[WN] western zadel op welsh.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dudette_

western zadel op welsh.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:51

de eigenaar van mijn lease-pony heeft een westernzadel aangeschaft, wegens het kapot zijn van ons oude zadel. maar, nu is het probleem dathij geen pad heeft, waarschijnlijk wel gaat kopen, maar niks over gehoord. de beugels zijn te kort voor de mensen die er op zouden willen gaan rijden dan, + dat het zadel waarschijnlijk niet goed ligt. het kan zijn dat met PAD het zadel beter zou liggen, maar ik betwijfel het. van de achterkant, kan die op en neer, en naar links en rechts. als je af wilt stappen, gaat het hele zadel mee? Sigaar
mijn vraag is, hoe kunnen we weten zonder eerst een PAD te kopen, dat hij dan wel stevig en goed zou liggen? want zonder pad sluit het zadel wel helemaal goed aan enz. maar hij zit, 'los'?

Anoniem

Re: western zadel op welsh.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:54

Hij past niet. Westernzadels worden zonder pad gepast.
Als het klappert of schuift dan past ie niet.
Dit kun je ook niet met een pad goed maken, of een klein beetje maar dan moet je wel weten wat voor een pad je nodig hebt.

Was er geen persoon met verstand van westernzadels bij?

pupypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:57

gewoon vragen aan iemand die er egt goed verstand van heeft en als er dan egt niemand iets weet dat zadel weg doen en anders gewoon het paard in de trailer mee naar waar je een zadel koop en dan passen Pling lijktmij Bloos

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:09

een iemand, maar die hoorde van ons, hoe het zat, dus zij zei dat het wss ook niet past. maar, het meisje met de pad, rijdt er wel mee, en bij haar schijnt hij goed te zitten, wat ik dus ook betwijfel, maar, aangezien ik er geen verstand van heb.. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:18

AafkeB heeft een mooi artikel geschreven op wn-tackroom. Zadelkunde ofzo. Kijk daar maar eens, gaat erover hoe je weet of het past.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 22:21

oke! thank u. Ja ga ik nu doen !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:28

Print het anders ook eens uit en laat het lezen aan de eigenaar van het zadel Lachen

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:09

DubbelDun schreef:
Print het anders ook eens uit en laat het lezen aan de eigenaar van het zadel Lachen

hoii

ik sta ook bij hun op stal, en had het aan iemand gevraagt die altijd western heeft gereden en die zei ook dat het niet pastte, dus heb de eigenaar al gebelt en die ging dat zadel terggueven Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:04

Mooi zo, beter nu meteen al als wanneer het paard er pijn van gaat krijgen.