Divoza versus van rijs zadelmakerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nope

Divoza versus van rijs zadelmakerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 20:59

wie heeft er ervaring met de zadel passervice van divoza? ik ga normaal altijd naar van rijs maar divoza heeft een 2e handszadel te koop en die wil ik graag laten passen op mijn paard.

Kylan

Re: Divoza versus van rijs zadelmakerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:11

Divoza vind ik met zadelpassen niet echt goed, wat ik ervan mee heb gemaakt. Zo hebben ze iemand een zadel verkocht met de mededeling: Het is normaal dat een zadel aan de achterkant beweegt (klapperen dus), het paard beweegt toch ook?
Dat slaat natuurlijk nergens op. Verder heb ik ook wel paarden zien rondlopen met slecht passende zadels, die toch echt goed zouden zijn volgens divoza.

Mijn ervaring is dus, liever iemand anders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:15

Ik zou het ook lekker bij van Rijs houden, van Divoza heb ik alleen nog maar slechte verhalen gehoord!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:20

Divoza en van Rijs is echt geen vergelijk. Van Rijs is echt kundig. Solange Schrijer die als paardenfysio werkt en ook op de kliniek in Bodegraven laat ook altijd van Rijs komen als er iets mis is met een zadel van een klant.
Divoza is natuurlijk een groot bedrijf met ook volgens mij veel verloop van personeel. Ik twijfel dan toch over er voldoende kennis en ervaring is om zoiets blangrijks als een zadel te passen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:47

Je kunt het zadel toch bij Divoza halen en eventueel door een ander laten checken?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:24

Divoza is absoluut geen aanrader, met van Rijs heb ik geen ervaring. Maar ook de zadels wat bij Divoza weg komt zou ik voorzichtig mee zijn en goed na laten kijken door een goede zadelmaker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:18

je zou het zadel wel kunnen laten passen door divoza,
of het zadel kopen en zelf passen met een inlever termijn voor als het niet past
zo kun je het zadel bij van rijs laten nakijken met je paard of het past en okay is
en als het niet pas en/of aanpasbaar is terug brengen naar divoza
zo doe ik het altijd met zadels , meenemen , passen en als het niet past gaat het gewoon weer terug

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:29

van Rijs is een zadelmaker en divoza een ruiterzaak zegt genoeg toch Knipoog

Van rijs komt gewoon langs en bekijkt je paard en makat het zadel passend, duurt 3 dagen, ik doe dat sowieso eens in het jaar Knipoog

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:04

Van rijs komt bij mij eens per half jaar om mijn zadels op mijn paarden te passen en evt weer aan te passen (5 jr en 8 jr). zo wist ik dus ook op tijd dat mijn zadel niet meer goed lag op de 5 jr vanwege meer bespiering. aanpasbaar was het niet geheel en dus zou het dan maar 95% goed liggen en dat wil ik niet. geld voor een nieuw merkzadel heb ik momenteel niet en wat van rijs heeft liggen in mijn maat is allemaal rond 950-1100,- vrij veel nog dus. bedankt voor jullie reacties dat bevestigd precies wat ik dacht over divoza. ik koop nu een zadel particulier en laat hem nakijken door van rijs.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:10

Ik heb geen ervaring met Divoza maar wel met Van Rijs.
De service is super. Wij hebben een ontzettend moeilijke pony en geen zadel past haar.
Bij Van Rijs in oktober een zadel gekocht en na een aantal keer aanpassen pastte het nog steeds niet. Wij hebben al ons geld teruggekregen en Van Rijs is op nog zoek naar een passend zadel.
Wij hebben echt een hele moeilijke pony ze heeft heel de collectie van Van Rijs op haar rug gehad maar echt alles schuift naar voren.
Van Rijs heeft nog nooit zo'n moeilijke pony gehad maar laat zich nu overal adviseren want er moet toch een zadel voor haar zijn.
Ik vind de service geweldig daar en het is een kundig man. Ze hadden ook kunnen zeggen verkocht is verkocht maar nemen het zadel gewoon terug.
Van Rijs verkoopt trouwens ook tweedehandszadels hoor!!

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:16

Van Rijs heeft altijd mijn zadel nagekeken. Tot de laatste keer. Ik heb een nieuw paard gekocht en gevraagd of ze naar mijn zadel konden kijken of het nog aangepast kon worden aan mijn nieuwe paard of dat ik een ander zadel moest. Ze zijn 3 keer geweest en ik had zelf het gevoel dat het zadel te nauw was bij zijn schoft en dat hij te ver achterover lag. Volgens van rijs was dat niet het geval en moest er alleen wat bij de schoft weggehaald worden, en dan zou het wel passen. Na die aanpassingen bleef mijn paard kort in zijn gangen en op het moment dat ik een ander zadel erop legde wat hem ook meer schouder vrijheid gaf, liep hij ineens een stuk ruimer.... dat is toch wel gek hè? Ik heb divoza gebeld en die is geweest en heeft zelfs mijn zadel ingenomen en een prima tweedehands zadel geregeld, wat wel goed past! Dus er zijn niet alleen maar slechte verhalen over divoza maar ook over van rijs. Moet eerlijk zeggen dat Jan van Rijs niet zelf is geweest maar die jonge gozer. Terwijl ik wel om Jan van Rijs heb gevraagd maar ik iedere keer werd afgescheept met... Jan komt alleen nog voor nieuwe zadels...

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:17

Ik hoor ook alleen maar slechte verhalen van Divoza.
En heb er zelf ook slechte ervaringen mee.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:23

waar woont jan van rijs? en wat voor een soort zadels heeft hij??

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:26

Leonora schreef:
waar woont jan van rijs? en wat voor een soort zadels heeft hij??

Van Rijs zit in Zevenhuizen en ze hebben veel zadelmerken.