tijdelijk fijner bit...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

tijdelijk fijner bit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 23:36

ik heb dus een gebroken hand zie mijn verhaal erover: dan luister je naar je lesgever ... ,er zit een plaat in en schroeven voor steun, ik mag 3weken niets zwaar doen daarna weer oppakken.

omdat ik nu al heimwee heb naar het paardrijden,wil ik het paardrijden snel weer oppakken.
Met overleg met kinisist mag ik paardrijden(na die 3weken) zolang het niet te veel belast word, dus geen overbelasting, nu weet ik dat mijn paard erg hangen op het bit voor steun zeker tijdens gallop, ik longeer hem heel veel maar zodra onder de man is hij zijn evenwicht wat "zoek" in de gallop.

nu dacht ik voor de tijd dat mijn hand sterker word( hij gaat enorm zwak zijn zegt de kinisist)zou ik tijdelijk met een fijner bit rijden, ik vind niemand om hem te rijden op het niveau dat ik echt wil, hij heeft het rap door wanneer hij kan profiteren van degene die hem rijd, en dan is het moeilijk dat er uit te krijgen.

is dit nu stom idee ? zelf rij ik altijd !!!! met een dubbelgebroken watertrens dus een heel vriendelijk bit. Ik ben normaal niet voor scherpere bitten.

welk bit raden jullie dan aan of niet?

ineke_

Re: tijdelijk fijner bit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:49

ik zou gewoon longeren, hiervoor geen ander bit er in hangen die paar weekjes zonder ruiter kan echt wel

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:11

Citaat:
nu weet ik dat mijn paard erg hangen op het bit voor steun zeker tijdens gallop

Het hangen op het bit los je niet op door er een scherper bit in te doen, zorg gewoon dat je paard nergens op kan hangen, handen naar voren en met je benen oplossen.

Ik zou het je afraden, paarden blijven dieren en voor het zelfde geld gaat je paard op de kletter waardoor je je hand alsnog overbelast.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:16

Visconti schreef:
Ik zou het je afraden, paarden blijven dieren en voor het zelfde geld gaat je paard op de kletter waardoor je je hand alsnog overbelast.

Of je valt er bovenop en bent nog verder van huis ! Of je steekt je armen uit om je val te breken oid.

Ikzou gewoonmet beide benen aan de grond blijven tot mn hand weer goed was

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:35

Ik zou niet opstappen als ik jouw was, eventueel even een exteem brave manege pony uit de stal trekken, maar nee, ik zou het er niet op gokken.. Dan ben je nog langer van huis in de medische kringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:02

Niet rijden

Overigens los je hangen niet op door een ander bit.
Dus als je weer beter bent, daar aan gaan werken Lachen