frontriem wisselen dobert hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

channie18

frontriem wisselen dobert hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 23:05

hey,

ik heb sinds kort een dobert hoofdstel het hoofdstel heeft nu een simpele frontriem. ik heb nog een mooie bling blig frontriem en die wil ik er aan maken voor de wedstrijden maar ik heb een dobert hoofdstel die achter de oren is onderlegt, nu heb ik dus geprobeerd om de frontriem eraf te halen maar die past dus niet over dat onderlegde gedeelte want dit is een stuk dikker. de neus riem zit ook onder dat onderlegde verwerkt dus die kan ik er ook niet afhalen. wie heeft er ook zo'n hoofdstel en weet hoe je de frontriem ervan kan verwisselen. ik durf nl niet neusriem eruit te trekken omdat ik bang ben dat ik hem er dan niet meer in krijg.

Wilawander

Re: frontriem wisselen dobert hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:13

Mee oppassen. Hadt ik ook en kan nu de neusriem er niet meer onderdoor krijgen

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 23:16

hmm dus waarschijnlijk kan ik de frontriem niet wisselen?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:19

Mijn Döbert hoofdstel ( niet onderlegd achter de oren) kan je aan twee kanten losmaken volgens mij, die van jou niet?

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 23:29

nee want de neusriem zit onder het onderlegde gedeelte verwerkt....dus als ik dat er uit haal krijg ik het denk ik nooit meer eronder...

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:31

channie18 schreef:
nee want de neusriem zit onder het onderlegde gedeelte verwerkt....dus als ik dat er uit haal krijg ik het denk ik nooit meer eronder...

Ah oké op die manier maar hoe moet je het dan invetten?

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 23:35

kan alleen de stukken van de neusriem invetten die buiten het onderlegde liggen...weet dat t erg onhandig is en had ook liever een gewoon hoofdstel willen hebben maar aangezien mijn paard snel kapotte plekken heeft achter zijn oren moest ik wel een zacht onderlegt hoofdstel hebben

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:12

Je kunt waarschijnlijk je frontriem wel voorzichtig over het gespje van de keelriem halen aan de ene kant.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:32

dat is het probleem niet want mijn keelriem is aan 2 kanten verstelbaar dus di kan er helemaal af maar als ik die eraf heb zit ik nog steeds met mijn neusriem....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:37

hoe is de nesriem in het kopstuk verwerkt dan? ik kan me er niet helemaal een voorstelling bij maken... heb je daar een foto van?

het zou toch zot zijn dat je je frontriem niet kan wisselen, lijkt me dus dat je de neusriem er gewoon vanaf kan halen en er weer op kan doen... moet je toch ook als je gaat vetten

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:43

het hoofdstel is onderlegd achter de oren dus de neusriem loopt daaronder door...dat is best een lang stuk en de neusriem zit er erg strak onderdoor..dus als ik hem eruit haal dan krijg ik hem nooit meer terug net zo als wilawander al zegt die heeft dat ook ooit is gedaan..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:49

dus de neusriem loopt tussen het onderlegde en het leer van het kopstuk?
kunnen ze je bij een ruitersportzaak niet helpen? misschien weten hun hoe het los kan

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:58

Je kan de neusriem er wel onderuit trekken. Voordat je dat doet even een paar keer wiebelen dat het "gat" iets ruimer word. Dan gewoon alles los, andere frontriem. Daarna neusriem er weer terug in duwen. Kan makkelijk Haha!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:59

ja denk je dat dat lukt want wilwander heeft t ook gedaan en die krijgt hem niet meer terug erin...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:01

channie18 schreef:
ja denk je dat dat lukt want wilwander heeft t ook gedaan en die krijgt hem niet meer terug erin...

Ik heb het ook gedaan en heb hem toch écht weer in elkaar gekregen. Zoals ik al zei, voordat je hem er uittrekt even een paar keer bewegen en wiebelen.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 11:07

oke dan ga ik t maar even proberen straks...bedankt...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:22

Ik heb echt van alles geprobeert. heb zelfs met een latje geprobeert het gat ruimer te krijgen maar krijg de neusriem er niet in terug. Het is een super soepel hoofdstel en dat is de reden at het niet stevig genoeg is, het er doorheen te duwen. Kom tot bijna halverwege en dan blijft het steken. Vindt het doodzonde want nu heb ik niks meer aan het onderlegde gedeeelte.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:28

Dan heb je misschien een té strak gestikt onderlegd gedeelte?

Misschien ook een tip, een bolletje vet voordat je hem erdoor heen trekt, zodat ie een laagje vet achterlaat in het onderlegde.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:35

#Ymke# schreef:
Dan heb je misschien een té strak gestikt onderlegd gedeelte?

Misschien ook een tip, een bolletje vet voordat je hem erdoor heen trekt, zodat ie een laagje vet achterlaat in het onderlegde.

Het gat is groot genoeg zeg maar. Dat is het probleem niet maar de neusriem is door vetten en dergelijke zo soepel geworden dat het niet stug genoeg is er door heen te drukken.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:44

Je kan de neusriem gewoon (als ik het goed begrijp is hij zacht onderlegd en zit de riem van de neusriem door een opening over het kopstuk heen???) er af halen heb ik bij mijn HH hoofdstel ook gedaan het is hetzelfde systeem Knipoog En nu past de frontriem er wel overheen heb er nu een hele mooie V-frontriem op zitten met een dubbele rij swarovski kristallen van dobert Haha! Alvast succes! xxx mandy

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:46

0mandy0 schreef:
Je kan de neusriem gewoon (als ik het goed begrijp is hij zacht onderlegd en zit de riem van de neusriem door een opening over het kopstuk heen???) er af halen heb ik bij mijn HH hoofdstel ook gedaan het is hetzelfde systeem Knipoog En nu past de frontriem er wel overheen heb er nu een hele mooie V-frontriem op zitten met een dubbele rij swarovski kristallen van dobert Haha! Alvast succes! xxx mandy

Neej, als het goed is loopt ie onder het kopstuk door, tussen het kopstuk/onderlegde.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:50

@ #Ymke# hmm ja dan word het wel behoorlijk lastig om die er weer door heen te krijgen, maar als je dan in de opening waar de neusriem-riem doorheen moet gewoon wat olie doet zou dta danniet werken? xx

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:36

Als je naar een stoffeerder (van bankstellen) gaat, die hebben hele lange dunne naalden.. dan een touwtje eerdoor rijgen ene uiteinde aan je neusriem en je trekt hem er weer door en hoef je niet te duwen Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:39

dat hoeft nog niet eens. Als je, voor je de neusriem er uit trekt aan de kant die er straks terug doorheen moet een touwtje maakt en dit goed vast maakt, kan je daarna de neusriem er uit trekken. Het touwtje zit dan nog in de weg, maar dat kan je doorknippen en later opnieuw aan elkaar vastknopen...Dan trek je aan het uiteinde en dan trek je als het goed is zo je neusriem er weer doorheen...

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:41

hey dat is een goed idee!!! dank je..