Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
#Ymke# schreef:Misschien een allergie voor het materiaal. Je zou eens een aurigan kunnen proberen, rubber& kunststof ben ik niet zo voor.
Barco schreef:rubber maakt de mondhoeken juist stroef. Misschien past een ander metaal je paard beter.
nadina schreef:Mijn ervaring is dat rubber alleen maar stroef is en juist vaak voor wondjes zorgt. Met wat voor een bit rijd je nu? (sorry als ik eroverheen gelezen heb) Mijn paard is ook nogal gevoelig en had regelmatig kloofjes, vandaar dat ik besloten heb om met een dubbelgebroken D-trensje te gaan rijden. Let ook eens op de grootte van het bit: is het niet te groot of te klein? Ik zou in ieder geval niet overgaan op kunststof of rubber.
nadina schreef:Een vriendin van mij had dat ook, als ze met s&t reed niets aan de hand, maar met een gewoon trensje direct kapot. Het is te hopen dat dat andere bitje helpt. Het is overigens niet zo dat een dik bitje per definitie vriendelijker is, misschien klemt ze wel zo met haar kaak terwijl ze weinig ruimte in haar mond heeft en heeft ze het met een dunner bitje niet, dat is toch uitproberen. Succes ermee iig. Bij mij helpt dus een d-trens ipv watertrens.