Shannon heeft nu dus een gewoone trens in, hij is niet dik niet dun.. Gewoon normaal! Ze kauwt lekker onder het rijden op haar bit dar een problemen mee ..
Maar een bit met rubber aan de zijkanten zeg maar Zo één.. Puur om haar meer te laten ontspannen voor het bit..
Waarom zou je haar een ander bit willen geven terwijl ze goed loopt op het bit wat je al hebt? En dan zou ik trouwens niet voor rubber gaan, dat schijnt niet erg prettig te zijn omdat het heel stroef wordt...
Ik zou het ook niet veranderen als je pony er fijn op loopt! Ben blij dat ze ergens fijn op loopt, sommige mensen zijn maanden aan het tobben voordat ze iets vinden...
Als je merkt dat je paard niet meer goed op het bit reageerd , dan ga je pas verder kijken naar andere mogelijkheden , zou nu niet verwisselen van bit , ze kan er ook verkeerd op reageren , en vind dat rubbere bitjes niet zo lang meegaan ..
Wil je er iets mee bereiken of vind je het gewoon mooier? Je zou het eens kunnen proberen maar als hij het oude al fijn vindt zou ik niet veel resultaten verwachten.
ik zou ook niet van bit veranderen als me paard goed op het bit loopt die die nu heeft. over het kauwen op rubber kan ik niet mee praten. maar als je paard nu lekker kauwt op zijn bit.... gewoon zo door gaan met dit bit;)
Je zegt dat je pony lekker op het bit kauwt. Dat is een teken van ontspanning. Je pony en jij hebben dus een vertrouwensband ....de communicatie door middel van het bit loopt goed, dus daar moet je gewoon niets aan veranderen. Een rubberbit is niet zo vriendelijk als het lijkt. Het kan heel stroef worden in de mond en zelfs blaren veroorzaken. Gewoon op deze goede weg doorgaan, je pony lekker laten kauwen, da's prima!
een rubberen bit wordt stroef wanneer hij nat wordt, door wrijving kan hij zelfs heet gaan aanvoelen. Ik zou het gewoon bij je huidige bitje laten als je paardje er goed op loopt