Welke maat zadel is dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Welke maat zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:59

De een zegt dat het nummer de boommaat is en de ander zegt de inches, maar er staan in mijn Kieffer zadel 2 nummers: een 2 en een 1.
Kan iemand mij vertellen wat de 1 is en wat de 2, want ik vind het een grote maat (zitvlak) met een normale/ruime boom, want het ligt goed op mijn tinker.

Afbeelding

ineke_

Re: Welke maat zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:08

Größe 0 = 16 inch (36 cm)
geeignet bis Reiter-Gewicht von ca. 50 kg

Größe I = 17 inch (39 cm)
geeignet bis Reiter-Gewicht von ca. 70 kg

Größe II = 18 inch (42 cm)
geeignet Reiter-Gewicht ab ca. 70 kg

Dit komt van de Kieffer site

Zou alleen niet weten welk nummer waarbij hoort

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 00:20

Ik heb de cm. opgemeten, maar als ik het vanaf de nagel tot midden bovenkant lepel meet kom ik aan de 46 cm. Als ik het vanaf middenvoor bij de schoftuitsparing meet tot midden bovenkant lepel, dan zijn het 41 cm. dus ik denk dan dat het 18 inch is, maar dan zou die 1 moeten staan voor de boommaat en dat is dus smal, maar het past op mijn tinker, dus zo smal is hij niet. Of is een 1 misschien medium, dat zou ook kunnen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 01:16

geen idee...
Maar beetje offtopic: heb je dat zadel tweedehands gekocht?
Het lijkt alsof daar links van de 1, iets is 'weggekrast' of zie ik dat nu verkeerd? Nagelbijten / Gniffelen

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:44

Nashke schreef:
geen idee...
Het lijkt alsof daar links van de 1, iets is 'weggekrast' of zie ik dat nu verkeerd? Nagelbijten / Gniffelen

Haha, dat klopt! Dat heb ik zelf bewerkt (op de foto) omdat daar een nummer staat van het zadel.
Ik heb het zadel van een kennis overgekocht, zij had het lang geleden nieuw gekocht, dus idd 2e hands Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:16

Bij 'mijn' kieffer is het nummer na de reeks getallen de boommaat (in jouw geval dus 1) Maar er staat niets onder qua getal. Het lijkt mij eerlijk gezegd ee nbeetje sterk dat een tinker boommaat 1 heeft, but don't shoot me if i'm wrong..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:50

Sokkebok schreef:
Nashke schreef:
geen idee...

Haha, dat klopt! Dat heb ik zelf bewerkt (op de foto) omdat daar een nummer staat van het zadel.
Ik heb het zadel van een kennis overgekocht, zij had het lang geleden nieuw gekocht, dus idd 2e hands Knipoog

hahaha ok, ik had niet gezien dat het "op de foto" bewerkt was.
Anders dacht ik dat je een gestolen zadel gekocht had (kon toch Verward ) Haha! Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:28

ik weet niet welke boommaat het is , maar misschien is de boom ooit eens aangepast?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 21:19

mariska1989 schreef:
Bij 'mijn' kieffer is het nummer na de reeks getallen de boommaat (in jouw geval dus 1) Maar er staat niets onder qua getal. Het lijkt mij eerlijk gezegd ee nbeetje sterk dat een tinker boommaat 1 heeft, but don't shoot me if i'm wrong..

Ik denk nu ook dat die 1 voor de boommaat staat, maar dat zal dan wel medium zijn, 0 zal dan wel smal zijn en 2 breedt. (is maar een suggesie hoor)
Mijn tinker is niet zo groot en ook niet 1 van de breedste, dus het zou kunnen. Toch had ik die 1 en 2 liever andersom gezien, omdat ik de inches voor mij wat aan de grote kant vind, maar ja.
Enuhh........I don't shoot! Haha!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 21:20

Sokkebok schreef:
mariska1989 schreef:

Ik denk nu ook dat die 1 voor de boommaat staat, maar dat zal dan wel medium zijn, 0 zal dan wel smal zijn en 2 breed. (is maar een suggesie hoor)
Mijn tinker is niet zo groot en ook niet 1 van de breedste, dus het zou kunnen. Toch had ik die 1 en 2 liever andersom gezien, omdat ik de inches voor mij wat aan de grote kant vind, maar ja.
Enuhh........I don't shoot! Haha!