraagje Tong uitsteken hebben jullie ervaring met zadelmarkt? (http://www.zadelmarkt.nl) wat vinden jullie van deze zadels? en dan met name de dresuurzadels Haha! en de kwaliteit ?
gr charlotte

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:09

Zoek eens op de site, want er zijn tig topicz over zadels van zadelmarkt!
ik zou als ik jou was daar alleen een zadel kopen voor tijdelijk of als je maar 1x in de week van plan bent te rijden, want kwaliteit kan je daar niet verwachten!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 16:10

oke, nee ik rijd 6 keer in de week!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:11

Je kunt idd voor zadelmarkt de zoekfunctie gebruiken.
Ik denk dat je in dit topic verder alleen maar negatieve reacties over zm zult krijgen.
Over dat andere zadel kan ik je helaas niks vertellen, sorry!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:14

Ik ken dat premiere zadel niet, maar wil even reageren op je opmerking dat je niet weet of je pony een 17,5 inch zadel past... Die maat heeft niets met de boommaat te maken. Die inch maat geeft aan hoe groot je billen en bovenbenen zijn. De maat voor de pony kan je aflezen aan de boommaat.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 17:14

PriscaZ schreef:
Ik ken dat premiere zadel niet, maar wil even reageren op je opmerking dat je niet weet of je pony een 17,5 inch zadel past... Die maat heeft niets met de boommaat te maken. Die inch maat geeft aan hoe groot je billen en bovenbenen zijn. De maat voor de pony kan je aflezen aan de boommaat.

okee bedankt Tong uitsteken ik snap niks van zadels dus laat dat namelijk aan de zadelmaker over! okee.. mensen om jullie gerust te stellen Tong uitsteken zadelmarkt zet ik uit mijn hoofd Tong uitsteken haha ik heb gekekenop de zoekfunctie en zie dat het niet zulke toppie zadels zijn!
maar ik denk dat ik binnenkort toch even naar dit zadel ga kijken.. en vragen of ik er even op mag rijden..!!
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 07-02-07 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:15

waarom kijk je niet eens naar een wintec zadel? Goedkoop, goede prijs/kwaliteit verhouding en veel 2e hands te koop en wisselbare boommaat!

Wil zelf niet meer zonder vind het ideaal

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 22:08

ja daar dacht ik ook aan en dan aan de 500. maar ik zit te twijfelen! alhoewel ik denk dat ik liever voor leer ga!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:45

voor 500 euro kan je ook een leuk 2ehandsje kopen van een goed merk bv. Kieffer ofzo, heb je veel meer plezier van naar mijn idee

en 2e hands zadels zijn echt niet minder dan een nieuwe zadels al zou ik een 2e hands wel helemaal na laten kijken door een goede zadelmaker

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 14:07

is dit zadel niet goed dan? omdat veel zeggen dat ik beter een tweedehands zadeltje kan kopen Knipoog