Ervaringen Stübben Genisis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Ervaringen Stübben Genisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:37

Onlangs zag ik op de beurs dit zadel te koop. Gezien het kleurtje (geheel bruin) heb ik gisteren met mijn zadelmaker gebeld om te informeren of dit zadel via hem (op maat) ook geleverd kon worden.

Nu ben ik benieuwd of er meerdere bokkers zijn die dit zadel kennen of hebben. Graag zou ik hun ervaringen willen weten en waar hebben jullie het zadel weg?

Skitter

Re: Ervaringen Stübben Genisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:56

Dressuur of spring?
Op deze site staat ie: Stubben Genesis

De dressuur versie ziet er wel comfortabel uit moet ik zeggen!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 22:17

Ik heb de dressuur versie via Walter Ruitersport te Enschede.
Ik vind het een verschrikkelijk fijn zadel! Je zit heel dicht langs je paard en ik zit er heel stabiel in, benen hangen heel stil voor mijn gevoel. Ik vind hem ook erg mooi. Ik had hiervoor ook nog een Tristan, die vond ik veel minder fijn, ik had het gevoel dat mijn evenwicht bij die niet klopte. Bij dit zadel zat ik meteen goed.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 21:28

Sorry, dressuur Bloos Ik heb nu oa. al de maestoso dl maar ik vind de genisis echt een pracht zadel, mooi afgewerkt en hij oogde ook erg fijn en soepel. Volgens de verkoper daar ligt dit zadel nog beter dan de maestoso.

De tristan ken ik ook, ook wel op gereden maar dat is gewoon een voorganger die echt niet fijn zit als je geregeld rijd. De maestoso en de maestoso de luxe zijn alweer ronder afgewerkt en daar oogde deze genisis ook naar.

Alvast bedankt voor jullie reactie`s en de link!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:34

Ja, volgens de zadelmaker was de Tristan ook niet zo'n goed model (klopte dus wel met mijn gevoel), de Genesis moet dan een vervolg op de Maestoso zijn geloof ik. Die heb ik oko gepast en vond ik ook wel fijn, maar de Genesis was echt raak zeg maar.

Succes met je zadel

Rynee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:43

Ik heb sinds november de Genesis en nog nooit zó fijn gezeten!! De mensen om me heen vinden dat ik ook veel beter ben gaan zitten. Het zadel ligt perfect op mijn paard, welke toch een wat moeilijke rug heeft (vrij korte rug, breede schouders en geen schoft). Ook het materiaal is super, wat stugger leer, en dus degelijk.
Ik ben fan! Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:43

Van de genisis had ik nl ook nog niet gehoord, hij viel mij op de beurs op omdat hij daar in geheel bruin te verkrijgen was. Voor mijn 3,5 jarige merrie zoek ik een degelijk bruin zadel, had wel een KN maar die heb ik doorverkocht aangezien ik die minder vind zitten dan de maestoso Bloos De nieuwe maestoso`s zijn ook in 2 kleuren (bruin/zwart) maar dat vind ik zo lelijk. De genisis is inmiddels besteld om te passen en te voelen hoe hij zit, in geheel bruin vanzelf Haha!

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:54

Ik heb een maand geleden een stubben Genesis gekocht een zwarte met luxe uitvoering en ben er erg blij mee

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 21:59

Is het je eerste stubben Larixfire?

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:02

Ja en hoop mijn laatste want dit is mijn 3e zadel omdat mijn Hulsebos niet goed lag. Het mooie aan de Genesis is ook dat het meeverende wrongen heeft.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:32

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:43

Ja hahaah goedkoop is hij zeker niet. Voor dat geld kocht je vroeger een paard.